بخش عمده‌ای از خاموشی‌های ناشی از طوفان در شمال غرب کشور رفع شد

گروه اقتصادی الف،   3970105070

مدیرکل نظارت بر توزیع توانیر از رفع خاموشی های ناشی از طوفان در شمال و شمال غرب کشور خبر داد و گفت: آثار طوفانی که از شب گذشته باعث بروز خاموشی هایی در مناطق شمال و شمال غرب کشور شده بود، به تدریج رفع شده و بخش عمده ای از خاموشی ها برطرف شده است.

به گزارش تسنیم، شب و روز گذشته تندباد شدیدی بخش های مختلف استان آذربایجان‌شرقی را درنوردید و موجب بروز خاموشی‌های پراکنده‌ای در نقاط مختلف این استان شد.

عمده دلیل قطعی های پراکنده رخ داده در دقایق اولیه بروز طوفان ناشی از قطع درختان بود. میثم جعفرزاده، مدیرکل مدیریت بحران وزارت نیرو در این خصوص گفت: شکستگی‌های متعدد درختان و برخورد اجسام علت اصلی قطع برخی خطوط توزیع بوده است.

وی تصریح کرد: از 24 ساعت قبل با پیش بینی‌های سازمان هواشناسی و اطلاع از وقوع این تندباد تمامی تیم‌های عملیاتی در آماده باش کامل بودند که پس از وقوع طوفان بلافاصله تیم‌های عملیاتی مجموعه وارد عمل شده و رفع عیوب حادث شده در اثر این طوفان را در دستور کار قرار دادند.

قطعی های برق ادامه داشت تا اینکه صبح امروز مسعود صادقی مدیرکل نظارت بر توزیع توانیر از رفع خاموشی های ناشی از طوفان در استان های شمال و شمال غرب خبر داد. مدیرکل نظارت بر توزیع توانیر در این خصوص تصریح کرد: آثار طوفانی که از شب گذشته باعث بروز خاموشی هایی در مناطق شمال و شمال غرب کشور شده بود، به تدریج رفع شده و بخش عمده ای از خاموشی ها برطرف شده است، ضمن آنکه بیش از 90 درصد از خاموشی ها به صورت گذرا بوده و در همان دقایق اولیه رفع شد.

وی ادامه داد: طوفان شب گذشته استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و بخش هایی از مازندران را تحت تاثیر خود قرار داده بود.

صادقی ادامه داد: شدت وزش طوفان در استان آذربایجان غربی بیشتر از سایر نقاط بود و همین امر باعث شد تا بیشترین میزان خسارت ها به شبکه و خاموشی های مشترکان در این استان رخ دهد.

مدیرکل نظارت برتوزیع توانیر با اشاره به این که این طوفان باعث خروج دو پست فوق توزیع در استان آذربایجان غربی و تعداد زیادی فیدر دراستان هایی شد که تحت تاثیر وزش طوفان قرار داشتند.

صادقی با بیان این که در غرب مازندران هم به دلیل وزش باد گرم خاموشی هایی به وقوع پیوسته بود، خاطرنشان کرد: بیش از 90 درصد از خاموشی ها به صورت گذرا بوده و در همان دقایق اولیه رفع شد.

وی با تاکید براین که هم اکنون بخش عمده ای از خاموشی ها در استان های مذکور رفع شده است، اظهار کرد: معدود خاموشی های باقی مانده نیز به دلیل سقوط شاخه درختان و بیلبوردهای نصب شده روی پایه های برق شبکه توزیع است که در حال حاضر همکاران عملیاتی در استان های مذکور در حال رفع این مشکلات هستند.

صادقی در عین حال یاداور شد: نیروهای عملیاتی برق از دو شرکت توزیع برق به ارومیه اعزام شده اند تا در رفع سریع مشکلات ناشی از طوفان و تک خاموشی های باقی مانده، به شرکت توزیع نیروی برق برق آذربایجان غربی کمک کنند.

مدیرکل نظارت برتوزیع توانیر به مشکل نصب بیلبوردهای تبلیغاتی روی پایه های برق در سطح بسیاری از شهرها اشاره کرد و گفت: متاسفانه این مشکل در رده نخست مواردی قرار گرفته است باعث بروز اتصال کوتاه و خاموشی در شبکه می شود.

صادقی از مدیران برق در استان ها خواست تا از طریق هماهنگی با مسئولان محلی ،برای رفع این مشکل و جلوگیری از نصب هرگونه بیلبورد روی پایه های برق اقدام کنند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

پربحث‌های هفته

آخرین عناوین