رئیس سابق سیا: ایران در چهار پایتخت عربی قدرت زیادی دارد

گروه جهان الف،   3970120222

مایکل هیدن رییس سابق سازمان سیا در آمریکا مدعی شد: « بعد فرو نشستن گرد وخاک‌ها در دمشق، ما می‌رویم که با تاکتیک مناطق خاکستری ایران سر کنیم.»

به گزارش ایلنا، مایکل هیدن رییس سابق سازمان سیا و آژانس امنیت ملی آمریکا روز گذشته در کنفرانس سالانه این وبسایت ادعاهایی را درباره ایران مطرح کرد.

«هیدن» با بیان اینکه ایرانی‌ها در چهار پایتخت عربی یعنی بیروت، دمشق، بغداد و صنعا نفوذ و قدرت زیادی دارند، مدعی شد: « این واقعیت ترسناک است. به هر دلیلی که سعودی‌ها به سمت یمن حرکت کرده باشند، چه خوب و چه بد، نفوذ ایرانی‌ها در آنجا بسیار کمتر از چیزی است که سعودی‌ها وانمود می‌کنند.»

وی افزود: «من مشکل ایران-آمریکا را در سه سبد تقسیم‌بندی می‌کنم؛ اول توافق هسته‌ای، دوم اتفاقاتی که بعد ازگذشت دوره ۱۰-۱۵ ساله توافق هسته‌ای در آینده رخ خواهد داد و سوم همه مسائل دیگر».

«هیدن» با بیان این ادعا که من شخصا در موارد مختلف در مخالفت با ایرانی‌ها بسیار تهاجمی برخورد کردم، گفت: « ما به آن‌ها در سوریه آزادی عمل دادیم. یکی از معضلاتی که گفته نشده رشد بی‌سابقه حزب الله است. بعد از فرو نشستن گرد وخاک‌ها در دمشق، ما می‌رویم که با تاکتیک مناطق خاکستری ایران زندگی کنیم.»