شلیک 112 موشک پدافند ارتش سوریه به سمت موشک‌های ائتلاف غربی

گروه جهان الف،   3970127252 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

ارتش روسیه آمار تفضیلی از نحوه مقابله پدافند سوری‌ها با موشک‌های آمریکا، انگلیس و فرانسه منتشر کرده که نشان می‌دهد غربی‌ها در تضعیف توان هوایی ارتش سوریه، ناکام مانده‌اند.

به گزارش فارس، وزارت دفاع روسیه که سامانه راداری مدرنی در سوریه دارد و از عملیات ضدتروریسم در این کشور حمایت می‌کند، آمار دقیقی از نحوه مقابله پدافند ارتش سوریه با موشک‌های شلیک‌شده آمریکا و هم‌پیمانانش ارائه کرد.

آمریکا با همراهی محدود انگلیس و فرانسه، بامداد امروز شنبه، 105 فروند موشک از ناوها و زیردریایی‌هایشان در خلیج‌فارس و دریای مدیترانه و همچنین از بمب‌افکن‌ها و جنگنده‌هایشان در منطقه، به سمت 3 نقطه از سوریه که ادعا می‌شود مرتبط با برنامه شیمیایی دولت سوریه است، شلیک کردند.

آن‌طور که ارتش روسیه پشی از این گزارش داده بود، 71 فروند از موشک‌ها رهگیری و منهدم شده‌اند؛ ویدئوهایی که در رسانه‌ها پخش شده نیز دست کم بخشی از این گفته روس‌ها را تایید می‌کند. پنتاگون اما اصرار دارد که همه موشک‌هایش به هدف خورده‌اند.

آنطور که خبرگزاری اینترفاکس امروز به نقل از ژنرال «ایژور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه خبر داده، داده‌های ثبت‌شده در سامانه‌های راداری ارتش روسیه نشان می‌دهد که سوری‌ها برای دفاع از خود در برابر موشک‌های غربی، مجموعاً 112 تیر موشک شلیک کرده‌اند.

این مقام روس همچنین گفته که فقط تعداد 103 موشک غربی به سمت اهدافشان در سوریه شلیک شده‌اند که آمار ساقط شدن 71 تیر موشک، کماکان بی‌تغییر مانده است؛ از سرنوشت 2 موشک دیگر غربی‌ها خبری در دست نیست.

ژنرال «کنث مکنزی» از فرماندهان ارشد پنتاگون، همان روز شنبه در برابر خبرنگاران حاضر و مدعی شد که پدافند ارتش سوریه فقط 40 تیر موشک شلیک کرده که هیچ‌یک از آنها برای موشک‌های غربی، دردسری ایجاد نکرده است. مکنزی در خصوص ویدئوهایی که از شلیک موفقیت‌آمیز پدافند سوریه منتشر شده، توضیحی نداد.

وزارت دفاع روسیه، در توضیح جزئیات نحوه مقابله پدافند ارتش سوریه با موشک‌های غربی گفته که پدافند موثر عمل کرده و هیچ‌یک از فرودگاه‌های نظامی ارتش سوریه، آسیب جدی ندیده‌اند.

جزئیات مقابله موشکی سوریه با آمریکا، فرانسه و انگلیس به این شرح اعلام شده است: «4 موشک به سمت پایگاه هوایی الدُوَلی شلیک و همه آنها منهدم شد؛ به پایگاه هوایی الضمیر 12 موشک شلیک و همه آنها منهدم شده است؛ به سمت پایگاه هوایی بلی 18 موشک شلیک و همه آنها منهدم شده است؛ به سمت پایگاه هوایی الشعیرات (که سال گذشته هم هدف قرار گرفته بود) 12 موشک شلیک و این بار همه آنها منهدم شده است؛ به سمت پایگاه هوایی تی-4 دو موشک شلیک و هر دو منهدم شده است؛ به سمت پایگاه هوایی المزه 9 موشک شلیک و 5 تیر از این میان، رهگیری و منهدم شده است؛ به سمت پایگاه هوایی حمص هم 16 موشک شلیک شده که 13 تیر موشک از این میان، منهدم شده است.»

سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که مراکز علمی و تحقیقاتی سوریه هم هدف بوده که در مجموع 30 تیر موشک و بمب هدایت‌شونده به سمت مراکز تحقیقاتی مستقر در برزه و جرمانا شلیک شده که فقط 5 تیر از آنها رهگیری و منهدم شده است.