وزیر راه اعلام کرد؛ افزایش ۱۴ درصدی ظرفیت مسافری فرودگاه امام در نوروز ۹۷

گروه اقتصادی الف،   3961227106

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افزایش ظرفیت مسافری فرودگاه امام خمینی(ره) برای ایام نوروز ۹۷ گفت: برنامه‌ریزی کرده‌ایم ترمینال سلام که به اندازه ترمینال فعلی ظرفیت دارد، تابستان ۹۷ وارد چرخه خدمات‌دهی شود.

به گزارش فارس، وزیر راه و شهرسازی امروز و در آستانه سفرهای نوروزی از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) بر روند خدمات‌دهی به مسافران بازدید کرد.

سرکشی به قسمت‌های مختلف فرودگاه، استماع مشکلات مسافران و درخواست‌های دارندگان تاکسی فرودگاه امام،‌ همچنین مطالبات مسافران در تاخیرات پروازی از مواردی بود که امروز در حضور آخوندی در فرودگاه امام خمینی(ره) مطرح شد.

در حاشیه این مراسم وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: معمولاً برای سرکشی از فرودگاه‌ها،‌ راه‌آهن،‌ پایانه‌های مسافری جاده‌ای و پایانه‌های مسافری دریایی، در این پایانه‌ها در روزهای پایانی سال حضور می‌یابم تا نحوه خدمات‌دهی به مسافران را در این ایام رصد کنم.

عباس آخوندی آمادگی فرودگاه امام برای ارائه خدمات نوروزی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه امسال ۱۴ درصد به ظرفیت مسافری فرودگاه امام خمینی(ره) افزوده شده است.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به اینکه پروازهای زیادی در ایام نوروز انجام می‌شود، تلاش شد با توزیع پروازها در ساعات مختلف روز از تجمع پروازها و پیک پروازی در یک ساعت خاص جلوگیری شود که این موجب می‌شود آرامش بهتری در محیط فرودگاه برای مسافران فراهم شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: برخی از فعالیت‌ها نیز در راستای تسهیل تردد مسافر انجام شد که ممکن است از نظر ما کار بزرگی نباشد اما در تسهیل مدت زمان حضور مسافر در فرودگاه موثر است؛ به‌تازگی سیستم جدید تسمه نقاله که یکی از بزرگ‌ترین تسمه‌نقاله‌ها محسوب می‌شود، برای دریافت چمدان و بار مسافر در فرودگاه امام نصب شد.

آخوندی تصریح کرد: از جهت ورود خودرو به فرودگاه، ورودی وسایل نقلیه عمومی نظیر تاکسی‌ها و وسایل نقلیه خصوصی تفکیک شد که این در روند خدمات‌دهی مثبت ارزیابی می‌شود.

وی با اشاره به فعال شدن متروی فرودگاه امام خمینی(ره) گفت: مسافران می‌توانند از هر نقطه شهر تهران با مترو به فرودگاه امام بیایند.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: همچنین در فرودگاه میزهای پاسخگویی به مسافران مستقر شده است که به زبان‌های مختلف پاسخگویی را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: همچنین پیش از این فقط دو ورودی بابت تحویل بار مسافر وجود داشت که با افزایش این ورودی‌ها به ۷ ورودی، دیگر شاهد ایجاد صف‌های طولانی نخواهیم بود و مردم کمتر در صف برای بازرسی چمدان‌ها متوقف می‌شود.

آخوندی اظهار داشت: همچنین سیستم خروج در چک کردن گذرنامه بهینه شده است که مانع ایجاد صف‌های طولانی مسافران می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: امسال برای نوروز آنچه که در توان داریم به کار می‌گیریم تا مردم سفری ایمن داشته باشند و رضایتمندی حاصل شود.

* افتتاح ترمینال سلام در تابستان ۹۷

وی گفت: امیدواریم ترمینال سلام در تابستان ۹۷ وارد خدمات‌دهی شود؛ این ترمینال به‌اندازه ترمینال فعلی یعنی بیش از ۵ میلیون نفر مسافر در سال ظرفیت دارد که با این افزایش ظرفیت قطعاً خدمات مناسب‌ترین به مردم ارائه می‌شود.

آخوندی گفت: همچنین فراخوان طراحی ترمینال ایرانشهر برای ظرفیت ۲۵ میلیون مسافر امسال انجام شد و پیش‌بینی می‌کنیم اجرای این ترمینال ۴ تا ۵ سال زمان ببرد.

بنا بر این گزارش در ادامه این مراسم مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) اظهار داشت: پارکینگ مسقف فرودگاه امام چند ماهی است بسته شده بود که از امروز بازگشایی می‌شود.

شهرام آدم‌نژاد بابیان اینکه هیچ تغییری در قیمت پارکینگ فرودگاه‌ها اعمال نشده است، تاکید کرد: به‌طور مداوم توصیه می‌کنیم مردم با وسیله نقلیه عمومی به فرودگاه بیایند، ضمن اینکه تلاش می‌شود مردم از خدمات‌دهی پارکینگ فرودگاه راضی باشند.

وی ادامه داد: در ایام نوروز علاوه‌بر شرکت‌های هواپیمایی، شرکت‌های هندلینگ‌کننده نیز نماینده‌ای پاسخ‌گو در فرودگاه مستقر کرده‌اند.

بنا بر این گزارش در حاشیه بازدید وزیر راه و شهرسازی از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) تعداد زیادی از مسافران شرکت هواپیمایی آتا که پرواز آنها با تاخیر زیادی مواجه شده بود، مراتب اعتراض خود را به وزیر راه و شهرسازی اعلام کردند که عباس آخوندی وعده پیگیری داد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  22. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  23. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  24. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  25. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

آخرین عناوین