کاهش ۷۵ درصدی کشته های تصادفات در تهران

گروه اجتماعی الف،   3970102057

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت با توجه به اعمال طرح های ترافیکی در تهران شاهد کاهش ۷۵ درصد کشته های تصادفات شهری در سه روز گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم.

به گزارش فارس، سردار حسین رحیمی رییس پلیس تهران بزرگ در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به خلوت شدن معابر شهری از ۲۸ اسفند طرحهای ترافیکی پلیس تهران شروع شد و لذا برنامه ویژه برای کاهش حوادث ترافیکی داشتیم.

وی ادامه داد: آمار میگوید مجروحین تصادفات نسبت به مدت مشابه سال قبل یک درصد کاهش داشته است.

سردار رحیمی گفت: در حوزه فوت شدگان هم ۷۵ درصد کاهش داشته ایم این بدان معناست که سال قبل در سه روز ۴ کشته ثبت شده بود در حالی که امسال تنها یک کشته داشته ایم.

رییس پلیس پایتخت گفت: اعمال قانون خودروهای متخلف ۲۱ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: توقیف خودروهای حادثه ساز ۱۹ درصد افزایش داشته و برخورد با تخلفات حادثه ساز در شبها ۱۹۹ درصد افزایش داشته است.

سردار رحیمی گفت: دوربینهای لیزرگان در تمام محورهای سطح شهر فعال هستند در عین حال بیش از ۳۳۵ دوربین ثابت هم مشغول فعالیت هستند.

رییس پلیس تهران بزرگ گفت: بحث مدیریت ترافیک به شدت و با حساسیت در حال انجام است و از رانندکان می خواهیم که قوانین را رعایت کنند.

رییس پلیس تهران بزرگ گفت امارهای ما در حوزه سرقت ۱۷ درصد کاهش وقوع را نشان میدهد و ۴۳ درصد افزایش کشف را شاهد هستیم و این حکایت از فعالیت موثر پایگاه های ثابت و موقت پلیس است.

وی خطاب به شهروندان گفت: باز هم میگویم که هرگونه جا به جایی اثاث ممنوع است و شهروندان باید از کلانتری محل مجوز بگیرند.