واکنش آیت‌ الله مکارم به حمله موشکی به سوریه

گروه سیاسی الف،   3970129093 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به حمله آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه گفت: عامل و انگیزه این جنایت از سوی این سه کشور دلارهای نفتی عربستان سعودی است.

به گزارش تسنیم آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد، با نقل حدیثی اخلاقی از پیامبر گرامی اسلام (ص) اظهار داشت: رسول اکرم (ص) در این حدیث فرموده‌اند درهای آسمان در نیمه‌های شب گشوده می‌شود، منادی ندا می‌کند آیا دعاکننده و درخواست‌کننده‌ای هست؟ که دعا کند و دعای او پذیرفته شود؟ آیا کسی هست که درد و اندوهی داشته باشد و با دعا گشایش در کارش ایجاد شود.

وی یکی از اسباب سعادت را بیداری سحر و نماز شب بیان و افزود: برخی از بزرگان سیر و سلوک می‌گویند که کسی به مقامی نمی‌رسد مگر به‌واسطه نماز شب و شب‌زنده‌داری، دلیل آن نیز روشن است انسان بعد از استراحت شبانگاهی که بسیاری از مسائل و مشکلات را فراموش کرده اقدام به شب‌زنده‌داری می‌کند، همچنین بیداری در این زمان بدون ریاکاری است.

مرجع تقلید شیعیان ادامه داد: انسان در این لحظه با خداوند خلوت کرده و از او خجالت نمی‌کشد، توبه کرده و طلب استغفار از خداوند می‌کند، بنابراین عبادت سحرگاه امتیازات فراوانی داشته و سبب تربیت انسان می‌شود، در زمانی که این‌همه شور و شر در اطراف ما حادث‌شده شب‌زنده‌داری تاثیر فراوانی در بیمه کردن افراد به‌ویژه جوانان دارد.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه شب‌زنده‌داری سبب حل بسیاری از مشکلات می‌شود، خاطرنشان کرد: زمان ما زمانی است که عوامل بروز دهنده گناه بسیار است و باید خود را حفظ کرده و با شب‌زنده‌داری می‌توان این کار را کرد.

وی ابراز کرد: زودتر خوابیدن، غذای سبک خوردن، نوشیدن کمتر مایعات و استفاده از وسایل بیدارکننده هم می‌تواند در شب‌زنده‌داری تاثیرگذار باشد و مشکل بیداری شب را حل کند، در مستحبات تعدد مطلوب مدنظر بوده و حتماً این‌گونه نیست که باید در نماز شب از 40 مومن نام‌برده شود و اگر فقط نماز وتر را ساده هم بخوانیم می‌شود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: یکی از مسائل مهم در برنامه‌های اجتماعی شناختن جامعه‌ای است که در آن زندگی می‌کنیم، اگر نشناسیم فریب می‌خوریم بر این اساس باید بدانیم در این دنیای امروز چه خبر است، گاهی کارهای عجیبی توسط غرب انجام می‌شود، فردی می‌گفت به مناسبت ایام عید در اروپا ظرف بزرگی تهیه‌کرده و ماهی قرمزی برای ایرانیان گذاشته بودیم پلیس آمد و گفت که حیوانات نباید آزار ببینند، و باید این ماهی‌ها جمع‌آوری شوند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه این کارهای غرب لعاب روی کار است با اشاره به حمله سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه گفت: وقتی با حمله هزاران نفر را با بمب‌های خوشه‌ای می‌کشند و ابداً خم به ابرو نمی‌آورند، وقتی چند دولت جنایت‌پیشه تصمیم می‌گیرند به سوریه حمله کنند از هیچ دولتی اجازه نمی‌گیرند، آیا این با قانون جنگل فرقی دارد؟ بهانه‌ای تحت عنوان سلاح‌های شیمیایی درست کرده‌اند همین بهانه را در عراق نیز درست کردند در حالی‌که هیچ‌چیز نبود، قانونی درست کرده‌اند هر جا که بخواهند بدون مجوز نهادهای بین‌المللی به کشوری حمله کنند به سراغ آن می‌روند و بدون مجوزهای بین‌المللی حمله می‌کنند.

وی عامل و انگیزه این جنایت را دلارهای نفتی سعودی بیان و تصریح کرد: فرانسه مهد پیدایش تمدن جدید چرا همچنین کاری می‌کند دلیلش دلارهای نفتی عربستان سعودی است، انگلیس نیز قبلاً ولیعهد عربستان با آن‌ها صحبت کرده؛ امتیازاتی می‌دهد و این‌ها هم قول می‌دهند که عمل کنند، آمریکا نیز تکلیفش روشن است که چه خبر است، ما باید بدانیم در چه دنیایی زندگی می‌کنیم و فریب نخوریم، برخی هنوز در خواب به سر برده و فریب این دنیا را می‌خورند این کشورها اشرار این دنیا بوده و شرور هستند که تابع هیچ قانونی نیستند.

مرجع تقلید شیعیان ادامه داد: یکی از رجال سیاسی انگلستان در مجلس‌شان بلند شده و می‌گوید چرا شما به سوریه حمله می‌کنید؟ شما باید تابع ما نمایندگان مجلس انگلستان باشید، نه تابع قانون آمریکا، به‌هرحال نباید فریب این دنیای فریبکار را بخوریم، و از خداوند می‌خواهیم شر این اشرار را از سر ما بردارد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

    4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

    5. این صدای اقتدار ایران است ...

    6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    8. وحدت ملی با وعده صادق

    9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

    10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

    11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

    15. کمی دیر نیست؟

    16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    آخرین عناوین