چیز‌هایی که هرگز نباید با فروشنده خودرو درمیان بگذارید

گروه اقتصادی الف،   3970117115

با توجه به زندگی مصرفی که انسان‌های امروزی درگیر آن هستند روزی نیست که خریدی از بازار نداشته باشید، با این حساب حتماً به خوبی می‌دانید که خرید کردن هم ترفند‌های خاص خود را دارد و این خرید هرچقدر سنگین‌تر باشد باید بیشتر حواستان را جمع کنید.

 
1,5571در این بین خرید خودرو با توجه به مبلغ نسبتاً هنگفتی که باید هزینه کنید در بین خرید‌های سنگین هر خانواده‌ای قرار می‌گیرد، به احتمال زیاد حتماً در جریان هستید که در حین خرید، نیازی نیست اشتیاق بیش از حدی نشان دهید چرا که خدای ناکرده ممکن است فروشنده از اشتیاق شما سوء‌استفاده کند. اما نکته‌های خرید خودرو به همین‌جا ختم نمی‌شود و در ادامه نکته‌هایی را با شما در میان خواهیم گذاشت که در حین خرید خودرو هرگز نباید سخنی از آن‌ها با فروشنده به‌میان بیاورید.

۱. حرفی از پول نقد نزنید
به قول قدیمی‌ها پول نقد جلوی چشم فروشنده‌ را می‌گیرد و دست‌و‌دلش را می‌لرزاند اما بسته به شرایطی که قصد خرید خودرو دارید شاید بهتر باشد حرفی از پول نقد به میان نیاورید. از طرف دیگر وقتی فروشنده بداند که شما چقدر می‌خواهید برای خودرو هزینه کنید ممکن است حاشیه‌های سود جانبی را با توجه به مبلغی که وی را در جریان آن قرار داده‌اید برای خود اضافه کند. تنها در حین انجام صحبت‌های نهایی و چک‌‌و‌چونه‌های آخر باید از نحوه پرداخت و میزان آن با فروشنده صحبت کنید.

۲. خودروی فعلی شما وضعیت خوبی ندارد
هرگز اجازه ندهید فروشنده متوجه شود که خودروی فعلی شما حسابی خراب شده است و نیاز شدیدی به خرید خودروی جدید دارید. فروشنده‌ ممکن است عجله و نیاز شما برای خرید خودرو را به نفع خود به کار گیرد. هیچ نیازی نیست فروشنده بداند که خودروی فعلی شما خراب است، از این طریق ممکن است فروشنده قیمت پایینی را برای خودرویی که قصد خرید آن را دارید مطرح کند اما زمان انجام معامله با دبه کردن قیمت را بالا ببرد. اگر هم اولین بار است که خودرو خرید می‌کنید لزومی ندارد فروشنده در جریان قرار بگیرد که شما در حال حاضر مالک خودرو نیستید. از طرف دیگر پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید خودروی جدید حتماً قیمت خودروی فعلی خود را نیز مشخص کنید، این کار باعث می‌شود با دید بازتری نسبت به خرید خودرو اقدام کنید.

۳. اظهار علاقه بیش‌ازحد به خودرو
همان‌گونه که در ابتدا هم گفتیم فروشنده نباید متوجه شود که شما بیش‌ازحد عاشق خودرو هستید. این کار برگ برنده را در دست فروشنده قرار می‌دهد و به راحتی قیمت خودروی مورد نظر شما را بیشتر اعلام خواهد کرد. در حین سواری کردن با خودرویی که قصد خرید آن را دارید حواستان باشد بیش از اندازه به این خودرو وابسته نشوید، چرا که در این حالت در دام فروشنده گرفتار خواهید شد. مخلص کلام اینکه به هر اندازه که بیشتر عاشق خودرو بشوید به همان اندازه فرآیند خرید همان خودرو برای شما دشوارتر خواهد شد.

۴. فروشنده را در جریان برنامه‌های مالی خود قرار ندهید
احتمال زیادی وجود دارد که تمامی وجه خودرو را در حین خرید پرداخت نکنید و بخواهید ماهانه الباقی مبلغ را پرداخت کنید، در چنین شرایطی هیچ‌ لزومی ندارد فروشنده متوجه شود شما ماهانه تا چه مبلغی توانایی پرداخت اقساط خودرو را دارید. بدون شک هر چقدر اقساط خودرو دراز مدت‌تر باشد پرداخت برای شما راحت‌تر خواهد بود، اما به احتمال زیاد مبلغ بیشتری را نیز نسبت به قیمت خرید نقدی باید متقبل شوید. با این حساب این نکته را در حین خرید اقساطی خودرو حتماً در نظر داشته باشید.

۵. شغل خود را به فروشنده نگویید
در ابتدا گفتیم که سخنی از درآمدی که دارید با فروشنده مطرح نکنید، اما پیشنهاد می‌شود شغلی که به آن مشغول هستید را نیز به فروشنده نگویید چرا که فروشنده با دانستن شغل شما می‌تواند برآورد نسبی در خصوص درآمدی که دارید داشته باشید. جالب است بدانید فروشنده‌های حرفه‌ای حتی با دانستن نام و فامیل شما ممکن است در شبکه‌های اجتماعی به دنبال پیدا کردن اطلاعات بیشتری از شما بیافتند تا از این طریق حاشیه سود بیشتری از فروش خودرو را روانه جیب خود کنند. با این حساب یک فروشنده قهار اگر بداند شغل پردرآمدی دارید به احتمال زیاد قیمت خودرو را از‌ آن چیزی که هست بیشتر به شما اعلام خواهد کرد.

۶. به فروشنده نگویید که تاکنون خودروی نو نخریده‌اید
قانون نانوشته‌ای برای خرید خودرو وجود دارد که بر اساس آن نباید فروشنده بداند شما تاکنون خودرو نداشته‌اید. زمانی که فروشنده بداند شما اولین بار است خودرو خرید می‌کنید متوجه خواهد شد که تجربه این کار را ندارید و در نتیجه می‌تواند حاشیه‌های سود بیشتری را از آن خود کند. به این ترتیب پیشنهاد می‌کنیم قبل از اینکه به قصد خرید خودرو به فروشنده مراجعه کنید، اطلاعات کافی از خودرو و زیرو‌بم‌های این کار بدست بیاورید. در صورت صلاحدید اگر یکی از آشنایان شما اطلاعات خوبی از خودرو دارد وی را نیز همراه خود ببرید.

۷. سراغ هیچ فروشنده دیگری نرفته‌اید
احتمال دارد در حین فرآیند خرید خودرو، فروشنده سر صحبت را باز کند و شما به وی بگویید که به غیر از ایشان سراغ هیچ فروشنده دیگری برای خرید خودرو نرفته‌اید. چنین کاری باعث می‌شود فروشنده خاطرجمع شود که رقیبی ندارد و هر قیمت و شرایطی که دلش خواست را برای سود بیشتر مطرح کند. از قدیم گفته‌اند پول گِرد و بازار دراز، پیشنهاد می‌کنیم حتماً قبل از خرید خودرو با چندین فروشنده مختلف صحبت کنید تا کف قیمت بازار دستتان بیاید.

۸. اهل حساب‌وکتاب نیستید
هیچ چیزی بیشتر از یک مشتری که حوصله حساب‌وکتاب کردن ندارد فروشنده را خوشحال نمی‌کند. فروشنده به راحتی می‌تواند با عدد و رقم‌های گیج‌کننده مشتری را خسته کرده و قیمت مورد نظر خود را به مشتری بقبولاند. اگر ریاضی شما خوب نیست هیچ اشکالی ندارد فردی را همراه خود ببرید که سرش از حساب و کتاب در می‌آید و شیوه‌های مختلف محاسبه سود و پرداخت‌ اقساطی را بلد است.

در پایان باید گفت خرید خودرو هزار و یک نکته باریک‌تر از مو دارد و پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم تجربه‌ای در این زمینه دارید در قسمت نظرات ما و سایر کاربران را از تجربه‌های مفید خود آگاه سازید.
منبع:پدال نیوز
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

پربحث‌های هفته

  1. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  2. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  3. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  4. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  5. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

  6. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  7. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

  8. افزایش ۳۵ درصدی دستمزد، حاصل ایستادگی گروه کارگری بود  

  9. رشد ۲ رقمی تولید خودرو در ایران/ جهش تولید خودروهای تجاری

  10. حقوق بگیران در سال ۱۴۰۳ چقدر باید مالیات بدهند؟

  11.  تورم سالانه اسفند ۱۴۰۲ اعلام شد 

  12. وزیر جهاد کشاورزی: با ممنوعیت‌های صادراتی غیرمنتظره و افزایش لحظه‌ای تعرفه ها مقابله می کنیم

  13. چرا گوشت قرمز گران شد؟

  14. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  15. ۷۷همت دارایی‌ مازاد بانک‌ها در دولت سیزدهم فروخته شد

  16. لااقل به پژوهش‌های مرکز خود رجوع کنید!

  17. مبلغ ارز مسافراتی به ۵۰۰ یورو برگشت

  18. این چک‌های صیادی را قبول نکنید!  

  19. جدول کامل حقوق و مزایای کارگران در سال ۱۴۰۳/ اعلام جزییات

  20. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  21. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  22. زمان آغاز مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک

آخرین عناوین