پایتخت 5 و قافیه تنگ

معین الحق، گروه تعاملی الف،   3970104071 ۶۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۸ تکراری یا غیرقابل انتشار
پایتخت 5 و قافیه تنگ
معروف است که : چون قافیه تنگ اید ، شاعر به جفنگ اید.
این ضرب المثل را در جایی بکار می برند که کسی حرفی برای گفتن ندارد و به همین خاطر دست به دامن به بیهوده گویی و چرند گویی می شود.
 
مجموعه اول سریال پایتخت از جمله سریال هایی بود که زندگی ایرانی را روایت می کرد. شروع خوب این سریال همراه بود با استقبال مخاطب و این موفقیت باعث شد تا پایتخت های دیگر هم یکی پس از دیگری کلید بخورد. اما ظاهرا تولید کنندگان بجای پیشرفت در ساخت مجموعه و غنی تر کردن جهات مثبت ان قدر این استقبال عمومی را نمیدانند و رفته رفته صحنه ها ی نامناسب و زشتی در این سریال مشاهده می شود و این یعنی به جای پیشرفت کار، دچار پسرفت شده ایم.
 
شب گذشته بدلیل جراحت مختصری که برای نویسنده رخ داد مجبور شدم چند ساعتی در منزل استراحت کنم و بالاجبار سری به شبکه های مختلف صدا و سیما بزنم. از قضا پایتخت 5 در حال پخش بود اما شوخی های زشت و اهنگ نامناسب و مسلما حرام این سریال لحظات نوروزی را که می توانست به شادی و خوشحالی سپری شود با با غصه و تاسف برای نویسنده همراه کرد.
 
چه ضرورت دارد که وقتی بند کشی موتور از جای خود در میرود با فلان جای خواهر زاده ی نقی بخورد و او فریاد بزند "فوت کن فوت کن. "
و یا وقتی از محل اصابت تیر به پای بابا پنجعلی سوال می شود جواب میدهد که تیر به انجایی خورد که ... . !
و یا صحنه های تند رقاصی به ضمیمه اهنگ تند و مسلما حرامی که به بهانه مجلس ختنه کنان برگزار شده و یا نوع متلک ها و شوخی ها و توهین هایی که در لحظات مختلف این سریال مشاهده میشود ، هر لحظه به تاسف و اندوه بیننده اضافه می کند که چطور لحظات شاد نوروزی با سم گناه و معصیت امیخته شده و نویسنده و کارگردان سریال انگار که دستشان از هنر و خلاقیت سالم و پاکیزه کوتاه شده باشد با هجو و هزل و لودگی سعی در ساخت سریال داشته اند.
 
منظور نویسنده این نیست که در سریال ، باید لزوما از جملات پاستوریزه استفاده شود اما اگر قرار است به مقتضای طنز برنامه، از خوشمزگی ها و جملات خاص هم استفاده شود باید همراه با رعایت حریم ها و اصول اخلاقی باشد و به عبارت دیگر به بهانه شاد بودن، چرت بودن و سبک بودن به خورد مخاطب داده نشود.
 
در این زمینه چند نکته دیگر هم قابل توجه است:
اول: مسئولان ناظر در صدا و سیما - به عنوان دانشگاه عمومی جامعه و دستگاه تولید فرهنگ - چطور به همچین سریالی با این همه ایرادات شرعی و اخلاقی مجوز پخش می دهند؟
مسلما وجود چند شاخصه مثبت در این سریال، نمی تواند مجوز نادیده گرفتن سایر شاخص های منفی باشد.
 
دوم: سایر خواص و مسئولانی که به ظاهر ادعای دغدغه های فرهنگی دارند و گاه بیگاه در برای منع قانون حجاب اجباری خود را هلاک می کنند چرا در چنین مسائلی که ارتباط مستقیم با اخلاق عمومی جامعه دارد مهر سکوت به لب زده اند؟
 
سوم: خوب است بهار طبیعت را با بهار معنویت همراه کنیم و با توجه به روایت شریف امام باقر علیه السلام که فرمود:
الغِناءُ مِمّا وَعَدَاللهُ علیه النارَ و تلا هذه الآیه: و مِنَ الناس مَن یشتری لهوَ الحدیث لیُضِلَّ عن سبیل الله … (لقمان، ۶)
غنا و آوازه خوانی از جمله گناهانی است که خداوند برای آن وعده آتش داده است، سپس این آیه را تلاوت فرمود:
<< برخی از مردم کسانی هستند که سخن بیهوده را می خرند تا دیگران را از روی نادانی از راه خدا گمراه کنند و آیات الهی را به استهزاء گیرند، برای آنان عذابی خوارکننده خواهد بود>> (وسائل الشیعه، ج ۱۲، ص ۲۲۶) شادی فاسد و زودگذر را با گرفتاری برزخ و قیات معامله نکنیم. همانا عاقل کسی است که شادی دنیا را با راحتی اخرت همراه کند و جاهل کسی است که شادی دنیا را عذاب قیامت معامله کند.
 
امام صادق علیه السلام نیز فرمودند :
الغناءُ مجلسٌ لاینظر اللهُ اِلی اَهلهِ.
مجلس غناء مجلسی است که خدواند به اهل آن نظر (لطف و رحمت) نمی کند.
 
و نیز فرمودند :
الغناءُ یورث النفاقَ و یُعقِبُ الفقر.
غناء و آوازه خوانی باعث نفاق و دوروئی شده و فقر و تنگدستی را به دنبال دارد.
وسائل الشیعه، ج ۱۲، ص ۲۸۸ و وسائل الشیعه، ج ۱۲، ص۲۳۰

 

دیدگاه کاربران

علی۲۸۲۹۰۰۱۸:۱۱:۲۹ ۱۳۹۷/۱/۴
دوست عزیزی که این مطلبو نوشته اگه اذیت میشی بزن شبکه دیگر چیز حرامی پخش نمیکنه
ناشناس۲۸۷۷۵۷۲۱:۴۹:۱۲ ۱۳۹۷/۱/۱۰
حرام نبود ولی تا دلت بخواد مزخرف بود
ناشناس۲۸۲۹۰۷۱۸:۱۶:۵۴ ۱۳۹۷/۱/۴
کلا دیدن سریالهای ایرانی خیانت به خودمان است. پایتخت اصلا داستان نداره، زندگی روزمره خودشان رو دارن نشان میدن سریال های ایرانی فقط 10 دقیقه طول میکشه سریال شروع شه( تا اسم بازگیرا رو نشان بده) فرار از زندادن رو نگاه کنید در عرض 20 ثانیه اسمهای اصلی و در طول شروع سریال اسمها اون زیر میاد برای مردم و شعورشان عرض قائل هستن. ...
ناشناس۲۸۳۱۱۱۰۰:۱۲:۰۳ ۱۳۹۷/۱/۵
این سریال یک سریال کمدی است و تمام سریال های کمدی در دنیا اینطور است. یک روز از یک زندگی. متاسفانه شما چون سریال های خارجی محدودی دیدی زیاد دید مناسبی در این ضمینه نداری.
ناشناس۲۸۲۹۱۴۱۸:۳۸:۰۰ ۱۳۹۷/۱/۴
سریهای قبلی این سریال هم پر از انواع بدآموزی بود. از رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی تا حرفهای زشت و برخورد بد با بچه ها. این سری هم همان راه را می رود. من فکر می کنم به بهانه شاد کردن مردم نباید برخی کارهای غلط را ترویج کرد. اینکه در یک برنامه تلویزیونی چند نفر برای تفنن قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نمی کنند اصلا درست نیست. آنهم در کشور ما که بسیاری از هموطنان قربانی تصادفات جاده ای می شوند. لهجه ها و زبانهای محلی در سراسر کشور ظرفیت بسیار بالایی برای طنز دارند که متاسفانه از آنها بخوبی استفاده نشده است. سریال پایتخت هم در همین راستا حرکت میکند اما در استفاده از این ظرفیت موفق نبوده است. این سریال هیچ پیامی برای مخاطب ندارد و صرفا موضوعهای نامتجانس را بهم مرتبط میکند و سعی می کند مخاطب را با شوخیهای اغلب نامناسب سرگرم کند. برخی تکیه کلامهای محلی، یا حتی گفتن برخی مسائل به یک لهجه خاص آنقدر شیرین است که نیازی نیست برنامه ساز دنبال چیزهای عجیب و غریب برود.
ناشناس۲۸۲۹۱۵۱۸:۳۹:۱۸ ۱۳۹۷/۱/۴
ما که بی غنا دچار فقر وتنگدستی هستیم حالا ...
آمین۲۸۲۹۳۳۱۹:۰۶:۲۸ ۱۳۹۷/۱/۴
شما بهتره اول زمینه کارشناسی تون رو مشخص کنید! مذهبی؟ اجتماعی؟تخصصی سینمایی و یا ...؟این نطر شخص شماست که موسیقی حرام و یا ... استفاده شده .ولی از انجا که در همه زمینه ها خود را صاحب نظر میدانید جای تامل و تاسف است. نکته جالب توجه در دقت تامل برانگیز شما در صحنه برخورد ..است! فکر کنم این صحنه ای گذرا برای بیشتر بینندگان بدونه زوم کردن و کالبد شکافی بود! ..
کسی۲۸۲۹۶۵۲۰:۰۲:۰۴ ۱۳۹۷/۱/۴
شما فکر کن این مطلب رو یه بیسواد نوشته باشه. اگر جواب منتطقی داری بنویس و الا سکوت کن
آمین۲۸۳۳۸۳۱۱:۲۶:۲۷ ۱۳۹۷/۱/۵
جواب منطقی: بی سوادان بهتر است در بیسوادی خود مشغول باشن و در رسانه نظر بیسوادانه خود را توجیه نکنند. هر چند معتقدم که نویسنده بی سواد نیست و البته کارشناس و متخصص در حوزه هایی که ابراز بیان کرده نیز نمی باشد.اما چرا باید ایجاد لحظاتی شاد برای مردم در عید نوروز اخم بر چهره عده ای بنشاند؟ افراط و تفریط در اسلام توصیه نشده است.
ناشناس۲۸۳۷۱۸۲۲:۱۲:۵۴ ۱۳۹۷/۱/۵
اتفاقا خیلی هم منطقی نوشته، سکوت بیشتر برازنده شما هست
امیر۲۸۳۳۳۲۱۰:۰۷:۰۳ ۱۳۹۷/۱/۵
بابی که نویسنده برای نقد سریال شروع کرده درست نیست
ناشناس۲۸۵۰۰۱۱۳:۰۹:۲۹ ۱۳۹۷/۱/۷
نظر آمین یک نظر دقیق و کارشناسی است.
...۲۸۷۷۹۷۲۳:۰۰:۴۱ ۱۳۹۷/۱/۱۰
حقیقتا این صحنه های گذرا در ناخودآگاه ضبط می شود و روز ی اثرات خودشو نشون میده ... اگه راست میگید یه جستجویی بکنید در مورد صحنه های بد و گذرای برنامه کودکای خارجی ... که چطور نظرات کارشناسی شده در مورد این صحنه های گذرا و دارای بدآموزی داده شده ... واقعا به کجا چنین شتابان .... چرا فکر می کنیم همش باید رقص و آواز باشه تا شاد باشیم ... واقعا مسخره کردن ..... پایین اوردن شان بزرگتر ها و گوش ندادن به حرفها راهنماییهاشون .... استفاده از حرفهای نامناسب ... حرکات نامناسب ... رفتار و دیدگاه زشت کوچکترها نسبت به بزرگترها ... مدام وقت پیدا کردن برای رقصیدن و آواز ...اینها کدام خنده دار و شادی آور است واقعا کدامشان ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بابک۲۸۲۹۳۴۱۹:۰۸:۲۴ ۱۳۹۷/۱/۴
درسته شوخی ها یه مقدار از خط قرمز رد شده ولی از سریال های .. صدا وسیما که جز افسردگی و ....چیزی نداره بهتر بود.....واقعا چه اشکالی داره یه مقدار رقص وشادی....متاسفم واسه ...
ناشناس۲۸۳۲۰۱۰۲:۰۵:۵۶ ۱۳۹۷/۱/۵
یه مقدار؟!! برای مخاطب میلیونی!!!!!!!!!
متین۲۸۲۹۳۸۱۹:۱۱:۰۸ ۱۳۹۷/۱/۴
اینقدر...مردم رو محدود نکنید محدودیت نارضایتی را در جامعه گسترش میدهد که در نتیجه عواقب آن ..
...۲۸۲۹۸۲۲۰:۱۷:۲۳ ۱۳۹۷/۱/۴
یعنی میگین ازادی بی در و پیکر ؟
ناشناس۲۸۳۳۰۹۰۹:۴۰:۳۸ ۱۳۹۷/۱/۵
در و پیکر آزادی یعنی چی؟ مرزش کجاست؟ مرز یه خونه ۴۰ متری هست یا ۱۸۰ متری؟
آرش مازندرانی۲۸۲۹۵۳۱۹:۳۸:۰۴ ۱۳۹۷/۱/۴
****لطفا به نام آزادی بیان، کامنت را منتشر فرمایید. اتفاقا اگر نظرات نویسنده اعمال شود، همین درصد کم مخاطب صدا و سیما نیز از بین می روند. به عنوان یک ایرانی، هیچ کدام از کامنت های شما را به جا نمی دانم و حتی به صدا و سیما انتقاد دارم که محدودیت های بیشمار و نابجایی مانند آنچه شما در بالا ذکر کرده اید در برنامه های خود دارد که این موضوع مخاطبانش را روز به روز کمتر می کند. جناب الحق، برادرانه پیشنهاد می کنم به جای تلاش برای محدود کردن دیگران، برنامه های مناسب خود را که کم نیز نیستند را جستجو و مشاهده فرمایید.
ناشناس۲۸۳۲۰۳۰۲:۰۷:۵۳ ۱۳۹۷/۱/۵
یعنی اگه همین پایتخت یک مقدار! خطوط قرمز رو رعایت کنه مخاطبش کم میشه؟!! واقعا شما این دید رو .. دارید؟؟؟!!
ابوذر۲۸۲۹۵۹۱۹:۴۹:۱۰ ۱۳۹۷/۱/۴
با این جواب هایی که شنیدی معلوم شد..
ناشناس۲۸۲۹۶۰۱۹:۵۳:۱۶ ۱۳۹۷/۱/۴
به نظرم برای این که در مورد چیزی اظهار نظر کنید ابتدا یه نظرسنجی از مردم بکنید و ببینید ایا مردم از پخش این سریالها راضی هستند یا نه سپس در مورد اون اظهار ... بفرمایید . دوست عزیزی که خودتون رو نویسنده میدونید عرض کنم خدمت شما ، شما دارید نظر شخصی خودتون رو میفرمایید و نباید از طرف احاد مردم حرفی بزنید. حداقل من خودم و خانواده ام تنها برنامه ای که میبینیم پایتخت و برنامه اقای مدیری هستش که واقعا با شوق خاصی اینهارو نگاه می کنیم. ... چرا نمی تونیم شادی ملتمون رو ببینیم اخه؟
ناشناس۲۸۲۹۶۱۱۹:۵۴:۲۹ ۱۳۹۷/۱/۴
نویسنده محترم مطلبی که شما در خصوص سریال پایتخت به شرح فوق منتشر نموده اید، یک نظر کاملا شخصی به نظر می رسد بهتر بود اجازه می دادید این سریال تا اخر پخش می شد بعدا از طریق سایت تابناک یک نظر سنجی برگزار می نمودید اگر اکثریت افراد شرکت کننده در نظر سنجی دیدگاهی همانند نظر جنابعالی داشتند، اون موقع نقد شما سازنده و از جایگاه علمی برخوردار بود. چرا ما ایرانی ها هنوز یاد نگرفته ایم که نقد باید بجا و موقع باشد و متکی به یک تحلیل علمی (نظر سنجی) باشد. فقدان انصاف و احترام به خواست عمومی جامعه حلقه های مفقود در نقد جنابعالی است. بخشی هایی از این سریال به زعم شما مبتذل و حرام است اما ایا شما از طریق نظر سنجی عمومی به این نتیجه رسیدید؟ لطفا همان گونه که نظر شخصی خودتون رو به همین راحتی منتشر نمودید نظر بنده رو هم منتشر کنید تا به مرور زمان یاد بگیریم که همان گونه شما سریال پایتخت رو قابل نقد می دانید، نظر شما هم قابل نقد است. سال خوبی رو براتون ارزو می کنم
ناشناس۲۸۳۲۰۶۰۲:۱۱:۲۷ ۱۳۹۷/۱/۵
ببخشید این مطلبی رو که جنابعالی مرقوم فرمودید نظر شخصی تون نبود؟؟!!
ناشناس۲۸۲۹۷۵۲۰:۰۹:۳۴ ۱۳۹۷/۱/۴
سریالی مزخرف به معنی واقعی
مهدی۲۸۳۰۰۱۲۰:۵۵:۱۷ ۱۳۹۷/۱/۴
برای جسممون بهترین غذاهارو میخوریم ولی برای روحمون ..... روح متعلق به خداست و وقتی خدارو فراموش کنیم ؛ افسرده میشویم و مخدرات شیطانی مثل الکل و شراب و موسیقی و تریاک و رقص و اواز و .... هم سیرمون نمیکنه . هدف شیطان زمین زدن انسانه (‌قسم خورده ) ‌و مثل خون در بدن انسان در جریانه . هرلحظه ما ناگزیر از دو انتخاب هستیم :‌ یا خدا و یا شیطان . قصد شیطان سرگرم کردن ما به بازی است تا انسان جایگاه منحصربفرد خلقتش ( ‌رسیدن به بالاترین و باارزشترین جایگاه مخلوق انهم با اختیار و استفاده از اقیانوس رحمت و لطف خدا )‌ را فراموش کند و به جای رسیدن به جایگاه فرشتگان ؛‌ رتبه اش پایینتر از حیوان باشد .
حميد۲۸۳۷۳۳۲۳:۰۳:۰۶ ۱۳۹۷/۱/۵
ماکه از اینکه هرفیلم و موضوعی به ....حرام و حلال وصل بشه خسته شدیم سریال خیلی خوبیه بجای ماهواره پایتخت تماشا میکنم
ناشناس۲۸۳۰۴۷۲۲:۲۸:۵۳ ۱۳۹۷/۱/۴
ناراحتی نگاه نکن. بعد از یک سال ملت همین سریال نیم بندم نبینند.همش .. عذا و گریه
میرهاشمی۲۸۳۰۸۷۲۳:۴۱:۰۱ ۱۳۹۷/۱/۴
... تو این چهل سالی که صدا و سیما اهنگ تند و به قول شما مسلما حرام پخش نکرده مردم به گناه نیفتاده اند ؟ یک سر به صفحات افراد مشهور در اینستا گرام بزنید و ببینید که در نظرات زیر پست ها چه حرفهایی رد و بدل میشود؟ این تند روی های امثال شما قطعا اثر عکس دارد و باعث میشود در مواردی که واقعا ایراد و اشکالی وجود دارد هر گونه تذکر و اعتراض با واکنش تند مردم مواجه شود.
ناشناس۲۸۳۰۹۰۲۳:۴۲:۵۸ ۱۳۹۷/۱/۴
درسته. موافقم با ایرادات نویسنده این مقاله. اما خودنونیم مگر این مطالبی که در سریال پایتخت گفته میشود و بعضا بقول نویسنده غیر محترمانه و خلاف اخلاق است واردات از آمریکا یا غرب است.؟ خیر . این فرهنگ ماست. و زشت است فرهنگ ما،، باور کنیم!
هادی۲۸۳۱۱۰۰۰:۱۱:۱۳ ۱۳۹۷/۱/۵
شما که ... بفرمایید یه برنامه شاد برای مردم بسازید.به قول قدیمیا گر تو بهتر میزنی بستان بزن.
ناشناس۲۸۳۱۴۹۰۰:۴۶:۴۲ ۱۳۹۷/۱/۵
چه عجب! بالاخره یک نفر پیدا شد دغدغه ی گناه! رو داشته باشه! اینقدر اینجور نگاه ها کم شده که دوستان برمیگردند میگویند که چه اشکالی داره! عزیز من انسان با گناه شاد نمیشه! شاید هر کسی این رو تجربه کرده باشه که رقص و آواز که تموم میشه فقط ره آوردش افسردگی و سردرگمیه و بس! متاسفانه صدا و سیما هم به تبعیت از دولتی ها یه مقدار در حفظ ارزش ها کوتاه اومده. اینو بدونیم اونجایی که ما از ارزش ها مون کوتاه اومدیم به خاطر جذب مخاطب همونجا نقطه ی شکست ماست! از نویسنده ی این مطلب بسیار متشکرم. چه این که اکنون زمانیست که به خاطر خدا نوشتن ها بسیار کم شده ...
ناشناس۲۸۳۱۶۶۰۱:۰۱:۲۱ ۱۳۹۷/۱/۵
اقای نویسنده محترم غیر از تفکر شما در کشور تفکرات دیگری هم زندگی می کنند شما نگاه نکن
ناشناس۲۸۳۱۸۰۰۱:۳۱:۵۰ ۱۳۹۷/۱/۵
وقتی فیلمی از سیما پخش شد حتما مراحل نظارتی طی شده است پس باید اطمینان کرد
ناشناس۲۸۳۲۰۵۰۲:۱۰:۲۹ ۱۳۹۷/۱/۵
کلا سریال پایتخت سریالی بی معنی است که در ان مرد خانواده بی کار و الاف هست و فقط فقط به دنبال اثبات خود به عنوان انسان مهم و تاثیر گذار است .
ناشناس۲۸۴۰۳۴۱۱:۵۵:۳۹ ۱۳۹۷/۱/۶
بیشتر مردم اینجوری هستند علاف و پر مدعا
امیر۲۸۳۲۰۷۰۲:۱۲:۰۰ ۱۳۹۷/۱/۵
دوست عزیز خیلی دغدغه دارین لطفا برنامه های کانال ۴ رو ببینید و...تا کی با این تفکرات بی پایه جلوی ی لبخند ساده مردم می ایستین...
مازیار۲۸۳۲۱۴۰۲:۴۶:۰۵ ۱۳۹۷/۱/۵
شما چند درصد این جماعه هستید ...که خط میدید مردم چی ببینن چی نبینن؟ تنوع برای همین چیزاست. چطور اگر کسی به برنامه ای اعتراض کنه حواله اش میدید برو ماهواره ببین اگر دوست داری حالا سریالی که مردم رو شاد کرده شده غیر دینی و بی ادبی و ...
ناشناس۲۸۳۲۳۲۰۶:۰۹:۰۸ ۱۳۹۷/۱/۵
سلام مسئولین محترم صدا و سیما شما باسریال باعث کدورت و اختلاف بین خانواده ها شده اید که تامرز جدایی رفته اند آقایان ...لطفا جلوپخش این سریال بگیرید .که باعث بی حرمتی های بیشتر بین خانواده نشود .هی نگویید که تهاجم فرهنگی که ازسوی استکبار جهانی بطرف ایران می شود این صدا و سیمای ایران است بیش از 1000بار درثانیه در حال اجرای برنامه های... از بین برند ه بنیان خانواده می باشد ...
حسن۲۸۳۲۴۷۰۷:۴۰:۱۸ ۱۳۹۷/۱/۵
به جای این سریالها .. شاد بودن بر این مردم حرام است؟؟؟؟
ناشناس۲۸۳۲۷۳۰۸:۴۰:۳۲ ۱۳۹۷/۱/۵
اتفاقا یکی از امتبازات سریال پایتخت وحالا سری ۵ان همین است که دقیقا مشابه مردم که زندگی روزمره را طَی میکنند هم حرف میزنند با همان جملات وهم با همان مراسمات است جنابعالی که .. اگر در بین مردم عادی زندگی کنید متوجه خواهید شد که در این سریال در حد کوچکی از ان به نمایش در امده واتفاقا استقبال گرم مردم نیز بخاطر این است که مانند اکثریت مردم حرف میزنند وزندگی می کنند
بردیا۲۸۳۲۹۱۰۹:۱۲:۳۷ ۱۳۹۷/۱/۵
باز هم ... و تندروی شروع شد.جناب مسلمان و اقعی شما سریالهای بامزه و مناسب دیوار دو را نگاه کنید که بهتر است.
ناشناس۲۸۳۳۳۱۱۰:۰۵:۵۲ ۱۳۹۷/۱/۵
حالا از حق نگذریم امسال سریال پایتخت خیلی شوخی های زشتی رو تا الان نشون داده..همون بحث کش موتور یا محل اصابت تیر به پنجعلی..
ناشناس۲۸۴۹۹۴۱۲:۵۹:۴۷ ۱۳۹۷/۱/۷
نگاه نکن ناراحتی
ناشناس۲۸۳۵۸۳۱۶:۴۸:۳۷ ۱۳۹۷/۱/۵
اگه قرار باشه برای شادی حضرتعالی سریال نوروزی درست کنند که همین چهار تا بیننده تلویزیون هم از دست میره...
اصغرشون۲۸۳۶۲۵۱۸:۰۶:۱۲ ۱۳۹۷/۱/۵
از اونجایی ک ما ایرانیا مادرزاد کارشناس ب دنیا میایم این .. بزرگوار اتفاقا چون خیلی عامیانه و مردمی حرف زده میشه ب دل مردم نشسته شما هم زیاد سخت نگیر میتونید بزنید کانال ۶ اخبار ببینید
ناشناس۲۸۳۸۱۸۰۴:۴۸:۲۲ ۱۳۹۷/۱/۶
نویسنده گرامی، تو اگر قرآن بدین نمط خوانی، ببری رونق مسلمانی. شما برداشت شخصی خود را مانند یک مجتهد با شدت و غلظت بیان کرده و حکم به حرام بودن موسیقی پخش شده دادید در زمانی که هیچ فقیهی وارد تعیین مصداق در این موارد نشده. زمانی هم به سریال پاییز صحرا در مورد پیدا بودن گردن خانمها اعتراض شد امام گفتند به معترضین که شما نگاه نکنید. شما با سلیقه خاصی به جامعه نگاه می کنید، با توسل به احادیث آن را عین دین می دانید و بعد هم می خواهید همه را به هر اجباری که شده به همان مسیر خود خواسته ببرید که نه برداشت شما درست هست و نه آن سلیقه ربطی به بقیه دارد و نه شما حق دارید که به زور سلیقه خود را تحمیل کنید.
ناشناس۲۸۴۱۵۶۱۳:۴۳:۱۱ ۱۳۹۷/۱/۶
باز هم یک برنامه پر بیننده ساخته شد مزم کمی میخندند حالا شروع شد به اشکال گرفتن اگر غم غصه بود میگفتند اموزند است
ناشناس۲۸۵۰۰۴۱۳:۱۸:۳۸ ۱۳۹۷/۱/۷
به نظرم با این نظراتی که مخاطبین محترم بیان کرده اند، سایت الف باید در منتشر کردن مقالات دقت و وسواس بیشتری داشته باشد.
ناشناس۲۸۵۰۲۷۱۳:۵۸:۵۷ ۱۳۹۷/۱/۷
تنگ نظری حد و حدودی داره مردم بذارید کیف کنند
کاظمی۲۸۵۱۲۲۱۵:۳۰:۰۴ ۱۳۹۷/۱/۷
فواره چون بلند شود سرنگون گردد واقعا این سریال که دغدغه حال مردم بود چطور شد که داره به بیراهه میره جدای از بعضی دیالوگهای خنده دار انگار دولت اقای روحانی بی کفایتی خودش رو در این سریال پنجم پایتخت دار ماست مالی میکنه یه کم تفکر هم ارزوست
ناشناس۲۸۵۶۰۵۱۰:۰۷:۱۶ ۱۳۹۷/۱/۸
دست بردارید. ادب و..... نگاه کنید ببینید تو جامعه چه خبره. بیکاری. فقر. اختلاف های زیاد طبقاتی. اختلاس های پی در پی. و. . ... شما نگران چی هستی.؟!!!!!کش موتور در رفتن ؟ موسیقی؟ غنا؟ تمام ایرانی ها در منازل خودشون موسیقی گوش میدن. میزنن و می زقصن. و...... به قول شاعر خانه از پای بست ویران است. خواجه دربند نقش ایوان است.
ناشناس۲۸۵۷۶۶۱۳:۱۴:۲۷ ۱۳۹۷/۱/۸
به نظر من هم مردم ایران همه هم نظر ایشون هستند، اصن مخالف نظر نویسنده نداریم و صدا و سیمای دولتی باید فقط باب میل این عزیزان باشه، هر چیزی با میل این عزیزان نسازه نباید پخش بشه والسلام!
صدف۲۸۵۷۷۸۱۳:۳۲:۰۹ ۱۳۹۷/۱/۸
نه تنها پایتخت ۵ که پایتخت ۴ نیز ارزش دقیقه ای وقت گذاشتن نداشت پایتخت ۵ توهین به شعور مخاطب است و به نظر من هم موسیقی حرام شوخی هم گناه نیست نیست حرام این است که رسانه ی ملی را برای خوشون بر داشتن الان می خوان برقصن حداقل خوب برقصن الان این چی بود مثلا سیروس مقدم رسما خودش رو زده به بی حیایی
ناشناس۲۸۶۱۵۰۲۲:۳۶:۱۱ ۱۳۹۷/۱/۸
نویسنده عزیز، اگر اینطور که شما گفته اید درست باشد پس کلمه جفنگ نیز که در اول مقاله آورده‌اید بد آموزی دارد، پس خودتان نیز رعایت کنید.
ناشناس۲۸۶۲۷۹۰۲:۴۶:۰۸ ۱۳۹۷/۱/۹
پایتخت ۱ واقعا خوب بود. هم داستان خوب داشت هم طنز. هر چی جلو تر رفت بدتر شد. الان دیگه به اوج بدیش رسیده. این سریال هیچی نداره بجز کل کل های الکی. لودگی. شوخی های زشت و بی مزه. و به طور کلی اب بستن به سریال. اصلا انگار کارگردان چهار تا دلقکو انداخته جلوی دوربین گفته هر کاری دوست دارید بکنید. یا مثلا همه توی فضای بسته جمع میشن و بحثای الکی میکنن. اگه بشینبد سریالی مثل فرار از زندانو برای بار دهم ببینید بهتر از این سریالای چرت و مزخرفه.
اکسیر۲۸۶۸۸۰۲۲:۳۵:۱۰ ۱۳۹۷/۱/۹
نمیدونم چرا بعضی دیدن لبخند مردم آزارشون میده!!کاش دو نمونه از طنز بلا اشکال ذکر میکردن . کدام غنا؟مگه غنا ملاک مطلق داره؟ این اقایون بخودشون بقبولونن تو مملکت مسلمان کم نیس. هرکسی ک بتونه با اینجور برنامه ها لحظات هرچند کوتاه دلهارو شاد کنه ثواب زیادی برده . مردم یا مثل م. نیوکاسل گرفته شدن و یا با مذهب عناد دارن . از بس بنام مذهب خنده رو ازشون گرفتن.
نقی شون۲۸۶۸۸۸۲۲:۴۵:۲۵ ۱۳۹۷/۱/۹
برو خدا روزیت رو جایی دیگه بده
راهی۲۸۶۹۱۶۲۳:۴۲:۲۸ ۱۳۹۷/۱/۹
به عنوان یک طلبه درس خارج برخی از موسیقی هایی که در این سری پخش میشه اشکال شرعی داره البته هر سریالی نقاط مثبت و منفی داره ولی به نظرم جدای از بحث موسیقی و رقص در مقایسه با سریال های دیگر صدا و سیما بهتره قضیه کش و ... هم به نظرم یه کم نویسنده سخت گیرانه برخورد کرده
ناشناس۲۸۶۹۷۸۰۲:۴۰:۲۰ ۱۳۹۷/۱/۱۰
نویسنده ها و کارگردانان ما خلاقیت و یا جسارت ریسک کار جدید ندارند و تا گند یه چیزی در نیاد ول کن نیستند و الا نیاز به تکرار کلاه قرمزی و پایتخت و .. نبود. خسته شدیم از بس تکرار این پایتخته رو در کانالهای مختلف دیدیم. مهران مدیری سریال ساز خوبیه دیگه وقتشه دست بکار بشه کاش اون قهوه تلخ رو می ذاشتند.
حسینی کلشتری۲۸۷۰۳۶۰۸:۳۴:۳۰ ۱۳۹۷/۱/۱۰
به جز تمسخر لهجه و مردم مازندران و چند تا اتفاقات لحظه ای چی داره این سریال . آقای تنابنده سرگرم نوشتن پست های سیاسیه دیگه وقت نمیکنه روی فیلمنامه وقت بذاره .
ناشناس۲۸۸۸۹۰۱۰:۳۲:۵۸ ۱۳۹۷/۱/۱۲
اقا ... بده ؟؟!!شما نگاه نکن !!
ناشناس۲۸۹۹۹۶۱۵:۵۱:۴۱ ۱۳۹۷/۱/۱۳
برای سلایق مختلف شبکه های مختلف تاسیس شده. دوستانی که نگران گناه آلود بودن سریال پایتخت هستن و چشم دیدن همین دو سه تا کار پر طرفدار صدا و سیما رو هم ندارن میتونن از شبکه قرآن استفاده کنند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. کمی دیر نیست؟

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  15. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  19. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  23. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  24. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  25. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

آخرین عناوین