دلیل تعطیلی باغ وحش خرم آباد

گروه اجتماعی الف،   3970105182

باغ وحش کاسیت خرم آباد به علت عدم رعایت استانداردهای زیست محیطی و بهداشتی در تاریخ ۵ فروردین ۹۷ تعطیل شد.

به گزارش ایسنا، مهرداد فتحی بیرانوند با اعلام این خبر گفت: تاکید اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان بر رعایت کامل اصول نگهداری از حیات وحش بر طبق استانداردهاست و امیدواریم در نگهداری از حیات وحش در این باغ وحش ضوابط زیست محیطی بطور کامل اجرا گردد.

او درخصوص شرایط احداث و مدیریت این مرکز گفت: باغ وحش کاسیت در سال 88 در مجتمع چهارده معصوم( بام خرم‌آباد) در مکان و شرایطی غیر استاندارد احداث شده و در ابتدا متولی اولیه آن دانشگاه لرستان بود که ‎به‌علت عدم توانایی، مدیریت باغ وحش از دانشگاه لرستان سلب و به دامپزشکی استان واگذار شد.
‏‎
فتحی بیرانوند افزود: اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان در سال ۹۳ موارد مغایرت شرایط نگهداری این مرکز با شرایط استاندارد را به دامپزشکی و مدیران ارشد استانی اعلام و با تقاضاهای مبنی بر ورود گونه جدید مخالفت کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان بیان داشت: در سنوات گذشته در خصوص واگذاری این مرکز به بخش خصوصی و شهرداری جلسات متعددی برگزار و در آخرین جلسه در اسفند ماه سال ۱۳۹۶ مقرر گردید شهرداری مدیریت مرکز را عهده‌دار شود و هم اکنون مدیریت این باغ بر عهده شهرداری خرم آباد است.

در سال ۱۳۹۶ و در زمانی که اداره کل دامپزشکی استان متولی این باغ وحش بود، طی نامه‌ای از طرف اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان، اداره کل دامپزشکی ملزم گردید به علت عدم صدور مجوز بهداشتی این مرکز، از ورود بازدید کننده به باغ وحش کاسیت ممانعت بعمل آید و همچنین مجوز تعدیل و انتقال گونه‌های موجود به سایر مراکز مورد تایید سازمان محیط زیست کشور صادر گردید.

انتهای پیام