رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لوستر: بسیاری از تولیدات داخل با نام محصولات خارجی به فروش می رسد!

گروه اقتصادی الف،   3970119007

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لوستر ، بلور و چینی گفت : برچیده شدن موانع پیش روی صنعت بستگی به سیاست های کلی دولت دارد اعم از گمرک، مالیات بر ارزش افزوده و نیز سوبسیدهایی که می تواند در اختیار تولیدکنندگان قرار دهد تا برای ایجاد اشتغال بیشتر، بستر مناسبی فراهم شود. بستن مرزها مشکلی را حل نمی کند و رقابت در تجارت لازمه کار است.

 

احمد رحمانی، در گفت و گو با جام جم آنلاین با اشاره به شعار امسال "حمایت از کالای ایرانی" درباره موانع پیش روی تولید و رشد و توسعه کمی و کیفی صنعت لوستر، بلور و چینی گفت : تولید کننده با جذب مشتری و فروش کالای تولیدی می تواند با تولیدکنندگان خارجی همچون چین و دیگر کشورها رقابت کند و تولیدات خود را افزایش دهد، تولیدکننده باید برای تولید برنامه ریزی داشته باشد و تولید بدون برنامه ریزی مفهومی پیدا نمی کند.

وی افزود : برچیده شدن موانع پیش روی این صنعت بستگی به سیاست های کلی دولت دارد اعم از گمرک، مالیات بر ارزش افزوده و نیز سوبسیدهایی که می تواند در اختیار تولیدکنندگان قرار دهد تا برای ایجاد اشتغال بیشتر، بستر مناسبی فراهم شود.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان ظروف بلور چینی و لوستر تهران افزود : تولیدکننده باید محصولات مورد نیاز برای تولید یک سال خود را خریداری کند اما نوسانات اخیر در نرخ ارز، تولیدکننده را از لحاظ نقدینگی، قیمتگذاری و نیز توسعه در تولید کالا و فروش با مشکل مواجه می کند.

احمد رحمانی گفت : تولیدکنندگان کالای تولیدی را با در نظر گرفتن مدت زمانی چند ماهه برای پرداخت وجه و تسویه به نمایندگی می فروشد و به محض فاکتور کردن کالا باید 9 درصد ارزش افزوده آن را پرداخت کند که بار سنگینی برای تولید کننده است. اگر دولت از این صنعت حمایت کند و به تولید اهمیت دهد، کسب و کار رونق بیشتری پیدا می کند.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لوستر ، بلور و چینی افزود: بیشتر مواد اولیه تولید لوستر و چراغ های روشنائی و تزئینی کشور در داخل تامین می شود و تولیدات داخلی نیز پاسخگوی نیاز کشور هستند اما عواملی سبب شده است تا تولیدکنندگان با نیمی از نیروی کار به تولید ادامه دهند.

وی با اشاره به شعار منتخب سال جاری ادامه داد: اگر بخواهیم تولیدات و مصرف داخلی داشته و نیز اتکا به محصولات خارجی نداشته باشیم باید تمامی اهرم ها رعایت شود، تولیدکنندگان برای به روز رسانی کارخانه‌ها نیاز به دستگاه‌های به روز دارند.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لوستر گفت: برای استفاده از نوآوری ها باید از نمایشگاه ها در این زمینه بازدید کنند، دولت نیز می تواند با صرف نظر کردن از مالیات برای وارد کردن دستگا های به روز به تولید در این صنعت کمک کند و حمایت از تولیدکننده کمک به کشور است، جامعه با رفاه اقتصادی به بی نیازی و خود کفایی می رسد.

رحمانی در ادامه با اشاره به برخی از کارخانجات غیرفعال و احیای دوباره آن‌ها افزود: اتاق اصناف با تشکیل هیاتی می تواند مشکلات کارخانه های غیرفعال را جویا شود و در جهت برطرف کردن آنها اقدامات لازم را انجام دهد.

وی درباره واردات محصولات خارجی ابراز داشت: بستن مرزها مشکلی را حل نمی کند و رقابت در تجارت لازمه کار است و با ایجاد رقابت، قیمت ها کاهش و کیفیت کالاها ارتقا پیدا می کند و نوآوری ها نیز بیشتر می شود، در همه دنیا رقابت وجود دارد و واردات لازم است.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لوستر ، بلور و چینی با بیان اینکه کیفیت لوسترهای تولیدی در ایران کاملا با لوسترهای فرانسه رقابت می کند، گفت : تنوع تولید لوستر کشور نسبت به گذشته خیلی رشد کرده اما در فرهنگ ما استفاده از کالای خارجی جا افتاده است درحالی که اجناس تولید داخل از تولیدات فرانسه نیز بهتر است و بسیاری از تولیدات داخل با نام محصولات خارجی و با قیمت بالاتر به فروش می رسد.

رحمانی از بین بردن مشکلات را تکلیف رایزن های اقتصادی دانست و ادامه داد: تولید کننده به دنبال فروش کالای تولیدی خود است، فروشندگان نیز حاضر به فروش محصولات وارداتی با نصف قیمت هستند تا از تولیدات داخلی با کیفیت بهتر بهره ببرند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  14. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  15. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  16. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  17. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  18. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  19. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  20. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  21. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  22. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  23. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  24. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  25. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

آخرین عناوین