طرح آمریکا برای دخالت در انتخابات عراق

گروه جهان الف،   3961227152

اصرار آمریکا برای حضور در انتخابات عراق به‌منظور حفظ شفافیت و سلامت آن هدفی جز دیکته کردن مقاصد مورد نظر و تقلب در انتخابات ندارد به‌گونه‌ای که زمینه برای روی کار آوردن مهره‌های مورد نظر واشنگتن فراهم شود.

به گزارش تسنیم، ادامه دخالت‌های دولت آمریکا در مسائل داخلی عراق بیانگر دشمنی با ملت و دولت عراق است، تا جایی که واشنگتن اکنون سخت در تلاش برای تحمیل دیدگاه‌های خود بر انتخابات پارلمانی عراق است که قرار است ماه می‌آینده برگزار شود.

سفر‌های پی‌درپی آمریکایی‌ها به عراق و تماس با دولت

در این خصوص آمریکا همواره به‌منظور تسلط هرچه بیشتر بر دو بخش سیاسی و امنیتی عراق با دولت عراق در تماس است و مسئولان آمریکایی نیز سفر‌های غیرمنتظره متعددی به عراق داشته‌اند و مسائلی را مطرح می‌کنند که دولت عراق قادر به مخالفت و رد آن نیست.

در این میان ناظران مسائل عراق در مورد خطر دخالت‌های آمریکا و تلاش مداوم آن برای تقلب در انتخابات و ترسیم نقشه جدید سیاسی هشدار داده هدف از آن را فراهم کردن زمینه راه‌یافتن هواداران خود در راس قدرت در عراق عنوان کردند.

اصرار آمریکا به ایفای نقش گسترده در انتخابات عراق

در همین ارتباط معاون "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا با حیدر العبادی نخست وزیر عراق تماس گرفته بر تلاش آمریکا برای ایفای نقش گسترده و مهم در "حمایت از انتخابات عراق" و تضمین سلامت آن تاکید کرد، حال آنکه واشنگتن با وجود مخالفت‌های مردمی و سیاسی گسترده عراق نیرو‌های خود را در خاک این کشور مستقر کرده است.

در این شرایط "عادل مانع" کارشناس سیاسی عراقی در مورد خطرات دستور کار آمریکا در آینده عراق هشدار داد و یادآور شد، تماس معاون ترامپ با العبادی دخالت آشکار و خطرناک در مسائل عراق به‌شمار می‌آید.

کمک مالی آمریکا به تبلیغات نامزد‌های انتخابات عراق

وی یادآور شد، بیشتر نیرو‌های سیاسی عراق برای تبلیغات انتخاباتی خود به کمک مالی آمریکا پشتگرم خواهند بود که این به‌نفع آمریکا بوده و تحقق طرح‌های مشکوک آن را تسهیل می‌کند، از همین رو نیرو‌های ملی باید ابتکار رویارویی قاطعانه با این چالش بزرگ که آینده عراق را در معرض خطر قرار می‌دهد، به‌دست بگیرند و توطئه آمریکا مبنی بر تغییر نقشه سیاسی عراق در آینده را خنثی کنند.

همچنین "صفاء الاعسم" کارشناس مسائل امنیتی عراق با اشاره به سرنگونی یک هواپیمای آمریکا در الانبار، آن را نشانه روشنی از میزان مخالفت مردمی عراق با حضور نیرو‌های اشغالگر آمریکایی در کشورشان دانست و گفت: توجیه آمریکا مبنی بر مشکل فنی در هواپیمای مزبور واقعیت ندارد بلکه چه‌بسا یک طرف مشخص آن را سرنگون کرده باشد.

پافشاری آمریکا بر حضور در چهار استان آزادشده از اشغال داعش

وی افزود، پافشاری آمریکا بر حضور در چهار استانی که تحت اشغال گروه تروریستی داعش بود، بسیار نگران کننده است، به‌ویژه اینکه واشنگتن اصرار دارد در مراکز انتخاباتی این استان‌ها حضور داشته باشد و این در حالی است که هواپیما‌های آمریکایی به‌میزان زیادی در حریم هوایی عراق حضور داشته و علاوه بر این آمریکا ۱۴ پایگاه در خاک عراق در اختیار دارد تا جایی که باید گفت: این وضعیت نشانه نقشه بزرگ آمریکا است که با دقت آن را برای مرحله آینده عراق در دست بررسی دارد.

این در حالی است که دولت آمریکا پیش از این لزوم مشارکت مشاوران آمریکایی در کمیساریای عالی انتخابات عراق را خواستار شد که هدف از آن ترسیم ساختار دولت آینده عراق طبق خواسته‌های خود مبتنی بر ادامه حضور پایگاه‌های نظامی ثابت آمریکایی در خاک عراق است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  14. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  15. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  16. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  17. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  18. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  19. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  20. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  21. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  22. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  23. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  24. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  25. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

آخرین عناوین