واکنش شدید اللحن مصر به حمله ۳ کشور غربی به سوریه

گروه جهان الف،   3970127257 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

کمیته روابط خارجی پارلمان مصر به حمله سه کشور آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه واکنش نشان داد.

به گزارش مهر الیوم السابع، کمیته روابط خارجی پارلمان مصر با صدور بیانیه‌ای حمله آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه را محکوم کرد.

در این بیانیه از عزم کمیته روابط خارجی پارلمان مصر برای رایزنی با کمیته‌های روابط خارجی پارلمان‌های عربی به منظور ترغیب دولت‌های عربی برای ایجاد راهکاری برای بحران که خونریزی در سوریه را متوقف و تمامیت و وحدت آن را تضمین کند، خبر داده شده است.

پارلمان مصر با اشاره به اینکه بیانیه‌ای در خصوص محکومیت این حمله به پارلمان‌های سه کشور آمریکا، فرانسه و انگلیس و پارلمان اروپا ارسال خواهد کرد هدف از این اقدامات را جلوگیری از تکرار این حملات و حفظ جان افراد بی گناه و امنیت منطقه و ثبات بین المللی و ثبات خاورمیانه توصیف کرد.

در بیانیه پارلمان مصر ضمن غیرقابل توجیه اعلام شدن حملات قبل از اینکه تیم حقیقت یاب سازمان منع گسترش سلاح شیمیایی کار خود را شروع کند آمده است: این حملات نقض قطعنامه‌های بین المللی و نقض منشور سازمان ملل و ضربه‌ای به نقش سازمان ملل که روز به روز ضعیف‌تر می‌شود، است و اهمیت تسریع در توسعه سازمان بین المللی را مورد تاکید قرار می‌دهد و اینکه بازنگری در عملکرد آن انجام شود به ویژه که در انحصار ۵ کشور دارنده حق وتو است.

پارلمان مصر اعلام کرد: نادیده گرفتن شورای امنیت و اقدام قبل از صدور قطعنامه؛ نقض آشکار منشور ملل متحد و یکی از اصول قانون بین المللی یعنی احترام به حاکمیت کشورهاست.

پارلمان مصر حمایت خود را از ملت سوریه و حق تعیین سرنوشت از سوی سوری‌ها بیان کرد.