سخنگوی شورای شهر: گزینه ای برای شهرداری مطرح نیست

گروه اجتماعی الف،   3970126098

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران درباره گزینه‌های مطرح شده برای شهرداری تهران گفت:‌گزینه‌هایی که مطرح شده است شایعه بوده و گزینه‌ای فعلاً مدنظر شورای شهر تهران نیست.

به گزارش فارس،‌ علی اعطاء در حاشیه پنجاه و ششمین جلسه علنی شورای شهر تهران، ری و تجریش در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌در جلسه امروز طرح یک‌فوریتی از سوی شهردار تهران برای تعیین نرخ کرایه تاکسی،‌اتوبوس و مینی‌بوس ارائه شد که در نهایت اعضای شورا به یک فوریت آن رای دادند و این طرح به کمیسیون‌های تخصصی برای بررسی بیشتر این طرح ارسال شد.

وی درباره بررسی یک‌فوریت پیشنهاد و معرفی 30 نفر از کارکنان شهرداری تهران به عنوان قائم‌مقامذی‌حساب در واحدهای تابع شهرداری،‌گفت: دوفوریت این لایحه نیز با 13 رای موافق و 8 رای مخالف به تصویب رسید.

وی افزود: در جلسه امروز چند پرونده باغات در دستور کار قرار گرفت که به 3 پرونده رسیدگی شد و دو قطعه زمین در تهران با رای اعضای شورای شهر باغ تشخیص داده شد.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه مصوبه برج‌‌باغ‌ها باطل شده است منتظر لایحه از سوی شهرداری تهران در خصوص باغات هستیم و البته قطعاً به گونه‌ای برخورد خواهیم کرد که منافع صاحبان باغات به نحو دیگری تامین شود.

وی درباره انتخاب شهردار نیز اظهار داشت:‌جلسه هم‌اندیشی با حضور اعضاء در خصوص فرایند و معیارهای انتخاب شهردار برگزار شده و هر یک از اعضاء بحث و تبادل نظر خاص خود را دارند.

اعطاء گفت: 16 معیار در گذشته برای انتخاب شهردار تهران مشخص شده بود و قرار شد در جلسات آینده اعضا نظرات خود را در این باره ارائه بدهند و ممکن است شکل جدید را برای انتخاب شهردار تهران تعیین کنیم.

وی درباره گزینه‌های مطرح شده برای شهرداری تهران گفت:‌گزینه‌هایی که مطرح شده است شایعه بوده و گزینه‌ای فعلاً مدنظر شورای شهر تهران نیست.

وی افزود: در نهایت اعضای شورای شهر تهران با برگزاری جلسات هم‌اندیشی نسبت به انتخاب شهردار اقدام خواهند کرد و امیدواریم در بازه زمانی کمتر از سه ماه انتخاب شهردار اتفاق بیفتد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا از اعضای شورا نیز گزینه‌ای برای شهردار شدن مطرح است،‌گفت: در این خصوص قبلا نیز صحبت شده است و از اعضای شورای شهر تهران گزینه‌ای برای شهرداری مطرح نیست و در این رابطه عضوی از شورای شهر تهران خارج نخواهد شد.