بنای تاریخی مسجد جامع ارومیه پشت درهای بسته+تصایر

گروه اجتماعی الف،   3970101107

بنای تاریخی و مهم مسجد جامع ارومیه که متشکل از نقوش دل‌فریب و روح نواز اسلامی بر جای مانده از دوره‌های متعدد تاریخی است متاسفانه پشت درهای بسته حوزه علمیه امام خمینی (ره) مغفول مانده است.

تسنیم نوشت: مسجد جامع ارومیه بعد از گذشت قرن‌ها از احداث آن هنوز هم محلی برای راز و نیاز بندگان مسلمان با ایزد یکتا و محیطی بسیار زیبا برای بازدید گردشگران است.

مسجد جامع ارومیه در مجاورت بازار تاریخی این شهر و در نزدیکی مسجد اعظم ارومیه که یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین مسجدهای ارومیه در زمان انقلاب بود  قرار دارد.

اگرچه این بنای تاریخی مهم ارومیه در سال‌های اخیر از ساخت‌وسازهای مجاورت خود بسیار آسیب دیده است و قسمت‌هایی از آن تخریب‌شده اما شکوه الهی آن همچنان دل فریب و چشم‌نواز است.

موضوعی که این روزها به چشم می‌خورد ماندن این بنای تاریخی در پشت درهای بسته است به نوعی که گردشگران از چند روز پیش برای بازدید به این محل می‌آیند دریغ از آن که از نزدیک بتوانند این بنا را لمس کنند.

حوزه علمیه امام خمینی (ره) در کنار این بنا قرار دارد و برای بازدید از این بنا باید درهای حوزه باز شود که متاسفانه روز نخست نوروز 97 این گونه نبود.

گزارش تصویری این مسجد را از لنز دوربین عکاس تسنیم مشاهده می‌کنید.