سئول: ترامپ گفت که ماه می با رهبر کره شمالی دیدار خواهد کرد

گروه جهان الف،   3961218012

رئیس دفتر امنیتی رئیس جمهور کره جنوبی در اظهاراتی کوتاه پس از دیدار با مقام‌های واشنگتن در کاخ سفید، از آمادگی رئیس‌جمهور آمریکا برای دیدار با رهبر کره شمالی خبر داد.

به گزارش فارس، پس از گفت‌و‌گوهای هیات اعزامی کره جنوبی به واشنگتن با مقام‌های آمریکا در کاخ سفید، رئیس هیات اعزامی سئول به میان خبرنگاران آمد و اظهاراتی مطرح کرد.

مقامات کره جنوبی که بعد از سفر به کره شمالی با رهبر این کشور دیدار کرده بودند، به واشنگتن سفر کردند تا پیش از آغاز دور دیگر گفت‌وگوهای میان کره‌ای اطمینان لازم را به متحد خود آمریکا بدهند. 

روز سه‌شنبه کره جنوبی از توافق دو کُره برای برگزاری نشستی با حضور سران دو کشور در اواخر ماه آینده میلادی (آوریل) خبر داد. 

چونگ اوی یونگ، رئیس دفتر امنیتی رئیس جمهور کره جنوبی و سرپرست هیات اعزامی سئول به پیونگ یانگ اعلام کرد سومین دور از گفت‌وگوهای کره جنوبی و کره شمالی با حضور سران دو کشور در اواخر ماه آوریل در منطقه امنیتی مشترک «پان‌مون‌جوم» برگزار می‌شود.

رئیس دفتر امنیتی رئیس جمهور کره جنوبی همچنین گفت، پیونگ‌یانگ ابراز تمایل کرده در صورت وجود تضمین‌های امنیتی و عدم تهدید به حمله نظامی، به تسلیحات هسته‌ای نیاز ندارد و همچنین آماده گفت‌و‌گو با آمریکا است.

دور اول گفت‌و‌گوها با اعزام هیات عالی رتبه کره شمالی به کره جنوبی برای شرکت در افتتاحیه مسابقات المپیک زمستانی صورت گرفت که در آن  خواهر رهبر این کشور و رئیس پرزیدیوم کره شمالی به کره جنوبی سفر و با رئیس‌جمهور این کشور دیدار کردند.

حالا بامداد روز جمعه، ساعاتی پس از آنکه رئیس‌جمهور آمریکا از اعلام «خبر و اعلامیه‌ای مهم» توسط کره جنوبی درباره مذاکرات با کره شمالی خبر داد، مقام‌های سئول در این باره اظهارنظر کردند.

این اظهارنظر پس از چند ساعت مشورت مقام‌های کره جنوبی و آمریکا در کاخ سفید صورت گرفت.

رئیس دفتر امنیتی رئیس جمهور کره جنوبی با حضور در جمع خبرنگاران، ابتدا از «رهبری دونالد ترامپ و سیاست فشار حداکثری او علیه کره شمالی » تشکر کرد.

چونگ اوی یونگ گفت: «من به رئیس‌جمهور ترامپ گفتم که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در دیدار اخیرمان( در پیونگ یانگ) گفت که او متعهد به خلع سلاح اتمی(کره شمالی) است. او متعهد شد که کره شمالی  آزمایش اتمی و موشکی تازه انجام نخواهد داد».

این مقام کره جنوبی همچنین تاکید کرد که رهبر کره شمالی بر آمادگی خود برای دیدار با رئیس‌جمهور آمریکا در اسرع وقت تاکید کرد.

وی افزود: «رئیس‌جمهور ترامپ از این گزارش ما تشکر کرد و گفت که او در ماه می با کیم جونگ اون به منظور خلع سلاح اتمی دائمی(کره شمالی) دیدار خواهد کرد».

این مقام امنیتی کره جنوبی ادامه داد: «کره جنوبی به همراه آمریکا، ژاپن و بسیاری دیگر از شرکای ما در سراسر جهان، کاملا و قویا به خلع سلاح اتمی تمام و کمال شبه جزیره کره متعهد هستند. ما در کنار رئیس‌جمهور ترامپ به فرایند دیپلماتیک به منظور ازمودن احتمال حل مسالمت آمیز این موضوع، خوشبین هستیم».

وی البته افزود که کشورش به همراه آمریکا و دیگر شرکا، متعهد هستند که «اشتباهات گذشته را تکرار نکنند و فشارها علیه کره شمالی تا زمانی که این کشور اقدامات عینی اتخاذ نکند، ادامه خواهد یافت».

با گذشت دقایقی پس از اظهارات رئیس دفتر امنیتی رئیس‌جمهور کره جنوبی، کاخ سفید درباره دیدار دونالد ترامپ با کیم جونگ اون اظهارنظر کرد.

کاخ سفید اعلام کرد که دیدار رئیس‌جمهور آمریکا با رهبر کره شمالی، در «مکان و زمانی که بعدا مشخص خواهد شد»، انجام می‌گیرد.

پیشتر مقام ارشد کره جنوبی گفته بود که ترامپ موافقت کرده در ماه می با رهبر کره شمالی دیدار کند. این مقام البته اشاره‌ای به مکان این دیدار احتمالی نکرد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

آخرین عناوین