مروری بر اخبار مهم روز؛ شایعه درباره جشن برج میلاد/تحلیل زیباکلام از استیضاح سه وزیر/ کناره‌گیری آیت‌الله جنتی از امامت جمعه/ واکنش ابتکار به نحوه تحصیل فرزندش/اظهارات درویشی که متهم به قتل ۳ مامور است

گروه سیاسی الف،   3961220160 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار مهمی در رسانه ها در حوزه های مختلف منتشر می شود. بعضاً این اخبار توسط خبرگزاری ها و رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد و تحلیل می شود اما ممکن است برخی از اخبار چندان دیده نشود. الف در نظر دارد بسته خبری ویژه ای را منتشر نماید که اخبار مهم آن روز به صورت خلاصه جمع آوری شده و مخاطبان می توانند برای اطلاع کامل تر درباره آن موضوع به اصل خبر مراجعه کنند.

شایعه درباره جشن برج میلاد/تحلیل زیباکلام از استیضاح سه وزیر/ کناره‌گیری آیت‌الله جنتی از امامت جمعه/ واکنش ابتکار به نحوه تحصیل فرزندش/اظهارات درویشی که متهم به قتل ۳ مامور است

کناره‌گیری آیت‌الله جنتی از امامت جمعه تهران

آیت ‌الله احمد جنتی در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به ۲۵ سال توفیق خدمت در سنگر امامت جمعه تهران و با تشکر از اعتماد و عنایات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در طول این مدت، درخواست کناره‌گیری از امامت جمعه تهران را مطرح کرد که رهبر معظم انقلاب اسلامی با این درخواست موافقت کردند.

موافقت رهبر انقلاب با کناره‌گیری آیت الله جنتی از امامت جمعه تهران

شایعات درباره جشن برج میلاد

بعد از برنامه حرکات موزون دختران در برنامه شهرداری تهران که در برج میلاد برگزار شد، بازار شایعات نیز قوت گرفت. برخی از شایعات مبنی بر آن بود که پلیس دختربچه‌ها را دستگیر کرده است؛ اما پیگیری از مسئولان نیروی انتظامی حاکی از آن است که پلیس به هیچ عنوان به این مسئله ورود نکرده است.

 سخنان راننده اتوبوس حادثه پاسداران

راننده اتوبوس حادثه پاسداران با پذیرش عنوان اتهامی قتل عمد سه مامور ناجا گفت: من این افراد را از قبل نمی شناختم و به دلیل اینکه عصبانی بودم، با ماشین از رویشان رد شدم. محمدرضا ثلاث در پاسخ به سوال قاضی مبنی بر اینکه در  خیابان گلستان هفتم چند روز اقامت داشتید، گفت: حدود ۱۲-۱۰ شبی را در آنجا و در اتوبوس می خوابیدیم. ثلاث درپاسخ به سوال دیگر قاضی کشکولی مبنی بر اینکه چرا با اتوبوس به ماشین های مردم خسارت زدید؟ گفت: در آن لحظه اختیار دست خود آدم نیست. پایم روی گاز بود اما حقیقتا جلوی چشمم چیزی را نمی دیدم و از روی عصبانیت حرکت کردم.

قاضی پرسید آیا اتهام قتل عمد سه نفر را قبول دارید که ثلاث در پاسخ گفت: بله.

محاکمه راننده اتوبوس آشوب‌های پاسداران/ صحبت‌های محمد ثلاث در دادگاه/ جلسه بعدی دادگاه فردا برگزار می‌شود + فیلم و عکس

 فرار دختر حاکم دبی از امارات

یک روزنامه انگلیسی فیلمی از «لطیفه» دختر حاکم دبی منتشر کرد که در آن تاکید می کند که پس از آنکه سه سال به صورت مخفیانه تحت بازداشت بود از امارات فرار کرده است.

سران ۳ قوه در اعتراض به حضور احمدی نژاد در مجمع تشخیص مصلحت، به جلسات آن نمی روند

روزنامه جوان نوشت: خبرهای متواتر حاکی از آن است که سران سه قوه در سه جلسه پی‌در‌پی مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور نیافته‌اند.  این روزنامه در ادامه آورده است: پیشینه حضور نشان می‌دهد که رئیس‌جمهور بعضاً حضور نمی‌یافته است اما روسای مجلس و دستگاه قضا منظم‌تر بوده‌اند. هم از تحلیل‌‌ها و هم از اخبار چنین برمی‌آید که عدم حضور آنان در جلسات مجمع در اعتراض به حضور احمدی‌نژاد است. در واکنش به این خبر عزت‌الله ضرغامی، رییس پیشین صداوسیما در کانال تلگرامی خود نوشت: شایعات روزهای اخیر در مورد عدم شرکت سران قوا در جلسه مجمع، به دلیل اعتراض به حضور آقای احمدی‌نژاد با هیچ معیاری قابل پذیرش نیست. شایسته است که آقایان با حضور خود در جلسه بعدی و یا تکذیب این شایعات، حرمت حکم و توقع رهبری معظم از آنان را نگه دارند.

روزنامه جوان: سران ۳ قوه در اعتراض به حضور احمدی نژاد در مجمع تشخیص مصلحت، به جلسات آن نمی روند

 ضرغامی: عدم شرکت در جلسات مجمع در اعتراض به حضور احمدی‌نژاد قابل پذیرش نیست

پیام پوتین به بشار اسد

یک مسوول نظامی روس اخیرا به دمشق سفر کرده و نامه‌ای را از پوتین برای بشار اسد برده است که شامل مشخص کردن مناطق استقرار نیروهای دولتی در شمال حلب در مقابل ارتش ترکیه است که نشان می‌دهد وضعیت عفرین و شمال سوریه به تفاهم‌های روسیه-ترکیه-ایران واگذار می‌شود.

 صادق زیباکلام و استیضاحِ ربیعی، آخوندی و حجتی

صادق زیباکلام با انتشار یک فایل تصویری از خود گفت: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی و حتی از زمان مشروطیت که قانون اساسی و مجلس داشتیم چنین چیزی نبوده که بخواهند سه وزیر را هم‌زمان باهم استیضاح کنند؛ آنهم در هفته پایانی سال.

این استاد دانشگاه در توضیح دومین دلیل خود گفت: وقتی به این سه وزیر نگاه می‌کنم، می‌بینم معدل توان اجرایی‌شان در دولت آقای روحانی اگر یک سر و گردن بالاتر از سایر وزرای کابینه نباشد قطعا پایین‌تر هم نیست... این سه وزیر اتفاقا دقیقا در طیف اصلاح‌طلب و چپ قرار می‌گیرند... می‌شود گفت این سه وزیر کسانی هستند که از طرف نماینده‌های مجلس بیشترین خرده‌فرمایش‌ها نسبت به آنها بوده است.

 وابستگی جریان «شیرازی» به انگلیس محرز است

حجت الاسلام منتظری در گفت‌وگوی ویژه خبری دیشب شبکه دو سیما، در مورد پیگیری حقوقی تعرض به سفارت ایران در لندن و جریان شیرازی گفت: کانون آنها در کشور انگلیس است و شبکه‌های مختلفی را اعم از شبکه‌های تلویزیونی و سایت‌های متعدد دارند و تولیدات آنها، آثار بسیار بدی برای جهان اسلام به دنبال دارد. دادستان کل کشور همچنین در مورد پرونده کاووس سیدامامی که در بازداشت اقدام به خودکشی کرد، گفت: این فردی که خودکشی کرد و متهم به جاسوس بود، در یک محل مناسب نگهداری می‌شده و مراقبت‌های لازم هم  بوده منتها از فرصت استفاده کرده و شاید از غفلت مراقب استفاده کرده و ظرف چند دقیقه که از ۱۵ الی ۱۶دقیقه بیشتر به طول نکشید، خودکشی کرد.

روایت دادستان‌ کشور از حمله به سفارت‌ ایران، کشف حجاب دختران، خودکشی سیدامامی و دلقکی در آمریکا

 تذکر جدی استاندار سیستان وبلوچستان به برخی مدیران ادارت

سید دانیال محبی، استاندار سیستان و بلوچستان در بازدید سر زده از برخی ادارات دولتی به تعدادی از مدیران که با تاخیر در محل کار خود حضور پیدا می کنند، تذکر جدی داد.

 کواکبیان خطاب به دولت انگلیس: با دُم شیر بازی نکنید

مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی (یکشنبه 20 اسفند) قوه منقنه طی تذکری شفاهی گفت: بنده به عنوان رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس به مقامات دولت بریتانیا می‌گویم که آنها با دم شیر بازی نکنند. وی افزود: دولت بریتانیا به تعدادی از افرادی که فرقه تفرقه‌انگیز شیرازی که به شیعه انگلیسی معروف هستند اجازه داد به راحتی به سفارت کشورمان در انگلیس حمله کنند و به پشت بام سفارتخانه بروند و پرچم کشورمان را به پایین بیاورند و پرچم خود را در آن محل نصب کنند.

کواکبیان: دولت بریتانیا با دم شیر بازی نکنند/ پلیس انگلستان از این حمله اطلاع داشته و پیشگیری نکرده است

صحبت‌های معاون رئیس جمهور درباره تحصیل فرزندش در آمریکا

معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، درباره تصیل فرزندش در آمریکا گفت: پسرم از نسل دهه 60 و 70 است و در ایران فوق‌لیسانس گرفت و ازدواج کرد، بعد تغییر رشته داد اما در ایران امکانش نبود که رشته جدید را در مقطع بالاتر ادامه بدهد، بررسی کرد و چند جا را برای پذیرش امتحان کرد و در آمریکا پذیرفته شد. خیلی‌ها برای تحصیل می‌روند خارج از کشور. از نظر من مغایرتی ندارد.

  ناگفته های وزیر کشور از ناآرامی های دی ماه

رحمانی فضلی در گفت و گو با سالنامه روزنامه ایران با اشاره به حوادث دی ماه گفت: در جریان اعتراض‌ها حدود 5 هزار نفر بازداشت شدند. به گفته او در خلال اعتراضات حدود 900 نیروی انتظامی مضروب و مجروح می‌شوند. وزیر کشور در ادامه خبر می‌دهد حدود 100 شهر شاهد این اعتراضات بودند و  اعتراض‌ها در 42 شهر به درگیری منجر می‌شود. او اما وجه اصلی اعتراض‌ها را در مولفه‌های غیرمیدانی از جمله «تغییر نسل» و «تغییر سبک زندگی» و متعاقب آن تغییر مطالبات می‌داند؛ مولفه‌هایی که نشان می‌دهد اعتراض‌های دی ماه بیش از هر چیز «اجتماعی» و حاصل «انباشت نارضایتی»‌هایی است که هر جا فرصت بروز پیدا کند، علنی می‌شود.

وزیر کشور در پاسخ به این سوال که « افرادی مثل علی مطهری عنوان کردند سرآغاز تجمعات در مشهد، هواداران یک چهره سیاسی بوده است» گفت: نه؛ این گونه نبود که یک جریان به‌صورت سازمان یافته آمده باشد. البته کانال‌هایی بود که به یک جریان سیاسی منتسب است و مطالب و تصاویر را بازنشر می‌داد، اما وقتی با آن جریان سیاسی صحبت کردیم گفتند که کار ما نبود؛ چون اگر می‌خواستیم فراخوان بدهیم در 50 کانالی که در اختیار داریم فراخوان می‌دادیم نه یک کانال.

ناگفته های وزیر کشور از اعتراضات دی ماه

از آزادی مهدی جهانگیری با وثیقه تا صدور کیفرخواست علیه قاضی پرونده کهریزک و سردار رویانیان

جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران گفت:
* یکی از مسوولان سابق وزارت جهادکشاورزی به هشت سال حبس و انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم شد، تحقیقات در پرونده مهدی جهانگیری ادامه دارد و نامبرده هفته گذشته با تودیع وثیقه آزاد شده است.
* صدور کیفرخواست علیه علی‌اکبر حیدری‌فرد قاضی پرونده کهریزک با ۶ عنوان اتهامی، وی هم‌اکنون در زندان به سر می‌برد.
* پرونده سردار رویانیان با سه عنوان اتهامی، طولانی شدن زمان رسیدگی به این پرونده ناشی از ضرورت حسابرسی و کارشناسی اقدامات مالی در پرونده بوده است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

پربحث‌های دیروز

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  3. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  4. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  5. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

  7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

  9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

  10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

  11.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  12.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

  13. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

  14. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

  15. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  12. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  13. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  14. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  15. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  16. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  17. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  18. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  19. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  23. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  24. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  25. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

آخرین عناوین