مراسم مبتذل برج میلاد و پنج نکته اساسی

معین الحق، گروه تعاملی الف،   3961220046 ۱۰۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۲۸ تکراری یا غیرقابل انتشار
مراسم مبتذل برج میلاد و پنج نکته اساسی

خبر مراسم مبتذل برج میلاد را که شنیدم تنم لرزید. مراسمی رسمی – و نه خصوصی و شخصی - در دل پایتخت کشور اسلامی با حضور جمعی از مسئولین آن هم به نام نامی سیده زنان عالم، مظهر حیا و عفاف، و الگوی برترین زنان عالم حضرت زهرا سلام الله علیها.

در این زمینه چند نکته حائز اهمیت است:
اول: مایه تاسف است که بجز چند فعال فضا مجازی و یکی دو روزنامه شخصیت های مختلف از جناح اصولگرا و اصلاح طلب هیچ واکنشی نسبت به این واقعه از خود نشان نداند. ایا نمی دانند سکوت در مقابل منکر خود منکری بزرگ محسوب می شود؟ آیا سیاسیون یقه چاک، فقط در زمانی که پای منافع دنیوی انها در میان باشد حرف می زنند؟ در این میان کار زشت تر را برخی دیگر انجام انجام دادند که سعی کردند با مطرح کردن توجیهات واهی این واقعه زشت را توجیه کنند.

دوم: جناب نجفی شهردار تهران که صحبت های ایشان درباره قلیان و فعالیت ایشان در انتخابات 88 معرف همگان است بجای ترک جلسه، و برخورد با برگزار کنندگان در مصاحبه خود با مطرح کردن احتمال 9 ساله نبودن رقاصه ها به نحوی سعی در توجیه این مساله می کنند. لازم به ذکر است که چه بسا نفس نشستن در ان جلسه به عنوان تایید آن جلسه تلقی شده انتظار از ایشان و حضار جلسه این بود که یا مانع ادامه مراسم شوند و یا مراسم را ترک کنند. وانگهی هر چند احتمال کمتر از نه سال بودن دختران! بیشتر شبیه شوخی و پیچاندن قضیه است! اما در عین حال اگر جناب نجفی سری به رساله عملیه مراجع عظام تقلید بزنند خواهند دید که:

" بنا بر احتیاط واجب نگاه کردن مردم به بدن و موی دختری که نه سالش تمام نشده ولی خوب و بد را می‌فهمد جایز نیست، اگر چه بدون قصد لذت هم باشد. ( توضیح المسائل محشی ج 2 ص 486) "
نمی دانم آیا مسئولین رساله عملیه را نخوانده اند و یا خوانده اند اما نمی خواهند به آن عمل کنند. هر کدام که باشد جز تاسف و شرمساری حاصلی ندارد.

سوم: اخیرا برخی تحلیلگران معتقدند دولت ترکیبی اعتدال -اصلاحات، برای فرار از پاسخگویی و پوشاندن ضعف های اقتصادی به دنبال حاشیه سازی است. ایا رفتار مبتذل و زنجیره ای یکی از دانشگاه ها در چند روز قبل و نیز رفتار مبتذل برج میلاد را باید در راستای پوشاندن ناکارامدی مسئولین توجیه کرد؟

چهارم: به شورای شهر تهران اکیدا توصیه می کنم که اداره کلانشهر چند میلیونی تهران را به دست افراد کارامد و قوی بسپارند. طبعا افراد پیر و ناتوان، افرادی که دارای بیماری جسمی هستند و یا انگیزه کافی برای کار ندارند، افرادی که دارای اعتقادات قوی و سالم نیستند، صلاحیت اداره چنین شهری با صدها هزار فرهیخته را ندارد. [...]

پنجم: هر گونه حقوقی که مسئولین برگزار کننده این دست مراسم مبتذل، دریافت می کنند می تواند مشمول حکم اخذ اجرت بر محرمات باشد. آیا مردم متدین تهران راضی اند که مالیات آنها در مراسم رقاصی و حرام هزینه شود؟ آیا خداوند متعال اخذ اجرت در مقابل فعل حرام را جایز می داند؟