آیت الله مکارم شیرازی: سپاه و بسیج باید همراه روحانیت باشند/هشدار نسبت به خطر فضای مجازی

گروه اجتماعی الف،   3961222237 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: سلاح برتر نیروهای مبارز و دین‌دار سپاه و بسیج است که باید با روحانیت ارتباط تنگاتنگی داشته و همراه روحانیت باشند.

به گزارش مهر، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی غروب سه‌شنبه در دیدار با حجت الاسلام حاجی صادقی نماینده جدید ولی فقیه در سپاه پاسداران، اظهار داشت: بسیج و سپاه هر دو رزمندگان مکتبی و مذهبی هستند و ارتباطشان با روحانیت که مبلغین مذهب هستند امری ضروری است چرا که ماهیت این‌ها یکی است.

وی توضیح داد: ما هنوز قدر این نعمت سپاه و بسیج را آن‌چنان که باید نمی‌دانیم و اگر در تاریخ انقلاب دقت کنیم خواهیم دید اگر این دو نهاد نبودند امروز در وضعیت دیگری قرار داشتیم.

این استاد سطوح عالی حوزه با اشاره به اینکه دشمن همه گونه سلاحی در اختیار دارد به غیر از سلاح روحیه جهادی که در نیروهای سپاه و بسیج ما وجود دارد، افزود: دشمن روحیه جهادی ندارد و افراد را با پول بیشتر به میدان می‌آورد لذا در جنگ عراق دیدیم که نیروهای آن‌ها یا دچار بیماری‌های روانی شدند یا فرار کرده و خودکشی می‌کردند اما در جنگ تحمیلی، رزمندگان ما خود به میدان می‌آمدند.

سلاح برتر ما نیروهای دین‌دار سپاه و بسیج است

وی با بیان اینکه باید نیروهای مذهبی را در اختیار گرفت چرا که این افراد هستند در شرایط خطرناک و سخت به میدان می‌آیند، اظهار کرد: گرچه باید انواع سلاح‌ها را برای پیش بینی در اختیار بگیریم اما سلاح برتر ما همین جمعیت مبارز و دین‌دار سپاه و بسیج است که باید با روحانیت ارتباط تنگاتنگی داشته باشند.

آیت الله مکارم شیرازی، با بیان اینکه بسیج و سپاه باید روز به روز خود را قوی‌تر و سطح خود را بالاتر ببرند، گفت: اگر آموزش‌ها متوقف شود دچار عقب‌گرد می‌شوید لذا روز به روز آموزش‌های جدید داشته باشید و برنامه بهتر و اطلاعات بیشتری کسب نمایید و این ممکن نمی‌شود مگر اینکه سپاه و بسیج با روحانیت همراه شوند.

حوزه علمیه قم به مسائل روز ورود کرده است

وی با بیان اینکه دریای عظیم حوزه در اختیار شما است که باید از آن استفاده کنید، عنوان کرد: این میراث بیش از هزار سال است که توسط بزرگان و علما ایجاد شده و اکنون مجانی در اختیار همه نهادها قرار دارد که باید از آن کمال استفاده را ببرند؛ حوزه علمیه قم خوشبختانه به مسائل روز ورود کرده است و حدود ۴۰۰ پژوهشکده فقط در قم وجود دارد که درباره مسائل مختلف اسلامی پژوهش می‌کنند.

این مرجع تقلید به خطر فضای مجازی اشاره کرد و افزود: ورود به فضاهای مجازی آلوده که واقعاً بلایی است برای جامعه ما و جوامع انسانی و این مستکبرین هر سمی را در آن می‌ریزند نوعی بردگی است چرا که ما در این فضا اختیاری نداریم و باید فضای مجازی سالم ایجاد شود گرچه برخی که نسبت به مسائل دینی بی‌تفاوت هستند بر وجود این فضای غربی اصرار دارند.

وی در پایان، گفت: نسل امروز انقلاب و حال و هوای جنگ را ندیده و درک نکرده است که باید این فضا را برای آن‌ها با مستندات، کتاب‌ها و فیلم ایجاد کنیم.