موافق استیضاح وزیر راه/ قاضی‌پور:کارنامه آخوندی آغشته به خون کسانی است که قربانی بی‌تدبیری مدیران‌شان شدند/ نباید به وزیر اجازه ادامه کار داد

گروه اقتصادی الف،   3961222195

نماینده مردم ارومیه در مجلس با اشاره به اینکه این همه بی‌تدبیری در عملکرد یک وزیر در شان ملت نیست و نباید به ایشان اجازه ادامه کار داد، گفت: کارنامه آخوندی آغشته به خون کسانی است که مظلومانه قربانی بی‌تدبیری ایشان و مدیران‌شان شدند.

به گزارش خانه ملت ، نادرقاضی‌پور در نشست علنی عصر امروز (سه شنبه، 22 اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی، در موافقت با استیضاح وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز ملت ایران ناظر عملکرد نمایندگان مجلس است زیرا برای سومین مرتبه استیضاح آخوندی مطرح می شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: شدیدترین برخوردها در زمینه اشرافی گری و احقاق حقوق مظلومان با کارگزاران و مدیران حکوم است؛ در قاموس حکومت حضرت علی (ع) همواره اصل این است که حق با مردم است؛ گویی همیشه فرمانداران، کارگزاران حکومتی متهم و محکوم هستند مگر اینکه خلافش ثابت شود.

وی ادامه داد: در سیره آن حضرت به محض اینکه کوچکترین شکایتی از سوی ضعیف ترین شخص علیه یک والی و حاکم به ایان می رسید، دیگر آرام نمی نشست و به تحقیق می پرداخت و در صورت درستی شکایت، شدیدترین برخورد را با کارگزار انجام می دادند.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: حضرت علی (ع) به فرماندار بصره، عثمان بن حنیف نامه ای نوشت و عنوان کردند که به من گزارش دادند مردی از سرمایه داران بصره را به مهمانی خود دعوت کرده و به او شتافتی و خوردنی ها رنگارنگ برایتان آورده اند در حالی که من گمان نمی کردم مهمانی فردی را بپذیری که بر سر سفره شان فقط ثروتمندان حاضر می شوند و نیازمندان در آن جایی ندارند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: در این زمینه حضرت علی (ع) فرمودند چرا مظلومان و مستمندان فراموش شده اند؛ آقای آخوندی چرا نشست و برخواست تو با سرمایه داران است؛ سخن بر سر این است که در حکومت علوی کارگزاران و مسئولان نباید اهل رفاه طلبی و اشرافی گری باشند و نباید با چنین افرادی مراوده و ارتباط داشته باشند؛ گویی اشرافی گری و لذت جویی ویروسی بسیار خطرناک و لجنی متعفن است.

قاضی‌پور افزود: امیرالمومنین (ع) خطاب به مالک اشتر نوشتند "اگر کسی از کارگزارانت و یا نزدیکانت خیانتی کرد و به اموال مردم و بیت المال مسلمانان دست درازی کرد، او را به خواری و مذلت بکش و نشان خیانت را بر او ببند و نشان ننگ و تهمت را بر گردنش بیفکن"؛ به عبارتی باید وی را به مردم معرفی کرد تا مایه عربت دیگران گردد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به حضرت علی (ع)  خبر می دهند، ابن هرمه، متصدی امور اقتصادی منطقه اهواز، رشوه گرفته و در بیت المال خیانت کرده است. ایشان فورا به رفاعه، فرماندار ناحیه ی اهواز نامه ای می نویسد.( ای رفاعه! زمانی که نامه ام را خواندی، درباره ی ابن هرمه مسوول بازار اهواز چنین کن: بلافاصله عزلش کن، مسامحه و مماشات نکن، و او را چنانکه هست، بی کم و بیش به مردم معرفی کن. او را حبس کن، و اگر در مجازات او کوتاهی کنی خودت را عزل می کنم، این حکم خداست و باید اجرایش کنی. او را در نماز جمعه پیش چشم مردم شلاق بزن تا مردم ببینند. او را در کوچه ها و بازار اهواز بگردان تا همه ببینند و هرکس طلبی و مدرکی دارد، طلبش را از او بستاند.)

وی ادامه داد: آقای آخوندی امروز بحث شرکت های بیشمار، پیمانکاری هایتان، خانواده و شرکایتان نیست بلکه بحث حلال و حرام بودن است؛ آیا درست است که احداث آن ویلا در لواسان با ساختمان مجلس بهارستان همزمان بوده و آیا مناسبتی دارد می گویند میلگردهای زیادی وارد مجلس شده و از آنجا که پیمانکاران و شرکت ایرانیان متعلق به نزدیکان بوده‌اند، میلگردها به لواسانات برده می‌شد، وزیر راه و مسکن آنقوت آیا شما بودید؟

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: آیا حضرت علی (ع )رانت خواری ها، دزدی ها، پایمال کردن حقوق مظلومان، اهمال کاری در امور عمومی، اشرافی گری ها، مسافرت های خارجی و غیره را تحمل می کردند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: امام خمینی (ره) نیز در خصوص خوی اشرافی گری مسئولان دولتی فرمودند "آن روزی که دولت و مجلسیان ما توجه به کاخ پیدا کرد، باید فاتحه دولت و ملت را بخوانیم".

قاضی‌پور افزود: با توجه به این شرایط آیا رواست با چنین اوضاعی از کاخ نشینی و لواسان نشینی آمده و عده ای مست قدرت زمام امور را بدست بگیرند؛ روزی فرا میرسد ظالم باید حق مظلوم را ادا کند و به سزای اعمال غیر خدایی که انجام داده برسد. چه بد روزی است که ظالم خون مردم برایش ارزشی نداشته باشد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ملت عدالت و فعالیت می خواهند. خوی اشرافی گری باعث شده تا وزیر راه تولید خارجی را به تولید داخلی ترجیح دهد. زمانیکه ریل راه آهن مظلوم ارومیه با جنس بی کیفیت از هندوستان وارد شد و تولید ذوب آهن اصفهان افول کرد، نشان می دهد که وزارت راه و شهرسازی به جای اهمیت دادن به جان مظلومان، به پول بادآورده آقازاده ها فکر می کند، تولید ملی فلج می شود و کارگران بیکار می شوند.

وی ادامه داد: حضرت امام خمینی (ره) فرمودند : رئیس جمهور و وکلای مجلس از طبقه ای باشند؛ که محرومیت و مظلومیت مستضعفان ومحرومان جامعه را لمس نموده و در فکر رفاه آنان باشند" نه از سرمایه‌داران و زمین‌خواران که تلخی محرومیت را نمی‌توانند بفهمند.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: آقای آخوندی به عنوان وزیر راه توانسته اعتماد مردم در رابطه با اموال و دارایی اش را کسب کند؛ چرا که قرار شد وقتی کابینه دولت اموال خود را بگویند، وی اطلاع نداده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان در برابر جان‌باختگان حادثه قطار مشهد ـ تبریز و سقوط هواپیما و کشته شدن افراد در جاده‌ها مسئول هستیم یا خیر؟ هنوز خانواده های عزا دیده تصادفات جاده ای، راه آهن مشهد –تبریز مصیبت دیده هستند و زلزله زدگان سرپل ذهاب در چادر زندگی می‌کنند.

قاضی‌پور افزود: اکنون که پشت این تریبون قرار دارم اعلام می‌کنم که در حال حاضر کارنامه آقای عباس آخوندی آغشته به خون کسانی است که مظلومانه قربانی بی‌تدبیری ایشان و مدیران‌شان شدند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: فارغ از جناح‌بندی‌های سیاسی اکنون زمان آن است که با دیدن کارنامه خون‌آلود وزارت راه، اجازه ادامه راه مسیر را ندهیم. این همه بی‌تدبیری در عملکرد یک وزیر در شان ملت نیست لذا نباید به ایشان اجازه ادامه کار داد.

وی خطاب به معاون اول رییس جمهور  گفت " اگر آخوندی کلنگ مسکن مهر را می زد، طی 5 سال به اتمام می رساند نه اینکه منافع ملی را تخریب کند"، ادامه داد: آقای آخوندی مسکن مهر چند سال است که ناتمام باقی مانده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: آقای آخوندی اول که آمدید گفتید هر سال 600 هزار واحد مسکونی احداث خواهم کرد و مسکن اجتماعی را مطرح کردید اما در طول پنج سال شما آجری بر روی آجر مسکن کارگران نگذاشته‌اید چون اعتقادی به کارگران و مظلومین ندارید. کارگران ساختمان بیکار شده اند زیرا باعث شدید رکود حاکم شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: سال 95 بدترین آمار 15 ساله اخیر در تولید مسکن بود. آقای آخوندی چرا به کاهش حجم دولت اقدام نکردید؟ اصل 44 قانون اساسی را اجرایی نکردید.

قاضی‌پور افزود: آقای آخوندی متوجه شده‌اید که دولت لایحه تفکیک وزارت راه و شهرسازی را به دلیل عدم کفایت شما که نتوانستید خوب کار کنید ارائه کرده  است؟

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: آقای آخوندی چرا جامعه مهندسان کشور اعلام کردند که شما را قبول ندارند و چرا کارمندان زیرمجموعه شما از استیضاح‌تان حمایت می کنند./

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. کمی دیر نیست؟

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  14. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  15. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  16. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  21. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  22. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  23. اسراییل چه باید بکند؟ 

  24. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

آخرین عناوین