عملیات گروه‌های تروریستی علیه ارتش سوریه در شمال استان حماه

گروه جهان الف،   3961223098

هشت گروه تروریستی که در شمال سوریه حضور دارند برای کمک به همتایان خود در منطقه غوطه شرقی دمشق، امروز عملیات «خشم برای غوطه» را علیه ارتش سوریه آغاز کردند.

به گزارش فارس، منابع خبری معارض امروز چهارشنبه از آغاز عملیات جدید گروههای تروریستی در شمال سوریه خبر دادند.

وبگاه خبری معارض «عنب بلدی» گزارش داد که گروههای «جیش العزه، جیش الاحرار، الجیش الثانی، جیش النخبه، جبهه الانقاذ، الفوج 111، الفرقه الاولی مشاه، جبهه تحریر سوریا» (که شامل گروههای تروریستی نور الدین الزنکی و احرار الشام است) این عملیات را علیه ارتش سوریه آغاز کردند.

تروریستها نام این عملیات را «الغضب للغوطه» (خشم به خاطر غوطه) انتخاب کرده اند و دامنه این عملیات، ریف شمالی استان «حماه» را در بر خواهد گرفت.

منابع معارض اعلام کردند که در حال حاضر ارتش سوریه در منطقه «الحمامیات» و محله شرقی شهر «کرناز» با تروریستها درگیر هستند.

شهر کرناز در جنوب شهر «کفر نبوده» واقع شده است. تروریست‌ها طی سالهای گذشته قصد اشغال این شهر را داشتند ولی موفق به انجام این کار نشدند.

منابع خبری سوری هم از حملات توپخانه ای ارتش سوریه به مواضع و تحرکات گروههای تروریستی در «کفر زیتا» واقع در شمال حماه خبر دادند.

همزمان این عملیات، یک هیئت شناسایی ترکیه وارد غرب حماه شد و در مناطق مجاور مناطق تحت کنترل ارتش سوریه گشت زد.

در غوطه شرقی نیز ارتش سوریه به همراه نیروهای مقاومت از 17 روز پیش عملیات پاکسازی این منطقه را آغاز کردند و طی روزهای گذشته این منطقه را به سه بخش تقسیم کردند.

روز گذشته نیز دو گروه از غیرنظامیان شهر «دوما» در غوطه شرقی از طریق راه خروج‌های انسانی ایجاد شده به گذرگاه «الوافدین» منتقل شدند.