حضور آخوندی در رزمایش بزرگ ترافیکی و خدمات سفر نوروز ۹۷

گروه اجتماعی الف،   3961223078

وزیر راه و شهرسازی گفت: طبق پیش‌بینی‌ها روزهای ۲۸ اسفند، ۴ و ۸ فروردین روزهای اوج سفر است، بنابراین لازم است که هموطنان با حوصله و احتیاط کافی وارد جاده‌ها شوند.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در رزمایش بزرگ ترافیکی و خدمات سفر نوروز 97 به سفرهای انبوهی که در نوروز با آن مواجهیم اشاره و اظهار داشت: آنچه امروز در این همایش دیده می‌شود، همراهی و هماهنگی نیروی انتظامی، هلال‌احمر، امداد و نجات، راهداری و تمام مردمی است که قرار است وارد جاده‌ها شوند که یک مدیریت چندوجهی را می‌طلبد.

به گزارش فارس وزیر راه  شهرسازی به سستم مدیریت راه پرداخت و گفت: مدیریت راه یک سیستم بسیار بسیار پیچیده است. از میلیون‌ها نفری که پشت فرمان خودروها نشستند تا دستگاه‌هایی که مسئولیت این کار را دارند، در این سیستم قرار دارند.

وی به ویژگی سفرهای نوروزی پرداخت و بیان داشت ویژگی این سفر حجم انبوه مسافرت‌هاست، همچنین رانندگانی که با خودروی شخصی به تردد می‌پردازند و به‌مانند سیستم حمل‌ونقل عمومی حرفه‌ای نیستند و تعدادی نیز برای اولین بار است که در برخی مسیرها تردد می‌کنند و با جاده‌ها آشنایی ندارند.

این مقام ارشد وزارت راه تصریح کرد: اولین خواسته ما از مردم این است که برای حفظ ایمنی خود و خانواده و دیگران خسته و خواب‌آلود رانندگی نکنند و سرعت مطمئنه را لحاظ کنند.

آخوندی ادامه داد: تعداد زیادی از سفرها به صورت خانوادگی است و با حواس‌پرتی به دلیل گفت‌وگو و همچنین خستگی مواجهیم؛ برخی نیز برای اولین بار به سفر در منطقه‌ای می‌روند و با مشخصات و مختصات جاده آشنایی ندارند.

وی گفت: پیش‌بینی می‌کنیم سفرهای نوروزی 5 درصد افزایش داشته باشد؛ چراکه تعداد خودروها افزایش یافته است.

این مقام ارشد وزارت راه به پیش‌بینی‌ وضعیت سفر در روزهای آینده پرداخت و اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود روز 28 اسفند، 4 و 8 فروردین روزهای اوج سفر باشند؛ بنابراین به افراد توصیه می‌کنیم که سفرهای خود را توزیع کرده و اگر می‌خواهند در این روزهای اوج به سفر بپردازند با حوصله و احتیاط کافی وارد جاده شوند.

وی در خصوص مسیرهای خروجی تهران اعلام کرد: پیش‌بینی می‌شود خروجی تهران به سمت شمال، کرج ـ قزوین، تهران ـ قم و همچنین مسیرهای منتهی به مشهد و خراسان اشباع شوند؛ بنابراین دوستان با آگاهی وارد مسیر شده و از عجله بپرهیزند.

آخوندی با اعلام این مطلب که سازمان راهداری با 674 راهدارخانه و 1200 اکیپ راهداری و 200وسیله و ماشین‌آلات راهداری آماده خدمت‌رسانی به مردم است، گفت: اگر مردم در جاده‌ها مشکلی برایش پیش آمد حتماً با شماره 141 تماس بگیرند.

وزیر راه و شهرسازی به ایمنی بیشتر جاده پرداخت و گفت: اقدامات خوبی در جهت ایمن‌سازی جاده‌ها انجام شده و علی‌رغم تنگناهای منابع، مبالغی به ادارات کل حواله شده تا رنگ‌آمیزی و نصب علائم در جاده داشته باشند تا بتوان نقاط پرحادثه را آشکارسازی کرد.

وی اعلام کرد: اقدامات خوبی در جهت راهداری و ترمیم رویه راه‌ها شده و 270 کیلومتر ترمیم موضعی شده است.

عالی‌ترین مقام وزارت راه به مدیریت جاده‌ها پرداخت و اعلام کرد: تمام دوربین‌های تصویرها و نظارتی فعال هستند؛ علاوه‌بر سامانه ثابت، سامانه متحرک نیز با هماهنگی پلیس استفاده خواهد شد و قرار است بدون کوچک‌ترین تسامحی در خصوص سرعت، بیشترین سختگیری اعمال شود.

آخوندی افزود: سرعت‌های میانگین تصویربرداری شده و به پلیس گزارش داده می‌شود تا بتواند اعمال قانون کند؛ اگر رفتارهای پرخطری هم مشاهده شود، پلیس بدون هیچ‌گونه تسامحی نسبت به اقدام قانونی در خصوص خودروهای پرخطر اقدام می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی با اعلام این مطلب که سامانه ترددشمار کاملاً فعال است گفت: افراد می‌توانند میزان تردد را از راهداری داشته باشند و با توجه به میزان تردد در جاده‌ها مسیر خود را انتخاب کنند.

وی به سیستم حمل‌ونقل عمومی پرداخت و گفت: 900 هزار صندلی در این مدت برای انتقال هم‌وطنان فراهم است و از مردم می‌خواهیم از سیستم حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند؛ چراکه ایمنی و سلامت بیشتری را دارد.

این مقام ارشد وزارت راه با اعلام این مطلب که راهداری همچون سال‌های گذشته در خدمت مردم است و اطلاعات را لحظه به لحظه در اختیار مردم قرار می‌دهد، خاطرنشان کرد: تمام گروه‌های راهداری در تعطیلات نوروز برای خدمت به مردم بسیج شده‌اند و با هماهنگی کامل با پلیس در مسیرها حضور دارند؛ امیدواریم مردم سفرهای ایمن داشته باشند و نوروزی شاد و خرم را تجربه کنند.