رکورد تاریخی پرسپولیس در فوتبال ایران + جدول

گروه ورزشی الف،   3961223118

تیم پرسپولیس با احتساب مسابقاتی که از ابتدای سال جاری در تورنمنت های مختلف برگزار کرد موفق شد ۱۰۰ امتیاز از دیدارهای رسمی خود کسب کند.

رکورد تاریخی پرسپولیس در فوتبال ایران + جدول

به گزارش مشرق شاگردان برانکو ایوانکوویچ در سالی که رو به اتمام است با ادامه روند خوبی که در لیگ شانزدهم داشتند موفق شدند پس از برگزاری ۴۸ بازی در تورنمنت‌های رسمی از مجموع ۱۴۴ امتیاز، ۱۰۰ امتیاز کسب کرده و رکورد جالب توجهی را برجای بگذارند.

در حالی که بررسی تک تک مسابقات این تیم در طول سال جاری در حوصله این گزارش نمی‌گنجد، اما ذکر برخی نکات و مرور آن‌ها خالی از لطف نیست:

رکورد تاریخی پرسپولیس در فوتبال ایران +جدول*آغاز و پایان لیگ با باخت!

پرسپولیس در اولین دیدار رسمی سال ۱۳۹۶ روز ۱۲ فروردین در مصاف به صنعت نفت آبادان به میدان رفت. این دیدار در چارچوب هفته بیست و پنجم لیگ برتر شانزدهم برگزار می‌شد که در پایان با حساب ۰-۱ به سود تیم آبادانی تمام شد و اولین بازی پرسپولیس در سال جاری را با شکست همراه کرد. جالب اینکه پرسپولیس آخرین بازی این فصل لیگ برتری اش را هم باز با باخت تمام کرد. دربی ۸۶ که خیلی‌ها انتظار پیروزی و برپایی جشن قهرمانی پرسپولیس را در آخر آن داشتند با شکست یک بر صفر به پایان رسید تا پرسپولیس سر و ته لیگ برترش در سال ۹۶ را با شکست ببندد!

*قهرمانی در ماه اول!

پرسپولیس در پایان سومین دیدار لیگ برتری اش در سال جدید روز ۲۶ فروردین به تبریز رفت و تا دیدار برگشت با مشین سازی را برگزار کند. بازی که با برد پرسپولیس قهرمانی اش در لیگ شانزدهم نیز مسجل شود.

پایان خوش برای آغاز بد!

در شرایطی که پرسپولیس مسابقات امسال خود را با یک دیدار لیگ برتری مقابل صنعت نفت آبادان با باخت آغاز کرده بود روز سه شنبه ۲۲ اسفند موفق شد آخرین دیدارش در سال ۱۳۹۶ را بابرد به پایان برساند و در هفته‌ای که سه نماینده دیگر فوتبال کشورمان در مصاف با اماراتی‌ها نتوانسته بودند ۳ امتیاز کامل را دشت کنند با غلبه بر الوصل کام خود و هواداران فوتبال را شاد کرد تا پایانی خوش در سال روبه اتمام داشته باشد.

*کسب بیش از نصف امتیاز هر مسابقه

پرسپولیس با ۲۹ برد از مجموع ۴۸ بازی این فصل میانگین ۲.۰۸ امتیاز در هر بازی را به خود اختصاص داده که این نیز نشان می‌دهد در هر بازی بیش از نصف امتیاز‌ها را دشت کرده است.

*یک گل تفاوت برد و باخت ها!

با توجه به ۷۹ گل زده پرسپولیس در ۴۸ مسابقه‌ای که امسال برگزار کرده برای این تیم به میانگین هر بازی ۱.۶۵ گل زده می‌رسیم و این درحالی است که پرسپولیس در این تعداد بازی تنها ۳۱ گل خورده است و میانگین ۰.۶۵ گل خورده در هر بازی را برای خود ثبت کرده است. اختلاف این میانگین درست یک گل برای هر بازی است.

*سوپرجام هم محاسبه می‌شود

یکی دیگر از مسابقات رسمی این فصل که برای برد در آن سه امتیاز در نظر گرفته شد سوپرجام پرسپولیس مقابل ذوب آهن است. دیدار با قهرمان جام حذفی که با حساب ۳ بر صفر به سود پرسپولیس تمام شد.

پرسپولیس و دو برد پرگل

این تیم در سال ۱۳۹۶ تعداد زیادی از بازی هایش در تورنمنت‌های مختلف را با پیروزی پشت سرگذاشته است، ولی در این بین تنها در دو دیدار موفق شد دروازه حریفانش را با ۴ گل باز کند. پدیده مشهد و ذوب آهن اصفهان تیم‌هایی هستند که سنگین‌ترین شکست‌ها را مقابل پرسپولیس در سال جاری تجربه کردند.

*بدترین شکست پرسپولیس

برانکو و شاگردانش تجربه تلخی در دیدار با الهلال داشتند. مسابقه‌ای که خریبین روی فرم بود و با هم تیمی هایش شکست ۴ بر صفر را به پرسپولیس تحمیل کرد! این سنگین‌ترین شکست پرسپولیس در حالی بود که استقلال هم در همین سال سنگین‌ترین شکست خود را در لیگ قهرمانان آسیا و روبروی العین با نتیجه ۱-۶ پذیرا شد، اما همین الهلال را یک بر صفر شکست داد!

*کسب ۱۰۰ امتیاز با یک بازی ۱۲۰ دقیقه‌ای!

اگر مسابقات دوستانه برگزار شده در سال ۱۳۹۶ را برای پرسپولیس محاسبه نکنیم و طبق قانون امتیاز دیدار‌های جام حذفی را تا پایان ۹۰ دقیقه محسوب کنیم در اینصورت پرسپولیس دقیقا ۱۰۰ امتیازی می‌شود. این تیم در دیدار با صنعت نفت آبادان در پایان نود دقیقه به تساوی با این تیم رسید و گرچه در پایان در ضربات پنالتی به این تیم باخت، ولی با احتساب یک امتیاز از دیداری که مساوی تمام شد جمع امتیازات پرسپولیس به عدد ۱۰۰ می‌رسد.

*نوروز رویایی ۱۳۹۷؟

پرسپولیس که نتوانست دو قهرمانی در یک سال را به رکورد‌های دیگرش اضافه کند و به استقلال باخت در دیدار بعدی اش در ایام تعطیلات با سایپا می‌تواند با یک تساوی قهرمانی اش در لیگ هفدهم را نیز جشن بگیرد. البته اگر تیم ذوب آهن در هفته بیست و ششم شکست بخورد باز هم این قهرمانی تحت هر شرایطی برای پرسپولیس مسجل خواهد شد. علاوه بر آن پرسپولیس در همین تعطیلات نوروزی باید ۱۳ فروردین به دیدار نسف قرشی برود و با یک تساوی مقابل این حریف صعودش از گروه به دور بعد را نیز مسجل کند و با این دو بازی در روز‌های ۹ و ۱۳ فروردین می‌تواند یک نوروز رویایی را برای خود رقم بزند.

 
جدول عملکرد پرسپولیس در سال ۹۶
 
رکورد تاریخی پرسپولیس در فوتبال ایران +جدول(* باخت به صنعت نفت، چون در ضربات پنالتی بود طبق قوانین مساوی حساب شده است.)