هشدار العبادی به وقوع درگیری در منطقه

گروه جهان الف،   3961226199

نخست وزیر عراق طی سخنرانی خود در مراسم بزرگداشت روز شهید این کشور با بیان اینکه عراقی‌ها به دنبال کشوری ملی گرا هستند، درباره وقوع درگیری‌ها در منطقه هشدار داد.

به گزارش فارس، «حیدرالعبادی» در این مراسم که در دفتر رئیس تحالف ملی شیعیان برگزار شد، گفت: «امروز ما به منظور تکریم و احترام به روح بلند شهید محراب، آیت الله العظمی سید محمد باقر حکیم (قدس) از جا بر می‌خیزیم؛ کسی که استبداد بعثی ها را در هم شکست و برای عراق پیروزی به ارمغان آورد».


العبادی افزود: «همچنین در این روز، یاد و خاطره شهدای حلبچه، شهدای قیام مردمی و تمام کسانی که در راه آزادسازی کشور از استبداد رژیم بعث و جنایت های داعش جان خود را فدا کرده اند را گرامی می داریم».


نخست وزیر عراق یادآور شد: «استبداد و تروریسم فرق چندانی با یکدیگر ندارند بلکه هر 2 به دنبال آن هستند تا برای تسلط بر مردم طرف مقابل را از پیش رو بردارند».


العبادی با اشاره به اینکه استمرار پیروزی ها مستلزم اتحاد و همبستگی است، گفت: «ما در هر دو میدان مبارزه با استبداد و تروریسم، با خون ها و فداکاری های ملت عراق به پیروزی دست یافته ایم».


وی ادامه داد: تهاجم داعش وجود ما را به خطر انداخت؛ به همین دلیل فتوای مرجع عالی دینی ما سید علی سیستانی (دام ظله) جوانان و افراد پا به سن گذاشته را به دفاع از عراق و مردم آن فراخواند».


به گزارش کانال اطلاع رسانی «جریان حکمت ملی عراق»، حیدر العبادی با اشاره به حمایت از همبستگی و توافق سیاسی که منافع عراق و شهروندان آن را تضمین کند، توافق سیاسی تضمین کننده منافع شخصی را مردود دانست.


نخست وزیر عراق با تاکید بر حمایت از رویکردی که منافع کشور را مد نظر دارد، گفت: «ما در کنار اکثریت سیاسی هستیم که به منظور تحقق آمال و آرزوهای شهروندان، خواهان ایجاد دولتی مقتدر است. ما برای موفقیت در مرحله دوم پس از پیروزی، خواهان کشوری ملی‌گرا و متحد هستیم، از این رو با جمعیت سیاسی که از امتیازات خاصی برخوردار است همراه نخواهیم بود».


العبادی با ذکر این نکته که امروز عراق، حقیقتاً یکی از پیشروان مبارزه با تروریسم در سطح بین المللی است، یادآور شد: «فرزندان قهرمان عراق از میان گروه های مختلفی چون ارتش، پلیس، پیشمرگه و نیروهای مردمی برای رویارویی با تروریسم دست در دست یکدیگر نهادند و پیروزی را به ارمغان آوردند».


وی با اشاره به اینکه امروز عراق جایگاه خود را در میان کشورهای همسایه و خاورمیانه به دست آورده است، تصریح کرد: «ما خواهان ایجاد روابط بر اساس منافع ملی هستیم. نباید در این میان دو دستگی ایجاد شود و نمی‌توان تنها یک جانب را مد نظر داشت. باید برای تحقق منافع خود همه جوانب را در نظر بگیریم، زیرا هرگونه درگیری در منطقه به بروز تروریسم منجر می شود».


العبادی همچنین با ذکر این نکته که عراقی ها یک پیروزی را به دست آوردند که تحسین همگان را برانگیخت و به همین منظور بیشتر کشورها در کنار عراق هستند، اظهار داشت: «ما در صحنه واقعیت و براساس منافع مشترک با سایر کشورها به تعامل و همکاری می پردازیم. ما می‌خواهیم عراق در زمینه بازسازی و ساخت و ساز به موفقیت دست یابد، اما هستند در این میان کسانی که مترصد فرصتند تا با اتفاق افتادن یک عملیات تروریستی انگشت اتهام خود را به سوی دولت و نیروهای امنیتی بگیرند».


نخست وزیر عراق گسترش هرج و مرج را به نفع تروریست‌ها خواند؛ زیرا تروریسم خواهان انتشار رسانه‌ای چنین اتفاقاتی است.


العبادی با تاکید بر ضرورت پاکسازی تمام استان های عراق از آثار تروریسم خاطر نشان کرد: «بازگرداندن آوارگان به مناطق خود وظیفه دولتی ماست و ما نمی خواهیم تغییری در جمعیت به وجود آوریم».


او جوانان عراق و احزاب سیاسی را به همکاری بیشتر فراخواند و از رقیبان انتخاباتی خواست تا در میان خود منشوری مبنی بر التزام به شرافت تدوین کنند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  11. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  12. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  13. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  14. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  15. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  16. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  17. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  18. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  19. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  20. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  21. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  22. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

  23. با انواع شیوه‌های اعدام در دنیا آشنا شوید

  24. رئیسی: همه بخش‌های تولیدی مخاطب شعار سال هستند

  25. همکاری شریفی‌نیا با رهبری درارتباط با موسیقی و قرآن

آخرین عناوین