احضار ۴۴ نفر در پرونده شورای شهر تبریز

گروه سیاسی الف،   3970106050

اسفند ماه سال ۹۴ پرونده‎ شورای شهر تبریز به اتهام تبانی و اخذ رشوه مطرح رسیدگی قرار گرفت و در اسفند ماه سال ۹۵ جلسات محاکمه ۴۴ نفر در این پرونده به اتمام رسید، این در حالی است که پس از صدور رای در دادگاه بدوی، در حال حاضر پرونده در دادگاه تجدیدنظر تعیین وقت و جلسات محاکمه برگزار شد.

در اسفند ماه سال ۹۴ حجت الاسلام والمسلمین حکمتعلی مظفری رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی، از نخستین دستگیری یکی اعضای شورای شهر تبریز به اتهام تبانی و اخذ رشوه خبر داد. 

 متهم با اخذ رشوه از مجموعه کارکنان شهرداری به آن‌ها قول انتصاب در برخی پست‌های شهرداری را می‌داده و از طریق تبانی پیشنهادات مورد نظر آن‌ها را پیگیری کرده است.

پیش از این دو عضو شورای شهر تبریز به اتهام تبانی و اخذ رشوه دستگیر و برای آن‌ها پرونده تشکیل شده بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین «حکمت علی مظفری» در گفت‌وگو با میزان در این باره اظهار کرد: برای این افراد به اتهام تبانی و اخذ رشوه پرونده تشکیل شده است و پرونده تعداد دیگری نیز در این زمینه در دست بررسی است و چنانچه نیاز به دستگیری و بازداشت باشد این امر صورت می‎گیرد.

وی ادامه داد: این پرونده مرتبط با پرونده‎ای است که در آن یکی از اعضای شورای شهر تبریز با اخذ رشوه از مجموعه کارکنان شهرداری به آن‌ها قول انتصاب در برخی پست‌های شهرداری را می‌داده و از طریق تبانی پیشنهادات مورد نظر آن‌ها را پیگیری کرده است. 

 همچنین در ۱۷ فروردین ماه سومین عضو شورای شهر و یکی از معاونین شهردار تبریز بازداشت شدند و رئیس دادگستری استان آذربایجان شرقی در ۲۲ فروردین ماه از احضار چهارمین عضو شورای شهر تبریز خبر داد و حالا آنطور که دادستان تبریز عنوان کرده، کیفرخواست این پرونده صادر شده است.

موسی خلیل الهی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان شرقی از صدور کیفرخواست پرونده شورای شهر تبریز خبر داد و گفت: در این پرونده در مورد ۴۴ نفر کیفرخواست صادر شده است که از این تعداد، چهار نفر عضو شورای شهر تبریز و ۱۶ نفر نیز کارمند شهرداری هستند.


وی افزود: ۲۴ نفر نیز یا جز پیمانکاران شهرداری‌ها و یا اشخاصی خارج از سیستم شهرداری و شورای شهر تبریز هستند. 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: در مورد ۲۰ نفری که عضو شورای شهر و یا شهرداری تبریز هستند نیز در راستای اجرای ماده ۷ قانون تشدید مجازات مرتکبین به ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری، مراتب تعلیق حسب مورد به شورای شهر و شهرداری اعلام شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان شرقی اوایل شهریور ماه سال گذشته از صدور کیفرخواست پرونده شورای شهر تبریز خبر داد و در نهایت حجت الاسلام والمسلمین مظفری رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با میزان اعلام کرد که در این پرونده برای ۴۴ نفر کیفرخواست صادر شد، در حال حاضر پرونده در شرف صدور حکم است.

حجت الاسلام و المسلمین مظفری رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی ۱۷ دی ماه سال ۹۶ در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان گفت: پرونده شهرداری تبریز ۲۰ جلد است که دادنامه آن در تاریخ ۲۶/۷/۹۶ صادر و پس از ابلاغ در تاریخ ۳۰/۷/۹۶ به دادگاه تجدیدنظر ارسال شد که با توجه به تعداد متهمان و حجم پرونده، مطالعه و جمع آوری اطلاعات پرونده با دقت انجام شد. 

 وی ادامه داد: حکم بدوی در فرودین ماه برای تعدادی از اعضای شورای شهر و مسئولین شهرداری تبریز صادر شد و در تاریخ ۹/۱۰/۹۶ برای پرونده شهرداری تبریز در دادگاه تجدیدنظر تعیین وقت و اولین جلسه این دادگاه برگزار شد.


موسی خلیل الهی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان شرقی نیز همچنین در رابطه با این پرونده گفت: با توجه به حجم پرونده احتمالا تا پس از عید نیز جلسات ادامه خواهد داشت.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین