بسته خبری ویژه الف؛ انتشار فیلم جعلی از آیت الله علم الهدی/ طعنه ابطحی به احمدی نژاد و مرتضوی/ واکنش کیهان به کشف حجاب نماینده سابق مجلس/رقابت چهار جریان اصلاح طلب برای حضور در بهشت

گروه سیاسی الف،   3970126194 ۱۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار مهمی در رسانه ها در حوزه های مختلف منتشر می شود. بعضاً این اخبار توسط خبرگزاری ها و رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد و تحلیل می شود اما ممکن است برخی از اخبار چندان دیده نشود. الف در نظر دارد بسته خبری ویژه ای را منتشر نماید که اخبار مهم آن روز به صورت خلاصه جمع آوری شده و مخاطبان می توانند برای اطلاع کامل تر درباره آن موضوع به اصل خبر مراجعه کنند.

انتشار فیلم جعلی از آیت الله علم الهدی/ طعنه ابطحی به احمدی نژاد و مرتضوی/ واکنش کیهان به کشف حجاب نماینده سابق مجلس/رقابت چهار جریان اصلاح طلب برای حضور در بهشت

 سعید مرتضوی کجاست؟

سخنگوی قوه‌ قضاییه در حاشیه نشست اخیرش با دانشجویان مشهد درباره آخرین وضعیت پرونده سعید مرتضوی گفته بود که «حکم جلبش صادر شده ولی متاسفانه هنوز گیرش نیاورده‌اند، حالا نمی‌دانم چطور هست!».

مرتضوی کجاست؟/ لطفا او را گیر بیاورید

وکلای پرونده تامین اجتماعی و کهریزک: ۹ محافظ مرتضوی از او بی‌خبر هستند

محمد علی ابطحی در توییت خود نوشت: می گویند قاضی مرتضوی گم شده و نمی توانند حکم زندانش را اجرا کنند . فقط خدا کند چند وقت دیگر در داخل یا خارج کشور متولی حقوق مردم و دفاع از مردم ایران و سخنگوی مظلومان کشور نشود و توقع نداشته باشد قربانیانش به حمایت از او بست نشینی کنند. دیدیم که میگیم.

روزنامه جوان نوشت:جناب آشنا، مشاور رئیس‌جمهور در توئیتی نوشته: «مراقب باشیم مرتضوی خاوری نشود، نه فرار کند و نه فراری داده شود. او حامل رازهای سربه‌مهر فراوانی است. بدون او تاریخ قضایی ایران در طول بیش از یک دهه پنهان خواهد ماند.» اینکه مرتضوی باید مجازات اعلام‌شده را تحمل کند شکی نیست و اینکه باید مراقبت نمود که از زیر بار حکم شانه خالی نکند هم درست است. اما جناب مشاور با این ابهام‌سازی و رازسازی دنبال چیست؟ . اگر کسی قرار است ایشان را فراری دهد باید دولت متبوع آشنا که فرودگاه‌ها را در اختیار دارند کنترل کنند .

 کواکبیان: حکمت عدم برخورد با «احمدی‌نژاد» و دستگیرنکردن «مرتضوی» چیست؟

مصطفی کواکبیان در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس ضمن تبریک اعیاد پیش‌رو، اظهار کرد: شما می گویید در عدم برخورد با احمدی نژاد حکمتی است. حالا که سعید مرتضوی هم دستگیر نمی شود، آن‌هم حکمتی دارد؟ آیا شما می خواهید با این برخوردها مدعی عدالت قضایی باشید؟

دلایل اصلی مرگ و میر تهرانی‌ها در سال گذشته

از ۵۷۲۹۷ واقعه فوت ثبت شده در استان تهران، ۳۲۱۲۳ نفر مرد و ۲۴۸۲۳ نفر زن بوده‌اند که از مهمترین دلایل فوت تهرانی‌ها نیز می‌توان به بیماری‌های قلبی و عروقی اشاره کرد.  در واقع بیش از ۵۰ هزار  واقعه فوت در سال ۹۶  در استان تهران ثبت شده که از این تعداد  دلایل فوت۲۵۶۱۴ نفر با سهم درصدی۴۴.۷۰ بر اثر بیماری های قلبی و عروقی بوده است.بعد از آن نیز بیماری‌های دستگاه تنفسی با سهم درصدی ۱۴.۱۹و بیماری های عفونی و انگلی با سهم درصدی۹.۹۳ جایگاه دوم و سوم عوامل فوت تهرانی ها را به خود اختصاص داده‌ است.

دلایل اصلی مرگ و میر تهرانی‌ها در سال گذشته چه بود؟ +عکس

 این آقا ربطی به آقای علم‌الهدی ندارد!

سیدعبدالجواد موسوی در روزنامه اعتماد نوشت: «پریروزها فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که در آن یک روحانی در حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام مشغول مجیزگویی از محمدرضا پهلوی بود. زیر فیلم هم نوشته بودند: سخنرانی علم‌الهدی در ستایش شاه. ظاهرا فیلم را شبکه من و تو پخش کرده بود. شخصی که در فیلم حضور داشت نه صدا و نه سیمایش هیچ ربطی به آقای علم‌الهدی نداشت. وقتی فیلم را در چند گروه تلگرامی دیدم بلافاصله نوشتم: این شخص آقای علم‌الهدی نیست. آنها که منصف بودند به سرعت با من همداستان شدند و شهادت دادند که این آقا ربطی به آقای علم‌‌الهدی ندارد. این که ما به تصویرهای فضای مجازی چشم‌بسته اعتماد می‌کنیم، موضوع تازه‌ای نیست اما جالب اینجا بود که یکی دو تن از دوستان در صفحه خصوصی برای من پیغام گذاشتند که: آقای موسوی شما دیگه چرا؟ شما که بارها در نفی و انکار سخنان علم‌الهدی یادداشت‌های تند و صریحی نوشته‌اید چرا دفاع می‌کنید؟ گفتم: چه ربطی به دفاع دارد؟ این بنده خدا اصلا کس دیگری است و هیچ شباهتی حتی به آقای علم‌الهدی ندارد! یکی‌شان گفت: دست‌کم سکوت کن. مگه تو مسئول همه اتفاقات عالمی؟ ... هدف وسیله را توجیه می‌کند اهریمنی‌ترین تئوری موجود در عالم است. غایت این طرز فکر به لیبرتی و اشرف ختم می‌شود...».

 بازنشستگی خودخواسته بسیاری از مدیران اجرایی در اواخرسال قبل

مهرداد لاهوتی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به اخبار بازنشستگی برخی مدیران با حقوقهای نجومی گفت: قاعدتا تعداد زیادی از مدیران برای بهره مندی از مزایای پاداش پایان خدمت به صورت خود خواسته در انتهای سال ۹۶ بازنشست شده‌اند. لاهوتی گفت: در بودجه 97 پاداش پایان خدمت محدود شده و سقف آن 7 برابر حداقل حقوق است.

بازنشستگی خودخواسته بسیاری از مدیران اجرایی در اواخرسال قبل/ضرر ۷۰۰ میلیونی بازنشستگی در سال جاری

کشور در شکستن انحصار تلگرام به اجماع رسید

امیر خوراکیان، معاون مرکز ملی فضای مجازی معتقد است که درباره شکستن انحصار پیام رسان خارجی تلگرام در کشور، اجماع وجود دارد و جناح های سیاسی نباید با این موضوع مواجهه سیاسی داشته باشند.

  10 کاندیدای احتمالی تصدی شهرداری تهران

روزنامه اعتماد ۱۰ نفر را که احتمال بررسی صلاحیت انا برای تصدی پست شهرداری تهران توسط ش.رای شهر وجود دارد را معرفی کرد. این افراد عبارتند از: محمدرضا عارف، حبیب الله بیطرف، محسن هاشمی‌، محمود حجتی، محمدعلی افشانی، شهیندخت مولاوردی، محسن مهرعلیزاده، پیروز حناچی، سمیع‌الله حسینی‌مکارم، قاسم نقی‌زاده خامسی

۱۰ کاندیدای احتمالی تصدی شهرداری تهران

مصطفی کواکبیان هم در توئیتر خود نوشت:اعضای محترم شورای شهر، تهران مظلوم را از بلاتکلیفی درآورید زمان را از دست ندهید نگران یک رای اصولگرایان در شورای ۲۱ نفره نباشید و با رای قاطع به محسن هاشمی گروه‌های فشار صاحب قدرت را خلع سلاح کنید.

 علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ممکن است که شهردار آینده از میان اعضای شورای شهر انتخاب شود؟ گفت: ما در گذشته بین اعضای شورای شهر بحث مشخصی داشتیم و به این نتیجه رسیدیم که هیچ کدام از اعضای شورا از شورا خارج نشوند و تا این لحظه بحث جدیدی در این خصوص صورت نگرفته است.

سخنگوی شورای شهر: گزینه ای برای شهرداری مطرح نیست

محمدرضا عارف نماینده  تهران در مجلس و رییس فراکسیون امید نیز تاکید کرد: ما میثاق نامه را گرفتیم برای اینکه اجرا شود و انتظارمان از تمام اعضای شورای شهر در تمام شهرستانها این است که به امضا و میثاقشان احترام بگذارند و این خواهش و دغدغه ما است و بر اساس میثاق نامه کسی نباید از شورای شهر خارج شود.

رقابت میان چهار جریان اصلاح طلب برای حضور در بهشت

یکی از سایت های طرفدار دولت نوشت: کارشناسان سیاسی معتقدند برخلاف ظاهر ماجرا، شورای کنونی پایتخت یکدست نیست و جریان های سیاسی مختلف هر کدام سعی می کنند شهردار مورد نظر خود را روی کار بیاورند. چهار جریان ؛ اتحاد ملت، کارگزاران، اعتماد ملی و بنیاد امید ایرانیان که ترکیب اصلی شورای شهر را تشکیل می دهند در رقابت پیدا و پنهان؛ در تخریب و خبر سازی هستند تا هر کدام گزینه های خود را بر کرسی بهشت بنشانند...(یکی از گزینه ها محمدرضا عارف است) عارف ۶۶ساله حالا بدش نمی‌آید که بر کرسی رئیس‌جمهوری‌ساز شهرداری تهران بنشیند و براساس برخی اخبار، دو روز پیش سرپرست جدید و تعدادی از اعضای شورا به دفتر او رفتند و از او خواستند شهرداری را بپذیرد و او هم نه نگفته است.

تعداد کمی از اعضای دولت نهم و دهم در کنار احمدی‌نژاد هستند

سید محمدرضا میرتاج الدینی، معاونت پارلمانی دولت دهم گفت: اکنون تعداد کمی از اعضای دولت چه دولت نهم و چه دهم در کنار احمدی نژاد هستند و این به حاشیه‌ها و حلقه‌ نزدیک احمدی‌نژاد برمی‌گردد. میرتاج الدینی در ادامه می گوید: احمدی نژاد پیشنهاد معاونت پارلمانی را داد و دو هفته بعد به پیشنهادشان پاسخ دادم...  در این دو هفته مشورت‌هایی انجام دادم. عده‌ای هم نگران بودند و می‌گفتند اگر به دولت بروید، معلوم نیست که چقدر بمانی! مثلا روزی که نمایندگان به استعفای من رای دادند، باهنر به شوخی به احمدی نژاد گفت میرتاج الدینی را که از مجلس بردید شش ماه بعد عزلش نکنید! ... معاون پارلمانی دولت دهم گفت: گاهی شخص رئیس جمهور به مصوبات مجلس اعتراض داشت و آنجایی که اعتراض داشت، امضا نمی‌کرد. .. مشایی می‌خواست این نکته را برجسته کند که با اصولگرایان نیستند و به اصلاح طلبان نزدیکترند... در واقع می‌خواستند بگویند شما مسیر اصلاحات را دنبال می کردید و ما آمدیم از این اصلاحات، اصلاحاتی‌تر عمل کنیم...زمانی که در دولت مسئولیت داشتم، مرحوم آیت‌الله خزعلی بیمار شده بود و بنا شد به عیادتشان برویم در تماسی که با وی داشتیم، گفت اگر آقای میرتاج الدینی تنها می‌آید به ملاقاتم بیاید. اما اگر از دفتر احمدی نژاد بعضی دیگر هم قصد دارند به ملاقات بیایند، نیایند. به دیدارشان رفتم و آیت‌الله خزعلی مطلبی را صریح گفت که به احمدی نژاد بگویید ما احمدی نژاد سال 84 را قبول داریم نه احمدی نژاد الان را. باید رفتارش را تغییر دهد.

 روایتی عجیب از علت حمله به سوریه!

امروز یکی از دیپلمات های سابق در سرمقاله یک روزنامه نوشته بود: دولت سوریه نتوانست به‌کارگیری سلاح شیمیایی توسط مخالفان را دقیقا اثبات نماید. بدین جهت همه موارد به پای حکومت بشاراسد گذاشته شد. این که سوریه در اثبات این امر جدیت به خرج نداده، مشخص نیست ولی در واقعه دوما به نظر می‌رسید، ارتش سوریه نیازی به به‌کارگیری سلاح شیمیایی نداشته باشد و هیچ منطقی نمی‌تواند آن را توجیه نماید. لذا انگشت اتهام بیشتر به سوی مخالفان نشانه رفت. او در بخش دیگری از یادداشت خود نیز تاکید می‌کند:‌ به هر حال معنای سیاسی حمله نظامی به خاک سوریه، یعنی سلاح شیمیایی حتما به‌کار برده شده و این در تاریخ تحولات سیاسی و روابط بین‌الملل و حقوق بین‌الملل به ثبت می‌رسد. بنابراین ایران نباید از این موضوع غافل بماند و باید مشترکا با روسیه، حکومت سوریه را وادار کند که بی‌گناهی خود را برای بازرسان سازمان منع سلاح‌های شیمیایی اثبات نماید.

هیچ کشوری حق اجرای مقررات تنبیهی خودسرانه علیه کشور دیگری ندارد

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در گفت و گوی تلفنی با همتای انگلیسی خود گفت: هیچ کشوری به طور خودسرانه حق اجرای مقررات تنبیهی علیه سایر کشورها را خارج از موازین بین المللی ندارد. وی اقدام به حمله قبل از ورود بازرسان سازمان منع سلاح های شیمیایی را سوال برانگیز خواند و افزود: دو حمله ای که به بهانه سلاح شیمیایی به سوریه انجام شد، درست در مقاطعی بود که ارتش سوریه دست برتر را در مقابل تروریست ها داشت و آنها را در آستانه شکست قرار داده بود.

ظریف درباره حمله به سوریه به جانسون چه گفت؟

  واکنش کیهان به کشف حجاب نماینده سابق مجلس

کیهان نوشت: فاطمه حقیقت‌جو از اعضای فراکسیون مشارکت در مجلس ششم که مدت‌هاست به آمریکا رفته، مدعی شده که به حجاب اسلامی ملتزم بوده اما در دفاع از حامیان کشف حجاب آن را کنار می‌گذارد! وی توضیح نداده این چگونه مسلمانی‌ای است با بهانه و بی‌بهانه می‌شود زیر پا گذاشت؟! البته اخبار و قرائن متعدد حاکی از آن بود که نامبرده از مدت‌ها درصدد کنار گذاشتن حجاب و درآمدن در سلک و سبک زندگی دیگر شبه‌اصلاح‌طلبان متواری (کنار گذاشتن احکام اسلامی) است.

 خاطره جلیلی از دیدار با بشار اسد و پیش‌بینی شهید همدانی

خاطره دکتر سعید جلیلی از دیدار چند سال قبل با بشار اسد و پیش بینی شهید همدانی درباره آینده سوریه که در کتاب «و این شدنی است» منتشر شده را در ادامه می خوانید:"چند سال قبل، در اوج بحران سوریه و در شرایطی که بسیاری از مسئولان سوری ترور شده بودند و حتی بعضی از مقامات دولتی این کشور نیز فرار کرده بودند؛ به دمشق رفتم و با بشار اسد دیدار کردم. آن روز حتی برخی مسئولان سوری می گفتند شرایط امنیتی سوریه خوب نیست. به ما اعلام کردند به چند ملاقات دیپلماتیک اکتفا کنید و جای دیگری نروید؛ اما سردار همدانی به من گفت بیا با مسئولیت من به حرم حضرت زینب سلام الله علیها برویم. توفیقی حاصل شد و به زینبیه رفتیم. بعد از این اتفاق، خود مسئولان سوری تعجب کردند که ما باچه محاسبه هایی این کار را کردیم ! در آن شرایط، نماد تفکر بسیجی، سردار همدانی می گفت نظام سوریه باقی می ماند و سقوط نمی کند. ما می توانیم مانع سقوط آن شویم. این حرف او شعارنبود؛ این را در عمل نشان داد."

تحلیل زیباکلام از عملیات  آمریکا در سوریه

عبدالله گنجی در واکنش به پست اینستاگرامی صادق زیبا کلام درباره حمله آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه در کانال تلگرامی خود نوشت: وقتی جناب روشنفکر نمی تواند ناراحتی و عصبانیت خود از بی نتیجه بودن حمله دولت های غربی به سوریه راپنهان کند. کاش دوتا فحش به امریکا، انگلیس و فرانسه  می داد و ده تا به اسد. هرگز چنین نمی کند.

مقدمه فساد از احمدی‌نژاد آغاز شد

نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه طی تذکری در صحن علنی امروز(یکشنبه 26 فروردین ماه) بعد از قرائت گزارش تخلفات نفتی دولت‌های نهم و دهم خطاب به لاریجانی رئیس مجلس، گفت: نام رئیس جمهور وقت یعنی احمدی نژاد در این گزارش برده نشده است در صورتی که مقدمه فساد از وی شروع شد. وی ادامه داد: احمدی‌نژاد نفت به افراد فاسدی مانند بابک زنجانی داد و حال عدالت نیست که نامی از این افراد در این گزارش برده نشده است.

قاضی‌پور: مقدمه فساد از دولت احمدی نژاد آغاز شد

داستان حصر را تمام کنید

الیاس حضرتی، عضو فراکسیون امید در مراسم بزرگداشت پدر شهیدان اسماعیلی گفت: تلگرام به این دلیل پرمخاطب می‌شود که دست و بال رسانه داخلی بسته است. امروز نمی‌دانیم با تلگرام چه کار کنیم. اگر ببندیم یک دردسر و اگر باز بگذاریم، صد دردسر. او همچنین با اشاره به مساله حصر خاطرنشان کرد: خیلی چیزها است که می‌تواند سمبل وحدت باشد و موج همبستگی ایجاد کند. من جزو کسانی بودم که با وجود مسوولیت در ستاد آقای کروبی، با حرکت 88 موافقت نکردم. تشخیص من این بود که این حرکت مطابق منافع ملی نیست. به هر حال آن حوادث رخ داد و حالا 8 سال از آن ماجرا می‌گذرد. اگر قرار بود حادثه‌ای و گناهی باشد، تنبیه انجام شده است.