صدور حکم همدست رضا ضراب به تاخیر افتاد

گروه جهان الف،   3970121167

دادگاه آمریکا صدور حکم همدست رضا ضراب که متهم است به ایران برای دور زدن تحریم های آمریکا کمک کرده است را حدود ۴ هفته به تاخیر انداخت.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، یک قاضی فدرال آمریکایی در منهتن صدور حکم یک بانکدار ترک متهم به کمک به ایران برای دور زدن تحریم های آمریکا را که در ماه ژانویه محکوم شده بود، حدود 4 هفته به تاخیر انداخت.

مهمت هاکان آتیلای 47 ساله، جانشین سابق مدیر هالک بانک ترکیه اکنون قرار است به جای 11 آوریل، روز 7 می از حکم نهایی دادگاه خود مطلع شود.

قاضی منطقه ای ریچارد برمان وجود «تعدادی از مسائل مطرح شده از سوی طرف ها در لوایح ارائه شده شان» را دلیل تاخیر در صدور حکم نهایی آقای آتیلا عنوان کرده است.

دادستان های آمریکایی گفتند، آتیلا با رضا ضراب، تاجر طلای ایرانی الاصل و چند تن دیگر برای استفاده از معاملات متقلبانه طلا و مواد غذایی جهت کمک به دور زدن تحریم های ایران تبانی کرده است.

ضراب به جرائم ارتکابی اعتراف کرده و برای مدت چند روز به عنوان شاهد دولت آمریکا علیه آتیلا در دادگاه شهادت داده است.

دادستان ها با توصیف آتیلا به عنوان یک بازیگر کلیدی در روند تضعیف تحریم های آمریکا، از قاضی برمان خواسته اند تا حکم حدود 20 سال زندان برای آتیلا تعیین کند. انها گفته اند صدور یک حکم سنگین برای این تبعه ترک موجب ایجاد بازدارندگی برای دیگران خواهد شد.

وکلای آتیلا از دادگاه خواسته اند در خصوص متهم رافت نشان دهد و گفته اند این پرونده در بردارنده «جرائم اقتصادی» یا «جرم عدم وفاداری به آمریکا» نیست. رجب طیب اردغان، رئیس جمهوری ترکیه، با تقبیح این دادگاه آن را حمله ای با اهداف سیاسی علیه دولت خود خوانده است.