چگونه سلاح‌های اروپایی، از پادگان‌ داعش سر درآورد؟

گروه جهان الف،   3970112139

پایگاه 'گلوبال ریسرچ' آمریکا به وجود 'دلایل قاطع' بر دست داشتن آمریکا و عربستان در مسلح کردن داعش در عراق و سوریه اذعان کرد.

به گزارش ایرنا در گزارش این مرکز پژوهشی که روز یکشنبه در رسانه های عراق بازتاب یافت، همچنین از دستیابی تروریست های داعش به مواد شیمیایی از طریق دلالان ترک خبر داد.

گزارش تاکید کرده است: دلایل محکمی وجود دارد که نشان می دهد سلاح هایی که از سوی آمریکا و عربستان از زرادخانه های اروپای شرقی خریداری شد به جای استفاده در ارتش این کشورها، سر از مواضع و سنگرهای داعش درآورده است.

ادامه گزارش حاکی است: واشنگتن و ریاض همچنین اقدام به ادغام گروههای تروریستی مورد حمایت خود در گروهک داعش کرده اند و یا از طریق بازار سیاه به آنها اسلحه فروخته اند.

در این گزارش آمده است: بخش اعظم سلاح های بررسی شده نشان می دهد که در مورد هیچکدام از این خریدها مقررات نقل و انتقال و رسیدن به مقصد (ارتش های آمریکا و عربستان) رعایت نشده و در اختیار داعش گذاشته شده است.

گلوبال ریسرچ در این مطلب به عنوان نمونه به گزارش دولت بلغارستان استناد کرده که گفته است موشک های 40 میلیمتری ساخت این کشور از نوع PG-7T از طریق شرکت 'کسلر پالیسی سپلای' آمریکا به وزارت دفاع این کشور فروخته شد اما در حسکه سوریه در دست داعش پیدا شد. 
در این گزارش همچنین تاکید شده است که افتادن این سلاح ها بدست داعش از روی اشتباه نبوده است بلکه با برنامه و بطور عمدی انجام شده است تا این گروهک تروریستی بتواند نظام سیاسی در سوریه به رهبری بشار اسد را بی ثبات کند. 
گلوبال ریسرچ یادآور شده است که سیاست بی ثبات کردن نظام سوریه، یک سیاست مستمر از سوی آمریکا بوده است و انتقال اسلحه به داعش نیز درهمین راستا قرار گرفته است.

به نوشته این پایگاه معتبر پژوهشی، مواد شیمیایی بکار رفته از سوی داعش در ساخت بمب های دست ساز و دیگر بسته های انفجاری، تقریبا بطور کامل از طریق ترکیه خریداری شده است و این امر بر اساس شماره های مربوط به سری ساخت درج شده روی بسته های این مواد بخوبی نمایان است. 
با این حال گزارش ایرنا حاکی است اذعان گلوبال ریسرچ و تاکید مجدد بر تسلیح داعش از سوی آمریکا و عربستان سعودی در شرایطی است که پیش تر نیز مدارک و شواهد متقنی در این زمینه از سوی رسانه های معتبر منطقه ای و نیز مقامات پارلمانی و الحشد الشعبی عراق ارائه شده است.

آمریکا در سال 2014 و به بهانه مبارزه با داعش در راس گروهی موسوم به ائتلاف بین المللی علیه داعش بار دیگر به عراق بازگشت و امروز و در دوران پساداعش نیز برغم مخالفت یکپاره عراقی ها، بر ادامه حضور نظامی در این کشور تاکید دارد.

آمریکا پس از لشگرکشی سال 2003 به بهانه برخورداری عراق از سلاح های کشتارجمعی که بعدا دروغ بودن آن اثبات شد، در پی تلفات و خسارات سنگین در اثر مقابله نیروهای مقاومت عراقی و نیز ناکامی های فراوان سیاسی و امنیتی در سال 2011 مجبور به ترک این کشور شد. 
در ماههای اخیر دولتمردان آمریکا به صراحت می گویند خروج آنها از عراق در سال 2011 یک اشتباه بوده است و این بار دیگر تکرار نخواهد شد. 
آنها مهمترین دلیل برای ضرورت باقی مانده خود در عراق را ادامه خطر داعش و ضرورت کمک به دولت و ارتش عراق برای مبارزه با این گروهک تروریستی تکفیری اعلام می کند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین