رادیو کتاب راه‌اندازی می‌شود

گروه کتاب الف،   3970128099
رادیو کتاب راه‌اندازی می‌شود

همزمان با فرارسیدن چهارم اردیبهشت ماه، سالروز تاسیس رادیو در ایران، آیین راه اندازی رادیو کتاب و رونمایی از پایگاه جامع کتاب گویا با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی برگزار می شود.

به گزارش الف کتاب، ایسنا به نقل از روابط عمومی معاونت صدا، آیین راه‌اندازی رسمی شبکه رادیویی کتاب که از اول اردیبهشت ماه ۹۷ فعالیت ۲۴ ساعته خود را با تولید و پخش ویژه برنامه‌هایی با موضوع کتاب و کتابخوانی به صورت زنده و تولیدی آغاز می‌کند، سه‌شنبه (چهارم اردیبهشت ماه) و همزمان با سالروز تاسیس رادیو در ایران برگزار می‌شود.

با توجه به این مهم که توجه به کتابخوانی و سرانه مطالعه در هر کشور شاخصه ارزیابی توسعه و پیشرفت فرهنگی آن کشور محسوب می شود، معاونت صدای رسانه ملی رادیو کتاب را با همکاری صاحبان اندیشه، نویسندگان، مترجمان، مصحفان، اصحاب رسانه در مطبوعات و خبرگزاری های تخصصی حوزه کتاب، به صورت ۲۴ ساعته راه اندازی می‌کند که برنامه‌های متنوعی در قالب‌های مختلف رادیویی در این شبکه تولید و پخش خواهد کرد.

بر این اساس و با توجه به این امر که کشور ما با دارا بودن تمدن چند هزار ساله و مراکز متعدد علمی و فرهنگی و کتابخانه‌های معتبر، از کشورهای سرآمد در حوزه تولید و نشر علم و اندیشه در اعصار گوناگون بوده است، به واسطه این پشتوانه دیرینه باید تلاش شود تا با جریان‌سازی‌های فرهنگی به شکل‌گیری نهضت کتابخوانی در عرصه ملی پرداخته و می‌توان گفت که راه‌اندازی رادیو کتاب، تلاشی برای به ثمر نشستن این قصد و اندیشه است.

بررسی وضعیت کتاب و کتابخوانی در کشور، آسیب شناسی چرخه نشر در کشور، کتاب و فضای مجازی، کتاب گویا، کودکان و کتاب، وضعیت نشر کتب هنری و دهها عنوان دیگر ساختار محتوایی رادیو کتاب را تشکیل می‌دهد.

این شبکه رادیویی از اول اردیبهشت ماه ساعت ۶ صبح بر روی طول موج اف‌ام ردیف ۵/۹۵ مگاهرتز فعالیت خود را با مدیریت نیلوفر زندیان آغاز می‌کند و مراسم افتتاح رسمی رادیو کتاب در روز سه شنبه (۴ اردیبهشت ماه) و همزمان با سالروز تاسیس رادیو در ایران برگزار می شود.

 

 

همچنین با هدف ارتقاء فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و همگام با فناوری روز، وبگاه جدید و اپلیکیشن ویژه‌ی کتاب گویا، همزمان با سالروز تاسیس رادیو و آیین راه اندازی رادیو کتاب، راه اندازی می‌شود.

خوانش کتاب در دو قالب روایی و اجرای نمایشی که با اجرای خوب هنرمندان و صدا پیشگان رادیو با هدف انتقال احساس و جذابیت بهتر و بیشتر برای شنونده، تنوع در موضوع داستان‌ها و ژانرهای متفاوت در رمان‌ها، دسترسی و دریافت رایگان و آسان به تمامی کتاب‌های گویا و همچنین غنابخشیدن به محتوای کتاب ها، از مهم ترین امکاناتی است که مخاطبان و کاربران از آن بهره مند خواهند شد.

علاقمندان به شنیدن کتاب گویا می‌توانند برای دریافت کتاب گویا به نشانی وب گاه  www.iranseda.ir  مراجعه و با نصب اپلیکیشن ایران صدا از امکانات ویژه ای که برای گوشی های اندروید و IOS قابل استفاده است، بهره مند شوند.
جمعی از مقامات کشوری و لشگری، بزرگان حوزه نشر و کتاب، پیشکسوتان رادیو، برخی از اصحاب رسانه و مطبوعات از جمله مهمانان این مراسم خواهند بود.