پرداخت حقوق سربازمعلمان و حق التدریس معلمان رسمی تا ساعاتی دیگر

گروه اجتماعی الف،   3961229220

پیگیری های وزارت آموزش و پرورش در نهایت، امروز نتیجه داد و اعتبار بخشی از مطالبات فرهنگیان تخصیص یافت.

به گزارش فارس، امروز و پس از تحویل سال نو، خبری خوب به گوش رسید و مسئولان آموزش و پرورش اعلام کردند که پس از پیگیری های متعدد توانستند اعتباراتی را از خزانه اخذ کنند تا بخشی از مطالبات فرهنگیان پرداخت شود.

* مطالبات فرهنگیان

حق‌التدریس معلمان رسمی، حقوق سرباز معلمان، لباس خدمتگزاران، فوق‌العاده نوبت دوم مدیران مدارس، بخشی از بیمه تکمیلی کارکنان، بخشی از خرید خدمات و برون‌سپاری هنرستان‌ها، هزینه‌های جاری اداری ادارات کل از جمله مطالبات فرهنگیان است.

تعدادی از فرهنگیان در روزهای پایانی سال از عدم پرداخت مطالبات شان گلایه مند بودند و این گلایه ها حتی به فضای مجازی نیز کشیده شده بود.

شنیده‌ها حاکیست که سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در هفته پایانی اسفند اکثر برنامه‌های کاری خود را برای پیگیری پرداخت مطالبات فرهنگیان کنسل کرده بود و تیم معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی این وزارتخانه و در راس آن علی الهیار ترکمن معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی نیز از مدت‌ها پیش پیگیر پرداخت مطالبات بود.

این پیگیری ها در شرایطی که فرهنگیان دیگر امیدی به دریافت مطالبات خود در ایام نوروز نداشتند، امروز به نتیجه رسید و شکل دیگری پیدا کرد.

محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشته است: بابت پرداخت مطالبات معلمان حق التدریس و خرید خدمت مازاد بر سقف قانونی، ۱۱۰ درصد تخصیص داده شده به آموزش وپرورش می بایست پرداخت می شد، لذا نیازمند انجام تمهیدات قانونی و نیز تامین منابع لازم بود. خوشبختانه این امر محقق شد و از سوی خزانه به بانک واریز و تا ساعات آتی به حساب فرهنگیان عزیز واریز می شود. 

علی الهیار ترکمن معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش نیز درباره وضعیت پرداخت معوقات فرهنگیان گفت: بعد از رایزنی با خزانه، عصر امروز تخصیص ۱۰۹.۱ درصد خزانه به آموزش و پرورش انجام شد.

وی ادامه داد: با توجه به این تخصیص، ۶۳۰ میلیارد تومان به حساب آموزش و پرورش واریز شد که فعلا این مبلغ امشب برای سه قلم از معوقات به حساب استانی بانک‌ها وارد می‌شود.

الهیار گفت: این موارد شامل پرداخت حقوق سرباز معلمان به طور کامل تا اسفندماه، ۹ ماه اضافه کاری اداری و ۹ ماه حق التدریس است.

وی اضافه کرد: برای پرداخت معوقات خرید خدمات آموزشی و حق الزحمه امتحانات کار‌های اداری انجام شده است و از ساعت ۲۴ روز دوم فروردین ۹۷ به حساب بانکی پرداخت می‌شود و بانک‌ها باید این مبلغ را به حساب مشمولان واریز کنند.