مروری بر اخبار مهم روز؛ دانه درشت های فاسد از نظر محسنی اژه ای/رونمایی از سلاح دراویش/ روایت احمدی‌نژاد از سردار سلیمانی قبل و بعد از دستگیری بقایی/ دلیل لغو دیدارهای امروز ظریف/ جهانگیری: در بهشت هستم

گروه سیاسی الف،   3961227127 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار مهمی در رسانه ها در حوزه های مختلف منتشر می شود. بعضاً این اخبار توسط خبرگزاری ها و رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد و تحلیل می شود اما ممکن است برخی از اخبار چندان دیده نشود. الف در نظر دارد بسته خبری ویژه ای را منتشر نماید که اخبار مهم آن روز به صورت خلاصه جمع آوری شده و مخاطبان می توانند برای اطلاع کامل تر درباره آن موضوع به اصل خبر مراجعه کنند.

دانه درشت های فاسد از نظر محسنی اژه ای/رونمایی از سلاح دراویش/ روایت احمدی‌نژاد از سردار سلیمانی قبل و بعد از دستگیری بقایی/ دلیل لغو دیدارهای امروز ظریف/ جهانگیری: در بهشت هستم

کدام خواننده‌ها بیشترین کنسرت‌ها را در عید دارند

کورس کنسرت‌های نوروزی خواننده‌های پاپ کشورمان در نوروز 1397 داغ‌تر از سال‌های قبل برگزار می‌شود و در 13 روز اول سال 1397 در میان خوانندگان موسیقی پاپ، بهنام بانی با 5 اجرا بیشترین تعداد کنسرت‌ها را به خود اختصاص داده است. همچنین احسان خواجه امیری، محسن یگانه، پازل بند و هوروش بند هرکدام با 4 کنسرت، امید حاجیلی و ماکان بند هرکدام با 3 کنسرت، سیروان خسروی و حامد همایون هرکدام با 2 اجرا، و مازیار فلاحی، محمد علیزاده، گروه سون و فرزاد فرزین هرکدام با یک اجرا از نظر تعداد کنسرت‌های نوروزی در رده‌های بعدی قرار دارند.

دو روایت متفاوت احمدی‌نژاد از سردار سلیمانی

محمود احمدی نژاد در دو نامه‌ای که خطاب به سردار سلیمانی در دو برهه متفاوت نوشته، چرخشی آشکار داشته است. پس از پیروزی‌های مقتدرانه جبهه حق بر تروریست‌های داعشی کمتر کسی بود که نقش سردار قاسم سلیمانی را در پیروزی و فرماندهی عملیات‌های مختلف کتمان کند. محمود احمدی‌نژاد نیز طی نامه‌ای خطاب به سردار سلیمانی با اشاره به نقش پررنگ سردار سلیمانی از تلاش‌های او در جهاد علیه تروریست‌های داعشی قدردانی کرد.

اما هنوز چند ماهی از انتشار این نامه نگذشته که پس از اجرای حکم زندان بقایی توسط مراجع قانونی، وی در تضاد و چرخش آشکار در مقابل تلاش‌های ارزشمند قاسم سلیمانی قرار گرفت که این مسئله، واکنش‌های زیادی را در فضای مجازی درپی داشت.

 انتقاد صریح کتایون ریاحی از مهران مدیری

برنامه تلویزیونی دورهمی، شب گذشته با حضور کتایون ریاحی روی آنتن رفت. ریاحی در این مصاحبه گفت: وقتی کسی یک تریبون دارد و می تواند، صدای چند نفر باشد و یک بحران را به فرصت تبدیل کند، باید از آن بهترین بهره را ببرد. امیدوارم روزی به این بلوغ برسیم که اگر ما فیلمی می سازیم، تریبون یک جامعه باشیم.

انتقاد صریح کتایون ریاحی از مهران مدیری در برنامه دورهمی

هشدار فرید زکریا به گزینه وزارت خارجه آمریکا

«فرید زکریا»،  تحلیلگر ارشد مسائل بین‌المللی و نویسنده در آمریکا با نگارش یادداشتی در واشنگتن‌پست از «مایک پامپئو»، گزینه پیشنهادی ترامپ برای تصدی سمت وزارت خارجه آمریکا خواسته از توافق هسته‌ای با ایران خارج نشود. این تحلیلگر ارشد بین‌المللی خاطرنشان کرده تمامی این اتفاقات در زمانی رخ خواهند داد که ترامپ در تلاش است کره شمالی را به متوقف کردن برنامه‌ هسته‌ایش ترغیب کند. او می‌نویسد: «وقتی رهبر کره شمالی می‌بیند آمریکا در توافق قبلی‌اش عهدشکنی کرده چرا باید باز با این کشور توافق امضا کند؟»

 نامه دختر لبنانی با رهبری

 یکی از دختران شیعه لبنانی که در حوزه علمیه تحصیل می‌کند، دلنوشته‌ای را برای رهبر معظم انقلاب ارسال کرد. پس از مدتی فهمید که نامه‌اش خوانده شده و پاسخ داده شده است، ضمن اینکه چفیه‌ای هم به‌عنوان هدیه از رهبر معظم انقلاب دریافت کرد. نامه پاسخ دفتر مقام معظم رهبری به دو دختر خانم لبنانی هم تحویل داده شد.

نامه دختر لبنانی به رهبر معظم انقلاب و پاسخ ایشان + عکس

روایت عجیب از نفوذ سرویس جاسوسی انگلیس به منزل احمدی‌نژاد

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی درباره نامه اخیر احمدی نژاد به حاج قاسم سلیمانی و درخواست از او برای شکستن سکوتش نسبت به ظلم وارده به بقایی گفت: متاسفانه بعضی از نیروهایی که خودشان را منتسب به جریان دلسوز انقلاب می دانند. من را به باد فحش کشیدند. اما هرچه جلو آمدیم دیدیم که هرچه گفتم درست بود. من فکر می کنم حاکمیت در برخورد با آقای احمدی نژاد خیلی تعلل کرد و سرویس های جاسوسی مخصوصا انگلیس حتی در خانه احمدی نژاد نفوذ کرده‌اند. اسناد، قرائن و شواهدش هم یکی یکی دارد بیرون می آید مثل همسر دکتر فاطمی که در خانه اینها لانه کرده و اعتراف به جاسوسی داشته است... من فکر می کنم اینها دارند تعجیل می کنند یک دعوای مصنوعی با سپاه، سپاه قدس یا لاریجانی ها راه بیاندازند و تمام اتهاماتشان را در آن دعوای تصنعی لاپوشانی کنند و به جامعه این طور بگویند که ما مشکلی نداشتیم اما چون به لاریجانی ها فحش دادیم چون پای قاسم سلیمانی را وسط کشیدیم و ... با ما برخورد شد، در واقع می خواهند موضوع را گم کنند در صورتی که فساد مالی و سیاسی و خیانت های شان به حاکمیت و نظام محرز است و باید منجر به برخورد با اینها شود.

جزئیات ثبت نام طرح ترافیک جدید پایتخت

از روز گذشته شنبه ۲۶ اسفندماه ثبت‌نام طرح ترافیک جدید پایتخت آغاز شد اما این ثبت‌نام سوالات زیادی را در ذهن مخاطبان ایجاد کرده است. مردم می‌توانند به سامانه my.tehran.ir مراجعه کرده و ضمن درج اطلاعات حساب کاربری خود در این سامانه ثبت‌نام کنند، مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام تصویر کارت ملی است که حداکثر باید ۲۰۰ کیلوبایت باشد و همچنین تصویر کارت ماشین یا سند مالکیت خودرو که آن هم باید حداکثر ۲۰۰ کیلوبایت باشد.

جزئیات ثبت نام "طرح ترافیک جدید" پایتخت

شروط عجیب برای دریافت وام ازدواج

حسن بهرام‌نیا نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی، ضمن انتقاد از سخت‌گیری بانک‌ها در اعطای وام ازدواج به جوانان، اظهار داشت: از متقاضیان وام ازدواج سند خانه درخواست می‌شود، علاوه بر این متقاضیان باید شاغل باشند و حقوقشان بیشتر از دو میلیون تومان باشد و همچنین دو ضامن داشته باشند.

اینجا به هواپیمای هیچ ایرانی سوخت نمی‌دهند؛ چه ظریف و چه بیمار در حال فوت!

چندی پیش بود که در حاشیه برگزاری «کنفرانس امنیتی مونیخ» خبری در رسانه‌های خارجی پیچید که باعث تعجب بسیاری شد. فرودگاه آلمانی به هواپیمای «محمد جواد ظریف»  بنزین نداد و دست اندرکاران کنفراس مجبور شدند که از نیروی هوایی این کشور برای سوخت‌رسانی به هواپیمای وزیر خارجه کشورمان کمک بگیرند.

همایون شهنواز، کارگردان سریال «دلیران تنگستان»، در حالی به دلیل سوختگی شدید در بیمارستان بستری بود، بدرود حیات گفت که وقتی فرشته مرگ در خانه او را می‌زد، آلمان برای انتقال بدن کارگردان ایرانی به هواپیمای اورژانس بنزین نداد و بدین ترتیب کارگردان ایرانی که با وضعیت وخیمی مواجه بود و نیاز به درمان‌های فوق پیشرفته داشت، در فاصله‌ای اندک از این رفتار بی‌رحمانه شرکت‌های هواپیمایی آلمان، جان باخت.

ورود به تخلفات «حالا خورشید»

سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی در خصوص ورود هیات نظارت بر سازمان صدا و سیما در برنامه «حالا خورشید» با اجرای رضا رشیدپور اظهار داشت: در خصوص برنامه تلویزیونی «حالا خورشید» که از شبکه ۳ سیما در حال پخش است شکایت متعددی هم از سوی نمایندگان در خصوص اجرا و محتوی این برنامه صورت گرفته است. وی در ادامه با اشاره به دعوت از یک مدیر نجومی بگیر توسط رضا رشیدپور در برنامه حالا خورشید و معرفی آن به‌عنوان فرد کارآفرین گفت: اخیرا هم در برنامه حالا خورشید از فردی به‌نام فرشید گلزاده که سابقه این فرد برای همگان روشن است و فردی نجومی بگیر بوده دعوت شده تا به‌عنوان یک کارآفرین برای مردم معرفی شود.

تمام عایدی رضا رشیدپور از رییس‌جمهور

رضا رشیدپور که شب گذشته (شنبه 26 اسفند ماه) اولین مهمان برنامه بهار نارنج بود، درباره بازگشتش به تلویزیون و رابطه‌اش با دولت حسن روحانی گفت: برگشت من به تلویزیون هیچ ارتباطی به آقای روحانی نداشت. من ۸ سال از تلویزیون دور بودم و هیچکس سراغی از من نمی‌گرفت. تمام عایدی من هم از رییس‌جمهور یک تراول چک ۵۰ هزار تومانی است که شب میلاد حضرت زهرا (س) آقای روحانی در هواپیما به ما داد و اگر هرکسی سندی خلاف این دارد، می‌تواند منتشر کند.

اعترافات قاتل 3 مامور نیروی انتظامی: اگر 50 نفر هم می‌مردند خواست خدا بود!

سومین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده محمد ثلاث قاتل 3 مامور نیروی انتظامی در خیابان پاسداران امروز(یکشنبه) در شعبه‌ 9 دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمدی کشکولی برگزار شد. محمد ثلاث در دفاع از خود گفت: من عاشق اعدام هستم. زمانی که 24 ساله بودم به حرم امام رضا(ع) رفتم و آنجا به پسرم گفتم من از امام رضا(ع) 50 سال عمر می‌خواهم. اکنون هم 50 ساله هستم و می‌خواهم اعدام شوم... ثلاث‌ گفت: وجدانم راحت است. اگر 50 نفر هم در این حادثه می‌مردند، خواست خدا بوده است و دیگر حرفی برای گفتن ندارم.

متهم خیابان پاسداران: من عاشق اعدامم/ ۵۰ نفر هم می‌مردند خواست خدا بود

عکس های دادگاه نشان می دهد دراویش از انواع و اقسام سلاح های سرد استفاده کرده بودند.

سومین جلسه محاکمه راننده اتوبوس حوادث خیابان پاسداران

پمپئو تنها فردی است که ترامپ به او اعتماد دارد

روزنامه نیویورک‌پست در مطلبی به بررسی علت انتخاب مایک پمپئو برای سمت وزیر خارجه آمریکا پرداخت و او را مورد اعتمادترین فرد برای ترامپ خواند. نیویورک پست نوشت: «مایک پمپئو» در حال حاضر پرمشغله ترین مرد در واشنگتن دی سی است. از نماینده جمهوری خواه پیشین حوزه انتخابیه چهارم کانزاس تا ریاست سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، او اینک در صدر وزارت امورخارجه آمریکا به «هنری کیسنجر» دولت ترامپ تبدیل شده است.  به عقیده رئیس جمهور آمریکا، او با یک رزومه بی عیب و نقص، ستاره ای رو به روشنی است و کاملا با اهداف و چشم اندازهای سیاست خارجی ترامپ در خصوص چین، روسیه، توافق هسته ای ایران و مذاکرات رو در رو با کره شمالی  همسو است.

شخصی که به دختر خیابان انقلاب «تراول ۵۰ هزارتومانی» داد کیست؟

روز گذشته مریم شریعتمداری یکی از دختران کشف‌حجاب‌کرده خیابان انقلاب که ماجرای پایین کشیدن او هنگام کشف حجاب از روی سکوی برق جنجالی شده بود، در حساب توئیتر خود از بسته عجیبی که بعد از برگزاری دادگاه رسیدگی به جرایم او، در کیفش قرار داده بودند نوشت. بسته‌ای که آنقدر او را ناراحت کرد که با هشتگ وقیحانه به سراغش رفت و به باج‌دهندگان تاخت. همین هم باعث شد لشگر مجازی زنجیره‌ای او را هدف قرار دهند.

گفته می شود ژیلا بنی یعقوب خبرنگار و فعال رسانه ای اصلاح‌طلب به عنوان رابط میان فرستنده پول و شریعتمداری است.

ابتدا نرگس موسوی دختر زهرا رهنورد که بیشترین سوال افکار عمومی درباره این پاکت عجیب و جنجالی از اوست، کلا وجود چنین هدیه‌ای را تکذیب کرد. حالا دوجبهه در مقابل حامیان این جریان فکری شکل گرفت که مردد بودند چه کسی راست می‌گوید؟ خبرنگاری که می‌گوید واسطه انتقال هدیه رهنورد بوده یا دختر او که می‌گوید هدیه‌ای فرستاده نشده.

چه‌کسی به دختر خیابان انقلاب «تراول ۵۰ هزارتومانی» داد؟/ بازهم پای تاجزاده در میان است؟ +عکس

یک تغییر سیاسی در سپاه در آخرین روزهای سال

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاج‌صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران صبح امروز در جلسه‌ای که با حضور هیات رئیسه نمایندگی ولی فقیه در سپاه برگزار شد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «یدالله جوانی» را به عنوان معاون جدید سیاسی سپاه معرفی و منصوب کرد. حجت‌الاسلام حاج‌صادقی همچنین از تلاش‌ها و زحمات سردار «رسول سنایی‌راد» که پیشتر در این جایگاه مشغول انجام وظیفه بود، قدردانی کرد.

 ظریف بستری شد/ لغو دیدارهای وزیر خارجه

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت: با توجه به تداوم کسالت شدید آقای ظریف که از دیروز آغاز و منجر به بستری شدن چند ساعته ایشان در بیمارستان شد و نیز نیاز به استراحت مطلق طبق تجویز پزشک معالج، کلیه برنامه ها و ملاقات‌های دیروز و امروز ایشان از جمله با همتای عمانی جناب آقای یوسف بن علوی - که به امروز موکول شده بود - لغو گردید.

سخنگوی وزارت امور خارجه: کلیه برنامه‌ها و دیدارهای ظریف به دلیل کسالت لغو شد

در بهشت هستم

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به این سوال که "گفته شده شما از گزینه‌های شهرداری تهران هستید و چقدر این احتمال وجود دارد که در آینده به ساختمان شهرداری در خیابان بهشت بروید؟"، گفت: الآن هم در بهشت هستم؛ اینجا مگر بهشت نیست؟

پس از استعفای نجفی و تایید آن از سوی رئیس شورای شهر تهران، محسن هاشمی و اسحاق جهانگیری به‌عنوان گزینه‌های مطرح جایگزین محمدعلی نجفی عنوان شده بودند.

کسانی که قانون را بر نمی‌تابند مصداق صریح دیکتاتور هستند

غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی دستگاه قضا در آخرین نشست خبری سال 96 در پاسخ به سوالی درباره جریان سازی های احمدی نژاد و یارانشان چیست گفت: بخشی از جریان سازی ها همراهی با دشمن است. عمل آنها با شیطان بزرگ و اسرائیل یکی است. می خواهند از رسیدگی به مفاسدشان جلوگیری کنند.

سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه کسانی که قانون را بر نمی تابند مصداق صریح دیکتاتور هستند افزود: این پرونده طی ماهها تحقیق شده و در دادگاه بدوی رسیدگی شده، هر مدرکی می خواستند ارائه دادند.

 اژه ای در پاسخ به سوالی درباره مبارزه دستگاه قضا با مفسدان گفت:مبارزه با مفاسد مخصوصا با مفاسدی که در دستگاه های حکومتی است از جمله مسائلی است که در سالهای گذشته اولویت دار بوده و در سال 97 نیز هست. او افزود: امیرمنصور آریا، بابک زنجانی، مهدی هاشمی، محمدرضا رحیمی دانه درشت بودند یا دانه ریز؟بقایی از لحاظ حقوقی معاون رئیس جمهور بوده، بعضی افرادی که در ارتباط با معوقات بانکی گرفتیم آن افراد حتما تعقیب شدند.میگویند چرا پرونده اینها طول می کشد، اینها کاری میکنند که شما به راحتی مستندات را بدست نیاورید.

اژه‌ای در واکنش به فضاسازی اخیر احمدی‌نژاد و یارانش: عمل آن‌ها با عمل آمریکا و اسرائیل یکی است/ ماه‌ها قبل این روزها را پیش‌بینی کردم

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۷۹۴۸۹۱۹:۱۵:۱۱ ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
احمدی نژاد و دوستانش اشتباهی ترین پدیده هزاره سوم هستند...
ناشناس۲۷۹۵۶۶۲۱:۰۷:۳۶ ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
چرا فقط گیر میدن به احمدی نژاد؟ با همن یعنی چپ و راست؟
ناشناس۲۷۹۷۵۴۰۶:۰۳:۴۵ ۱۳۹۶/۱۲/۲۸
هواپیمای اورژانس در المان بوده؟ هواپیما المانی بوده یا ایرانی؟ بر فرض سوخت دادن به هواپیمای ایرانی بوده، در المان قحطی هواپیما بوده؟ نمی توانستند هواپیمای المانی کرایه کنند؟ شفاف سازی کنید.
ناشناس۲۷۹۸۴۰۰۹:۳۰:۵۱ ۱۳۹۶/۱۲/۲۸
فقط شما خوبید
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین