واکنش بهزیستی به فیلم آزار کودکان اوتیسمی/ فیلم برای سال 96 است

گروه اجتماعی الف،   3970124174

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به انتشار تصاویر آزار تعدادی از کودک مبتلا به اوتیسم در برخی از رسانه های خارجی گفت: فیلمی که اخیرا در این مورد منتشر شده است مربوط به خرداد سال ۹۶ بوده و سازمان بهزیستی با این مرکز نگهداری موقت معلولان برخورد قاطعانه انجام داده‌است.

حسین نحوی‌نژاد در گفتگو با ایسنا با اشاره به اخراج دو مربی نگهداری از کودکان مبتلا به اوتیسم این مرکز افزود: با این مرکز خاطی نیز برخورد قاطعانه انجام گرفته و مسئولان آن توببخ شده اند. همچنین بررسی های مجدد برای پیشگیری از وقوع چنین اتفاقاتی در حال انجام شدن است.

وی با اشاره به مهم‌ترین اقدامات و تمهیدات سازمان بهزیستی بعد از وقوع این حادثه برای پیشگیری از تکرار آن‌ها اظهار کرد: پیش از این حافظه دوربین های مدار بسته این مراکز تا ۱۵ روز تصاویر را نگهداری می‌کرد که این میزان در حال حاضر تا ۳۰ روز افزایش یافته است. همچنین با تغییر شیفت شب، مسئولان شیفت بعدی موظف هستند تا تصاویر شب قبل را مورد بازبینی قرار دهند تا تخلفی صورت نگرفته باشد.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اقدامات قضایی صورت گرفته با متخلفان نیز تصریح کرد: در مواردی که تخلف صورت گرفته جزئی بوده و مربوط به جان و سلامتی افراد نیست، اخطار درون سازمانی انجام می‌شود اما درصورت وقوع حادثه‌ای با خطر جانی، موضوع از طریق مراجع قصایی پیگیری می‌شود و افراد خاطی مجازات قضایی دریافت کنند.

نحوی نژاد با بیان اینکه سازمان بهزیستی ادعا نمی‌کند که در ارائه خدماتش هیچ مشکلی وجود ندارد، افزود: در همه جا طمع‌ورزی، عصبانیت، خطای انسانی و... وجود دارد اما آنچه مهم است پیش بینی این حوادث به وسیله یک سازمان و برخورد قاطعانه برای جلوگیری از وقوع مجدد آن است.

وی در ادامه اظهار کرد: اینکه چنین حوادثی به سرعت رسانه‌ای می‌شوند باعث تشویش اذهان عمومی خواهد شد. این حوادث در سایر نقاط دنیا نیز حتی در ابعاد بزرگتر وجود دارد اما انتشار این اتفاق در برخی رسانه های خارجی نشان می‌دهد آنها دلسوز مردم نیستند.