انگلیس مادر فتنه‌های شیمیایی

گروه جهان الف،   3970126027

دولت انگلیس متهم ردیف اول طرح‌ریزی توطئه‌ای شیمیایی با مشارکت شاخه‌های داخلی و خارجی دستگاه جاسوسی‌اش (MI۵ و MI۶) و گروه تروریستی جیش‌الاسلام (در زمان حضورشان در غوطه شرقی) با هدف تبدیل غائله سوریه به یک جنگ جهانی دیگر است.

انگلیس مادر فتنه‌های شیمیایی

دولت انگلیس با سابقه آشکار همدستی در جنایات شیمیایی صدام در ایران و عراق، حال متهم ردیف اول طرح‌ریزی توطئه‌ای شیمیایی با مشارکت شاخه‌های داخلی و خارجی دستگاه جاسوسی‌اش (MI5 و MI6) و گروه تروریستی جیش‌الاسلام (در زمان حضورشان در غوطه شرقی) با هدف تبدیل غائله سوریه به یک جنگ جهانی دیگر است.

در سال‌های اخیر انتشار اسناد محرمانه فاش کرده که اینتلیجنس سرویس انگلیس در زمان جنگ تحمیلی رژیم بعثی حاکم بر عراق علیه ایران، در جریان ارائه تجهیزات و مواد اولیه برای ساخت سلاح‌های شیمیایی توسط صدام بوده و حتی برای آنها پوشش فراهم کرده است.

ده‌ها هزار ایرانی و شیعه و کرد عراقی توسط دیکتاتور معدوم عراق با سلاح‌های شیمیایی نظیر گاز خردل قربانی شدند و بسیاری همچنان از عوارض ناشی از آن رنج می‌برند.
در همین حال سخنگوی وزارت دفاع روسیه، جمعه گذشته با تشریح چگونگی حمله شیمیایی در شهر دومای سوریه، آن را جنایتی توسط کلاه‌سفیدها (تروریست‌های القاعده در پوشش نیروهای امدادی) و با فشار و همدستی دولت بریتانیا دانست.

«ایگور کوناشنکوف» در جمع خبرنگاران در ساختمان وزارت دفاع روسیه در مسکو، انگلیس را آمر و طراح حمله شیمیایی غیراخلاقی توسط اعضای گروه کلاه‌سفیدها در غوطه شرقی خواند.

او گفت: «اطلاعات کافی داریم که نشان می‌دهد از سوم تا ششم ماه آوریل (سه‌شنبه تا جمعه هفته گذشته) از لندن بر گروه کلاه‌سفیدها فشار زیادی وارد شد تا دست به چنین کاری بزنند. لندن به کلاه‌سفیدها گفته بود در این چند روز گروه جیش‌الاسلام با توپخانه دمشق را هدف قرار می‌دهد و ارتش سوریه نیز ناچار به پاسخگویی است و در این زمان باید کلاه‌سفیدها طرح حمله شیمیایی را اجرا کنند». به گفته او، کلاه‌سفیدها توسط دولت بریتانیا با کمک‌های جانبی سازمان سیا، سازمان اطلاعات خارجی فرانسه و موساد اسرائیل راه‌اندازی شده‌اند.

این در حالی است که با وجود افشای چندباره ماهیت تروریستی و پوششی کلاه‌سفیدها که در خدمت سازمان‌های اطلاعاتی انگلیس و فرانسه هستند، آنها همچنان در رسانه‌های غربی به عنوان امدادگران خط مقدم جنگ سوریه تمجید می‌شوند.

کوناشنکوف در این نشست، ویدئویی از سخنان اعضای سابق جیش‌الاسلام و  کلاه‌سفید‌ها پخش کرد که درباره جنایت شیمیایی دوما زبان به اعتراف گشوده و گفته‌اند چگونه در این اقدام غیر اخلاقی که بارها و بارها دست به انجام آن زده‌اند، مشارکت داشته‌اند.

در عین حال شواهد بسیاری از دست داشتن تروریست‌های جیش‌الاسلام و جبهه النصره در  حملات شیمیایی قبلی در خان‌شیخون (ادلب) و خان‌العسل(حلب) از جمله انتقال مواد شیمیایی توسط سازمان‌های سیا و اینتلیجنس سرویس به ترکیه و از آنجا به داخل سوریه وجود دارد؛ جنایاتی که غرب همچنان دولت سوریه را مسوول آنها می‌داند.
در همین رابطه «پیتر فورد» سفیر سابق بریتانیا در دمشق در گفت‌وگویی با گری رابرتسون، مجری  شبکه بی‌بی‌سی در پاسخ به این سوال که «شورشی‌ها (جیش‌الاسلام) چه نفعی از صحنه‌سازی حمله شیمیایی می‌برند؟» گفت: «واضح نیست؟ بچه هم می‌فهمه! هدف، تحریک ما به مداخله نظامیه. جهادی (تروریست)‌ها ما رو ملعبه کردن. از خودت بپرس چه سودی برای اسد داشت؟ عقلت رو به کار بگیر! چرا اسد باید در لحظه آخر بازی برده را واگذار کنه؟»

هفته پیش نیز ران پال، نماینده سابق کنگره و نامزد 3 دوره انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در مصاحبه‌ای تلویزیونی اعلام کرد حمله شیمیایی غوطه شرقی را کار نومحافظه‌کاران جنگ‌طلب آمریکایی می‌داند نه دولت بشار اسد.

اما همزمان با افشاگری سخنگوی وزارت دفاع روسیه، وزیر خارجه این کشور نیز در نشست مشترک با همتای هلندی خود، صحنه‌سازی حمله شیمیایی به دوما را کار سرویس اطلاعاتی کشوری دانست که می‌خواهد در ردیف نخست روس‌ستیزی در جهان قرار داشته باشد.

اشاره سرگئی لاوروف به یک کشور خاص در حقیقت اشاره به دولت انگلیس بود که نه‌تنها حمله شیمیایی دوما را برای زمینه‌سازی تهاجم غربی‌ها به سوریه طراحی کرده است، بلکه در پرونده مسمومیت جاسوس سابق شوروی نیز دولت روسیه را متهم به استفاده از سلاح بیولوژیک علیه سرگئی اسکریپال و دخترش دانسته است. اتهامی که مسکو آن را متوجه سرویس اطلاعاتی خود انگلیس برای بر هم زدن روابط دیپلماتیک روسیه با کشورهای اروپایی و آمریکایی می‌داند. این در حالی است که به‌رغم وارد کردن اتهامات از سوی دولت «ترزا می» ‌به دولت روسیه، هنوز هیچ مدرک رسمی دال بر دخالت عوامل روس در سوءقصد علیه اسکریپال ارائه نشده است و دستگاه اطلاعاتی لندن حتی از انتشار صحبت‌های دختر او که به هوش آمده نیز جلوگیری می‌کند.

منبع:وطن امروز