معاون آخوندی بار دیگر خواهان گران شدن بنزین شد

گروه اقتصادی الف،   3970127248 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: برای استفاده مردم از حمل و نقل عمومی باید قیمت خودروی وارداتی و تولید داخل کاهش یافته و نرخ بنزین افزایش یابد.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، مهرداد تقی زاده در نشست «گروه مروجان تغییر نگرش در حوزه حمل‌ونقل» با بیان اینکه بسیاری از اقدامات در حوزه حمل‌ونقل درون و برون‌شهری نه‌تن‌ها مشکلی را برطرف نمی‌کند بلکه باعث افزایش مشکلات هم می‌شود، گفت: برخی از این اقدامات ۱۸۰ درجه با استاندارد‌های بین‌المللی متفاوت است؛ مشکلات بنا بر نگرش‌های غلطی است که در بسیاری از اذهان جامعه شکل گرفته و اقدامات نیز بر مبنای همان نگرش‌ها سال‌هاست که در حال رخ دادن است.

وی تصریح کرد: به‌طور مثال در زمینهٔ قیمت سوخت و خودرو در تمام کشور‌های پیشرفته و درحال‌توسعه قیمت خودرو ارزان و هزینه استفاده آن بالاست، اما این مسئله در ایران کاملاً برعکس است.

تقی زاده تاکید کرد: همین مسئله باعث افزایش متوسط مصرف سوخت روزانه کشور از حدود ۵۰ میلیون به ۹۰ میلیون لیتر، افزایش آلودگی هوای شهرها، همچنین موجب اقدام کامیون‌ها و کشنده‌ها به حمل بار در مسافت‌های طولانی، مخاطره‌انگیز شدن تردد در جاده‌ها و در نهایت باعث جلوگیری و ایجاد مانع بر سر توسعه حمل‌ونقل ریلی شده است.

این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه برای جلوگیری از این اتفاقات باید تغییر نگرش صورت بگیرد اظهار کرد: باید قیمت خودرو‌ها از سواری تا سنگین از تولید داخل گرفته تا وارداتی کاهش یابد و هزینه استفاده از آن به‌طور معقول و منطقی افزایش یابد که در صورت چنین اتفاقی مردم اعتراض نمی‌کنند. در واقع اعتراض مردم در برابر اظهارات دولت برای افزایش همزمان قیمت سوخت و خودرو بوده است.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به لزوم نگرش در زمینهٔ پارکینگ‌ها نیز گفت: مردم تصور می‌کنند که افزایش ظرفیت پارکینگ‌ها موجب رفع پاره‌ای از مشکلات می‌شود، درحالی‌که طبق نگرش جهانی این دوره، تعدد پارکینگ‌ها به شکل رایگان، محرک استفاده از خودرو شخصی است.

پیش از این نیز تقی زاده در ۳۰ آبان ماه سال گذشته در مراسم گرامی داشت قربانیان سوانح جاده‌ای خواستار گران شدن بنزین با هدف کاهش تلفات و سوانح جاده‌ای شده بود که این موضوع با واکنش گسترده مردم و رسانه‌ها مواجه شد.

با این حال وی بار دیگر در ۱۳ آذر سال قبل در نشست کمیسیون ایمنی راه‌ها نیز با طرح دو سناریو برای کاهش سوانح جاده ای، گفته بود سناریوی دوم، ارائه پیشنهاد افزایش نرخ بنزین به دولت است تا تعداد سفر‌های خودرو‌های شخصی کاهش و ایمنی جاده‌ها افزایش یابد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۰۵۴۳۹۰۶:۴۵:۵۹ ۱۳۹۷/۱/۲۸
شرط خودروی ارزان و سوخت گران در خیلی از کشورهای دنیا اجرا میشه. ولی باید قبول کنیم که حمل و نقل عمونی ما گسترده و مشتری مدار نیست
ناشناس۳۰۵۴۸۴۰۸:۲۹:۰۴ ۱۳۹۷/۱/۲۸
همه مردم مثل جنابعالی حقوق بالا نمی گیرند کمی هم به فکر این کوخ نشینان باشید جای دوری نمیره
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. این صدای اقتدار ایران است ...

  4. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  5. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. کمی دیر نیست؟

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  14. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  15. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  16. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  21. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  22. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  23. اسراییل چه باید بکند؟ 

  24. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

آخرین عناوین