تعطیلات بارانی در ایران/ کاهش ۱۲ درجه‌ای دما در سواحل خزر

گروه اجتماعی الف،   3970123192

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور گفت: غالب استان‌های کشور در سه روز آتی با بارش باران و وزش باد مواجه می‌شوند. دمای هوای سواحل خزر و استان‌های شمالی در سه روز آینده ۱۲ درجه کاهش می‌یابد.

تعطیلات بارانی در ایران/ کاهش ۱۲ درجه‌ای دما در سواحل خزر

به گزارش تسنیم، احد وظیفه درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: سامانه بارشی امروز نیز بخشهایی از کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد که عمده بارش‌ها در سواحل خزر، نیمه غربی و نیمه جنوبی کشور است.

وی اظهار کرد: بارش‌ها با رگبار باران و تگرگ همراه خواهد بود و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها نیز وجود دارد. امروز بارش‌ها در برخی مناطق آذربایجان شرقی، شمال هرمزگان، ارتفاعات کرمان، نیمه شرقی یزد و مناطقی از خراسان جنوبی ایجاد می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: همچنین در بعضی ساعات امروز بارش تگرگ همراه با آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها در نیمه جنوبی آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، نیمه شمالی خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و جنوب همدان ایجاد می‌شود.

به گفته وظیفه، طی روز جمعه این سامانه بارشی در اغلب مناطق ذکر شده فعال خواهد بود و از ظهر جمعه شاهد ورود جریانات شمالی به کشور خواهیم بود که پیامد آن کاهش دما و بارش باران در استانهای شمالی است.

وی افزود: طی روز جمعه نیز نیمه جنوبی آذربایجان غربی، برخی مناطق آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان و نیمه شمالی خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب فارس، زنجان، غرب همدان، شرق یزد و خراسان جنوبی با باران و رگبار موقتی به همراه وزش باد مواجه می‌شوند.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور گفت: طی روز شنبه نیز این سامانه بارشی در کشور فعال است،شدت بارش‌ها در این روز برای استانهای شمال شرق، نیمه شرقی سواحل، دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی، غرب و بخشهایی شمال غرب و شرق کشور پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه افزود: در این روز بخشهایی از نیمه شرقی و دامنه‌های البرز با وزش باد شدید مواجه می‌شوند که احتمال پدیده گردوخاک نیز در این مناطق دور از ذهن نیست.

وی افزود: از روز جمعه تا روز یکشنبه نیز شاهد نفوذ جریانات خنک شمالی و مواج شدن سواحل خزر به همراه کاهش 7 تا 12 درجه‌ای دما خواهیم بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور بیان کرد: طی روز شنبه نیز بارش‌ها در آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، شمال کردستان، زنجان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی، شرق یزد، سمنان، گلستان، مازندارن، شمال شرق تهران و ارتفاعات تهران و البرز ایجاد می‌شود.

وظیفه توصیه کرد: مردم برای جلوگیری از خسارتهای احتمالی تمهیدات لازم را مدنظر قرار دهند و ضمن رعایت نکات ایمنی در حد امکان از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیلها در مناطق یاد شده خودداری کنند.

وی، بندرعباس با 38 درجه بالای صفر را گرمترین و بجنورد با 5 درجه بالای صفر را خنک ترین منطقه کشور دانست و تاکید کرد: دمای هوای تهران امروز در گرمترین لحظات به 23 درجه بالای صفر رسید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین