صالحی: بنا نداریم وعده‌های بی‌پشتوانه بدهیم

گروه فرهنگی الف،   3961219217

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از اجرای طرح خیابان های فرهنگ و هنر در شهرها از سال جدید خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، سید عباس صالحی روز شنبه در نشست با اهالی فرهنگ و هنر خوزستان در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان بیان کرد: اولین طرح خیابان فرهنگ و هنر در آغاز سال نو در شهر یزد کلید می خورد و پس از آن در ۲ شهرستان خوزستان به صورت پایلوت اجرا می شود. هدف از اجرای طرح خیابان های فرهنگ و هنر، فراهم آوردن امکان عرضه محصولات فرهنگی و هنری و ایجاد اشتغال است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: خوزستان را می شود از منظرهای مختلفی تعریف کرد که فضایی از مزیت های گوناگون این منطقه است و طبعا این فضا در ترسیم نقشه راه فرهنگی، هنری و ادبی استان اثرگذار است.

او اظهار کرد: سابقه تاریخی و تمدنی بر مباحث فرهنگی و هنری استان تاثیر گذار است و از سوی دیگر مباحث مرتبط با اقوام استان نیز بر نقشه راه فرهنگی و هنری استان موثر است.

صالحی افزود: خوزستان علاوه بر تاریخ و تمدن خود، حتی در هنرهای مدرن تاریخ کارنامه قابل توجهی در همه حوزه ها برای ارایه دارد. ظرفیت فرهنگ و هنر و ادب خوزستان ظرفیتی است که به کار می آید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: مجموعه این ها را به عنوان متغیر های تاثیرگذار در نقشه راه فرهنگی و هنری و ادبی و دینی استان ، باید درنظر داشت و کارها را پیش برد.

او خاطرنشان کرد: برنامه ما در نشست ها با اصحاب فرهنگ و هنر، این است که مشکلات و موضوعات در تهران با معاونت ها و مدیر کل استان و معاونان ذی ربط بررسی و پیگیری می شود.

صالحی گفت: بنا نداریم در هیچ برهه ای وعده های بی پشتوانه بدهیم و بگوییم همه درخواست ها و تقاضاها تامین می شود چراکه همه می دانند که در یک مجموعه انجام خیلی از کارها ممکن نیست اما همین که به سمت حل و رفع مشکلات حرکت کنیم خود قدم بزرگی است. همین که حس کنیم امروزمان بهتر از دیروز شده ، خوب است هر چند شاید بخشی از مشکلات هم حل نشده باقی بمانند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: آنچه جامعه ایرانی را دچار اختلال اعتماد و اختلال ارتباطی و از هم گسیختگی اجتماعی می کند این است که مردم این حس خوب نسبت به حرکت امور به سمت جلو را نداشته باشند، نبود این حس خوب بدتر از هر پیشامد دیگری است. با گفت و گوها، تعاملات و اعتماد به یکدیگر و ارتباطات می توان این حس خوب را ایجاد کرد و گره ها را گشود.

او با بیان این که با همه روش ها باید جریان توسعه زیرساخت ها جدی گرفته شود اظهار کرد: زیرساخت های فرهنگی و هنری را باید بالا ببریم چراکه خیلی از مسایل به مباحث زیرساخت های فرهنگی و هنری مرتبط است. اینکه فکر کنیم کار تنها با منابع دولتی در کوتاه مدت به نتیجه می رسد غلط است، می توانیم از راه های مختلف برای توسعه زیرساخت ها استفاده کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: اقدام مهمی که در حوزه اقتصاد فرهنگی مد نظر بوده و هست بحث توسعه زیرساخت ها و فضاهای فرهنگی، هنری، ادبی و دینی است. در مسیر توسعه زیرساخت ها تلاش های بسیاری در حال انجام است.

صالحی بیان کرد: مسیر مورد نظر در تفاهم نامه های منعقد شده با استانداری ها این است که بتوانیم با همگرایی، ترکیب امکانات وزارتخانه را با توان استان ها برای توسعه فضاهای فرهنگی بیشتر کنیم. خانه هنرمندان استان خوزستان با سرعت خوبی در حال پیشرفت است و استاندار نیز به جد به دنبال آن هستند.

او با اشاره به وضعیت خانه فرهنگ اهواز گفت: موافقت نامه های این پروژه و منابع تامین اعتبار آن برای ما ایجاد اطمینان کرد و امیدواریم که در کمتر از سه سال به بهره برداری برسد و به فضای فرهنگی استان اضافه شود. در سال جاری بیش از ۱۲۰سینما در کل کشور ساخته شده است که بسیاری از آن ها در پردیس ها است. در برنامه های خود افزایش پردیس های سینمایی را نیز در نظر گرفته ایم تا فرصت را برای دیده شدن این فضاها پدید آوریم و از این طریق به اقتصاد فرهنگ و هنر کمک شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره حمایت از فعالان فرهنگی و هنری توضیح داد: اگر فرهنگ و هنر را زیرساخت های بخش سخت افزاری بدانیم ، فعالان فرهنگی و هنری بخش نرم افزاری آن محسوب می شوند که جانمایه و موتور حرکت این حوزه هستند. پروژه تسهیل فضای کسب و کار در حوزه فرهنگ و هنر نیز در دست پیگیری است، و به سوی تحقق آن در حرکت هستیم.

صالحی ادامه داد: به سمت بازبینی مجوزها در حرکتیم تا محیط کسب و کار در حوزه فرهنگ و هنر را روانتر از گذشته کنیم. در حوزه بیمه هنرمندان تلاش های خوبی در سال جاری صورت گرفته در پایان سال گذشته تعداد ۱۸هزار و ۲۰۰ نفر تحت پوشش بیمه هنرمندان قرار گرفتند که این تعداد در سال جاری تا کنون به بیش از ۲۹هزار نفر رسیده و تا پایان سال می تواند به ۳۲هزار نفر برسد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: اعطای وام اشتغال برای حوزه فرهنگ و هنر نیز هم اکنون در جریان است و اصحاب فرهنگ و هنر خودشان باید پیگیر آن باشند تا بتوانند از این وام کم بهره استفاده کنند. در بحث کپی رایت جلساتی با معاونان قوه قضاییه و نیروی انتظامی، داشته ایم تا در داخل کشور قانون مالکیت معنوی جدی تر گرفته شود و با متخلفان آن برخورد شود.

صالحی با بیان اینکه وجود اقوام مختلف فرصتی برای خوزستان است، تصریح کرد: باید به اقوام و حساسیت هایی که دارند توجه بیشتری شود، بر همین اساس ما در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی با نگاه دیپلماسی فرهنگی به عنوان یکی از رویکردهای هشتگانه کاری خود حرکت می کنیم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین