واردات پوست رنگ شده سگ‌های چینی به تهران

گروه اجتماعی الف،   3961222028

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به جرم بودن خرید، فروش و نگهداری مشتقات حیوانات وحشی به ویژه پوست، اظهار کرد: چندی قبل پوست سگ‌های چینی به صورت رنگ شده و با عنوان پوست گرگ وارد تهران شده بود که با متخلفان برخورد شد.

نقی میرزاکریمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران پویا درباره کشف مشتقات حیوانات در استان تهران اظهار کرد: با هر گونه خرید و فروش و حتی نگهداری مستقات حیوانات وحشی در سطح استان برخورد قانونی خواهد شد.

وی در خصوص خرید و فروش پوست گربه در تهران اظهار کرد: اولاً که متولی حیوانات اهلی سازمان محیط زیست محسوب نمی‌شود، ضمن اینکه ما بعد از اطلاع یافتن از اخبار مبنی بر خرید و فروش پوست گربه در تهران، به تحقیقات در این رابطه پرداختیم.

 فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران تصریح کرد: پس از بررسی موضوع توسط ماموران مشخص شد پوستهای موجود در فروشگاه مربوط به حیوانات اهلی به مانند گاو، میش و بز بوده است.

میرزا کریمی با اشاره به اینکه در عکس منتشر شده تصویر پوست گربه نیز مشاهده شد، اظهار کرد: پس از بررسی موضوع مشخص شد که پوست مربوط به گربه اهلی بوده و هیچ گونه پوست حیوانات وحشی در محل کشف نشد.

وی ادامه داد: پوست مشکوک گربه مشاهده شده در تصویر در هنگام حضور ماموران در محل کشف نشد و بر اساس گفته‌های صاحب فروشگاه، پوست مربوط به گربه‌ای اهلی بوده و به شخص ناشناسی قبل از حضور ماموران به فروش رسیده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران تصریح کرد: کلیه امور جانوران وحشی از وظایف یگان حفاظت محیط زیست است  و در قبال خرید و فروش پوست حیوانات اهلی یگان حفاظت محیط زیست وظیفه‌ای ندارد، اما اقدام به فروش پوست حیواناتی مانند گربه از لحاظ اخلاقی نادرست و ناشایست است.

میرزا کریمی با اشاره به فروش برخی مشتقات حیوانات در سطح استان تهران توضیح داد: مشتقات حیوانات به‌ویژه پوست به صورت محدود و غالبا به شکل کلاه و سایر لوازم تهیه می‌شود؛ نمونه‌هایی از مشتقات را هم اخیرا کشف و ضبط کرده‌ایم.

وی افزود: اخیراً پوست سگ‌های چینی را که رنگ آمیزی کرده بودند با عنوان پوست گرگ در تهران وارد کردند که به شدت با عوامل آن برخورد کردیم؛ به تازگی نیز پوست 6 روباه و 2 راکن که از آنها شال و کلاه تهیه شده بود، کشف و ضیط شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه بسیاری از فروشندگان و خریداران مشتقات حیوانات وحشی از جرم بودن این فعالیت آگاهی ندارند، گفت: با تمامی افرادی که اقدام به این جرم کنند برابر قانون برخورد می‌شود و این افراد باید خسارت کامل یک حیوان شکار شده را بپردازند.

وی تاکید کرد: خرید و فروش و نگهداری مشتقات حیوانات وحشی مترادف شکار آنها محسوب می‌شود و با توجه به قانون با متخلفان برخورد می‌شود.