آغاز نشست شورای امنیت درباره تهدید آمریکا علیه سوریه

گروه جهان الف،   3970124187

نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی تهدید آمریکا، فرانسه و انگلیس علیه سوریه به عنوان تهدید علیه صلح و امنیت بین الملل تشکیل جلسه داد.

به گزارش ایرنا، این چهارمین نشست شورای امنیت در یک هفته است که به موضوع سوریه اختصاص دارد و این بار روسیه، چین و بولیوی درخواست کرده اند تا تهدید نظامی علیه یک کشور مستقل از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به عنوان تهدید علیه صلح و امنیت بین الملل بررسی شود.

آنها از آنتونیوگوترش دبیرکل سازمان ملل متحد هم خواسته اند تا در این نشست حضور یافته و درباره وضعیت سوریه و تاثیرات افزایش تنش ها در این کشور گزارش دهد.تهدید نظامی علیه سوریه از زمانی مطرح شد که ارتش این کشور در مبارزه با تروریست ها موفقیت چشمگیری به دست آورد و توانست غوطه شرقی را از تصرف این گروه های خشونت طلب بازپس گیرد.

طراحان تهدید نظامی، سناریوی استفاده از گاز شیمیایی علیه مردم دومای سوریه را به عنوان اصلی ثابت شده قلمداد کرده و آن را به دولت سوریه نسبت دادند. در این زمینه آمریکا ابتدا قطعنامه ای را پیشنهاد داد تا فرایندی برای تحقیق درباره استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه تصویب شود که بر اساس آن می توانستند دولت سوریه را عامل این حمله معرفی کرده و اقدامات فصل هفتمی منشور ملل متحد را درخواست کنند.

روسیه و بولیوی با این طرح مخالفت کردند و آن را ادعایی اثبات نشده دانستند که باید توسط سازمان منع استفاده از سلاح شیمیایی تایید شود. سوریه هم اعلام آمادگی کرد که بازرسان این سازمان در امنیت کامل می توانند به دوما رفته و نسبت به انجام آزمایش ها اقدام کنند. آمریکا، انگلیس و فرانسه به عنوان سه عضو اصلی شورای امنیت هم حاضر نشدند به دو قطعنامه پیشنهادی روسیه برای بررسی این ادعا و همچنین مسئول شناختن عوامل دولتی و غیر دولتی آن، رای مثبت دهند.

در این جلسه نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد همچون گذشته روسیه را حامی دلت بشار اسد دانست که راه را برای هر اقدامی علیه این دولت بسته است اما تهدید کرد که آمریکا منتظر شورای امنیت نخواهد ماند و نسبت به حادثه شیمیایی واکنش نشان خواهد داد.

پس از آن دونالد ترامپ در یادداشت توئیتری خود سوریه را به حمله نظامی در پاسخ به استفاده از سلاح شیمیایی تهدید و در این رابطه با انگلیس و فرانسه به عنوان هم پیمانان خود رایزنی کرد.
او روز سه شنبه پیش از نشست کابینه ادعا کرد تا 24 یا 48 ساعت دیگر در این باره تصمیم گیری خواهد کرد اما با گذشت بیش از 72 ساعت هنوز تصمیمی اتخاذ نشده و در نشست عصر پنج شنبه شورای امنیت ملی آمریکا هم نتوانستند به نتیجه ای دست یابند.

اما روسیه و بولیوی به عنوان دو عضو دائم و غیر دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد، به این لفاظی های ترامپ واکنش نشان داده و آن را تهدیدی علیه صلح و امنیت بین الملل قلمداد کردند.

از این رو، بولیوی روز چهارشنبه درخواست داد تا نشست غیرعلنی شورای امنیت در روز پنج شنبه تشکیل شود اما اعضای شورا نتوانستند در این جلسه به نتیجه ای دست یابند و واسیلی نبنزیا نماینده روسیه در سازمان ملل متحد، اعلام کرد که این کشور نشست علنی شورا را برای روز جمعه درخواست کرده است تا این تهدید نظامی، به بحث گذاشته شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین