یک مقام مسئول مطرح کرد؛ مفسدان دو تابعیتی به محض خروج علیه ایران ادعاهای حقوق بشری مطرح می‌کنند/شماره تلفن همراه اختلاس کننده شرکت نفت ۷ میلیارد می‌ارزد

گروه اقتصادی الف،   3961218010 ۲۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

یک مقام مسئول گفت: معمولا مفسدان اقتصادی دو تابعیتی به محض خروج از کشور ادعای واهی حقوق بشری علیه ایران مطرح می کنند و هنگامی که پیگیری‌های قضایی برای بازگرداندن اموال صورت می گیرد کار برای بازگرداندشان سخت می شود.

مفسدان دو تابعیتی به محض خروج علیه ایران ادعاهای حقوق بشری مطرح می‌کنند/شماره تلفن همراه اختلاس کننده شرکت نفت ۷ میلیارد می‌ارزد
 اواخر دی ماه بود که خبر اختلاس میلیاردی در مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت در رسانه ها منتشر شد، در روزهای اول بررسی این پرونده گفته شد که میزان اختلاس رقمی حدود 100 میلیارد تومان بوده است اما پس از بررسی های گسترده مشخص شد رقمی بیش از 200 میلیارد تومان توسط یکی از مدیران مالی این شرکت اختلاس شده است.

جالب اینجا است به محض آنکه این اختلاس در مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت کشف شد این فرد دو تابعیتی توانست با اولین پرواز خود را به امارات رسانده و از طریق این کشور به کانادا که در طول فعالیتش توانسته بود چند ملک در این کشور تهیه کند، برود.

در طول این مدت درباره این اختلاس صحبت های متفاوتی در خصوص نحوه فعالیت این فرد توسط مسئولان صنعت نفت مطرح شد که نشان می دهد ظاهرا عده‌ای قصد دارند تنها بخشی از ماجرا را بازگو کنند و بخش دیگر ماجرا مخفی بماند.

در همین رابطه یک مقام مسئول به فارس گفت: این فرد مدت 30 سال در شرکت اکتشاف فعالیت می کرد و حدود 10 سال در سمت‌های مالی این شرکت حضور داشته است.

وی تصریح کرد: بخش قابل توجهی از اختلاس صورت گرفته در سال‌های اخیر بوده است به طوری که این فرد در گذشته با دستکاری در پرونده های مالی و سند سازی توانسته است رقم‌های اندکی را جمع آوری کرده و آنها را در داخل کشور تبدیل به ملک مسکونی،تفریحی و وسیله نقلیه کرده است.

این منبع مطلع ادامه داد: جالب است بدانید که خط تلفن همراه این فرد چیزی حدود 7 میلیارد تومان قیمت گذاری شده است.

وی تصریح کرد: تاکنون چندین بار مسئولان گذشته و فعلی که در بخش های مالی و ارشد شرکتی که این فرد در آنجا مشغول به کار بوده است و هم چنین برخی از مدیران شرکت ملی نفت در دوره کنونی و گذشته احضار شده و توضیحات آنها اخذ شده است که  در همین رابطه تعدادی از نزدیکان و کسانی که فکر می شد در این پرونده می توانند نقش داشته باشند ممنوع الخروج هستند و چند تن از این افراد نیز هم اکنون در بازداشت موقت به سر می برند.

وی خاطرنشان کرد: آنچه که تاکنون مورد بررسی قرار گرفته و تایید شده است نشان می‌دهد تنها دسترسی به اموال این فرد در داخل کشور به ارزش  بین 65 تا 70 میلیارد تومان که طی سال‌های گذشته خریداری شده وجود دارد و بخش قابل توجهی از اموال این فرد در خارج از کشور است.

وی در پاسخ به این سوال که گفته می شود این اختلاس مربوط به 8 ماه اخیر است گفت: همانطور که گفتم بخش قابل توجهی از این اختلاس مربوط به چند سال اخیر است هرچند که حضور این فرد در مدت طولانی در این سمت موجب شده است تا این کار به راحتی انجام شود.

وی ادامه داد: کسی که اختلاس می کند قطعا در سالهای اول و حتی به مدت طولانی این کار را انجام نخواهد داد بلکه ابتدا باید خود را فردی مورد اطمینان نشان دهد و وقتی که اطمینان به این فرد حاصل شد می تواند با استفاده از شناسایی حفره‌های اطلاعاتی و قانونی دست به این کار بزند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از این کار باید برای سمت های حساس مانند سمت های مالی و خزانه داری افراد را به طور چرخشی منصوب کنند و به مدت طولانی یک فرد در یک سمت باقی نماند ضمن اینکه قطعا نهادهای نظارتی نیز باید برروی فعالیت های این افراد به طور دائم نظارت کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا امیدی هست که این فرد به کشور باز گردد گفت: در حال حاضر این فرد تحت تعقیب است و تلاش ها برای بازگرداندن این فرد به کشور ادامه دارد هرچند که تلاش می شود املاک و وسایل نقلیه پس از طی فرایند اداری به مزایده گذاشته شود.

این منبع آگاه گفت: به طور معمول مفسدان اقتصادی که دو تابعیتی هستند به محض خروج از کشور ادعای واهی حقوق بشری را علیه ایران در رسانه های خارجی مطرح می کنند و هنگامی که پیگیری های قضایی برای بازگرداندن اموال به غارت رفته صورت می گیرد این فرد به این موارد استناد کرده و معمولا بازگرداندن فرد به داخل کشور سخت خواهد شد هرچند که تلاش ها برای بازگرداندن این فرد در حال انجام است.

منبع:فارس

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۶۹۸۸۱۰۷:۲۷:۱۴ ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
همه مفاسد را به گردن دو تابعیتی ها انداختن فرافکنی پیگیری سایر مفسدان مدیر و غیر مدیر داخلی است ،شما در مدت شش ماه با ۸۰۰هزار دلار از استرالیا و امریکا و با مبالغ کمتر از سایر کشورها میتوانید اقامت بگیرید پس باید اموال هوه در داخل ارزیابی و با مواجهه لا عدم مشروعیت مصادره گردد وگرنه همین اش و همین کاسه که البته انهم با وضعیت فساد سیستماتیک هیچ امیدی نیست
ناشناس۲۷۰۵۳۱۲۲:۱۳:۵۹ ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
خروج ارز از کشور خلاف مقررات و قوانین جاری کشور است ، دو تابعیتیها باید جوابگو باشند ارز مورد نیاز را چگونه از کشور و از چه محل و درامدی خارج کرده اند ، خروج غیر قانونی ارز قاچاق محسوب میشود و مجرم به چند برابر ان محکوم میشود .
ناشناس۲۷۰۵۵۴۲۲:۳۳:۰۴ ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
سیاست دو تابعیتی ؛ هدیه ی شیطان بزرگ به خائنین و وطنفروشان هر کشوریست . دو تابعیتی ها بیش از اینکه به وطن خود متعهد باشند ، تابع قوانین خیانتکارانه ی کشور مقابلند . ________________ در حقیقت و در عمل ؛ زادگاه دوتابعیتی ها در اولویت دوم و کشور دومشان محسوب میشود !! و موطن اصلیشان کشور ثانی است !! ________________ حالا بیشتر میتوان به مسائل پشت پرده ی بکارگیری دوتابعیتی ها در سطح مدیریت و صدارت پی برد . الف جان اگر غیر ازین است منتشر نکن
ناشناس۲۶۹۹۱۷۰۹:۲۹:۵۹ ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
از آن طرف هم با طرح دعوی نسبت به مصادره اموال بیت المال را به غارت می برند.
ناشناس۲۶۹۹۳۵۱۰:۰۶:۱۹ ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
همین ارزش ریالی تلفن همراه ایشان نشان میدهد ،اگر قانون ارزیابی اموال کارکنان و مدیران کشوری مطروحه در مجلس به استناد بند ۴۹ و ۱۴۲ قانون اساسی اجرا شود براحتی تعداد زیادی از افراد دستشان رو خواهد شد ...بنابر این شاهد مقاومت در مقابل تصویب و اجرای ان خواهیم بود
ناشناس۲۶۹۹۹۹۱۱:۳۷:۴۴ ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
کسی که تابعیت خارجی میگیرد و به پرچم و ملکه قسم میخورد عقل و منطق میگوید تابعیت ایرانی اش باید لغو شود و افراد دوتابعیتی نباید بتوانند ثروت مشروع خود را بصورت ارز از کشور خارج کنند و ثروت نامشروع انها نیز باید به بیت المال بازگردد .
ناشناس۲۷۰۰۸۲۱۳:۴۷:۲۹ ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
اشتباه محض است دو تابعیت هیچ جا دنیا جرم نیست
ناشناس۲۷۰۱۰۷۱۴:۱۴:۰۴ ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
من ۲ تابعیتی هستم به ملکه هم قسم نخوردم این چه حرف بی منطقی که شما میگی ؟ یعنی هر که دو تابعیتی بود وطن فروشه ؟ دنبال وطن فروش و اختلاس کننده میگردی راه دور نرو تو همون ایران پر هستن . اتفاقا ایرانیهای خارج عاشق ایران و ایرانی هستن
ناشناس۲۷۰۰۰۷۱۱:۴۶:۰۰ ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
ادعای واهی حقوق بشری علیه ایران مطرح می کنند!
ناشناس۲۷۰۰۱۱۱۱:۵۰:۰۲ ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
خوب وقتی طرف بگه منو برگردنن اعدام میشن اونها هم برنمی گردانن ! بهتری فکری برای این موضوع بشه
ناشناس۲۷۰۰۱۶۱۱:۵۲:۰۳ ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
اسمشو بگید
ناشناس۲۷۰۸۱۶۰۹:۱۰:۱۲ ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
با آبروی مومن نمیشه بازی کرد!!!
ناشناس۲۷۰۰۲۷۱۲:۰۷:۲۹ ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
کشور اکنون که داره توان حقوق بشر اروپائها را می دهد پس یک باره کار را تمام کند و افراد دو تابعیتی که در زمینه مفاسد اقتصادی وامنیتی مجرم شناخته می شوند خود و تمام افراد خانواده شان اعدام شوند تا ریسک اینگونه تخلفات بسیار بالا رود البته فرقی نمی کند افراد تابعه فقط ایران را هم گونه باید برخورد شود اگر دنبال قطع مفاسد در کشور هستیم.
منوچهر راستی۲۷۰۰۳۴۱۲:۱۵:۴۰ ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
بابا اینا همش سیاسی بازی است .اصلاًاختلاس صورت نگرفته .فقط پولی جا به جا شده .قرض گرفته پس می دهد .کلام گوهر بار .. در باره اختلاس برادرش و سخنان طلا گونه .. در سمینار ها . در باره برادر ارجمندش آبی از آب تکان نخورده و این ها ذخیره های انقلاب هستند سخنان گوهر بار .. خزانه دار مملکت.وای ...
ناشناس۲۷۰۰۶۷۱۳:۲۷:۴۳ ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
همسر و فرزندانش و خواهر و برادر والدینشان را ممنوع الخروج و حتی الامکان حصر کنند و کمی سخت گیری هم بکنند مطمن باشید بر میگرده. شعار گناه داره و ربطی نداره هم ندهید .مطمن باشید آنها خبر داشتند پس دلسوزی الکی نفرمایید و اینکه اشکال شرعی دارد چون خبر داشتن شامل این بند نمیشوند
ناشناس۲۷۰۰۸۱۱۳:۴۶:۵۰ ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
فقط برای اطلاع ملت ایران معاون اول بانگ مرکزی انگلستان یک زن دو تابعیت مصری هست دو تابعیت ربطی به اختلاس و داشتن تعهد نداره با تشکر
ناشناس۲۷۰۰۹۶۱۳:۵۷:۳۴ ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
ریگی رو تو هوا مثل پشه میگن زدن، حالا اینو چجوری لاپوشونی کردن؟
ناشناس۲۷۰۱۷۹۱۵:۱۹:۴۷ ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
در کشور انگلیس و کانادا به تاج ملکه قسم می خورند که از هیچ اقدامی در رابطه با منافع ملکه و جانشینانش فروگذار نکنند. در کشور آمریکا حتی قسم می خورند که برای مقابله با دشمنان آمریکا سلاح بردارند! دیگه خودتان قضاوت کنید که باید به اینها توی ایران کار داد یا نه؟
ناشناس۲۷۰۱۸۹۱۵:۳۷:۵۶ ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
اینکه کاری ندارد. بهتر است ما هم مشکلات حقوق بشری کشور را حل و فصل کنیم تا بهانه ای برای این موارد نباشد. تازه اگر این کارها را بکنیم بسیاری هم به ایران بر می گردند و ایرانی ها و غیر ایرانیهای که در کشورهایی با وضع بد حقوق بشر مانند آمریکا و کانادا هستند پولهاشون را می آرند ایران.
ناشناس۲۷۰۲۶۶۱۷:۰۴:۱۴ ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
دزدها و اختلاس گرهای واقعی همین جا هستند بهتر است ...
ناشناس۲۷۰۵۳۸۲۲:۲۲:۴۵ ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
راستی بعنوان مثال جناب ..دو تابعیتی نیستند؟!
ناشناس۲۷۰۸۰۵۰۸:۵۲:۴۹ ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
اگر ناظران پاکدست بخواهند با فساد مقابله نمایند بهترین کار تعقیب افرادی است که خرید های چندین میلیاردی کارخانه ها وخرید های میلیاردی خودرو و تلفن همراه و ...چند ده میلیونی را پیگیری فرمایند تماما به اختلاس و دزدی می رسند هیچ میلیاردری که با تلاش خود به ثروت برسد خودروی میلیاردی سوار نمی شود و خط تلفن 5000 تومنی را چند میلیارد نمی خرد و ......
ناشناس۲۷۰۸۹۶۱۰:۱۴:۰۸ ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
وقتی جوانان ایرانی اصیل کنار خیابان ها بیکار ایستاده اند این انصاف نیست که مارماهی ها استخدام شوند و تیشه به ریشه ماهی بزنند به نظر من باید استخدام دو تابعیتی ها کلا لغو شود
ناشناس۲۷۰۹۲۰۱۰:۳۰:۰۵ ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
تابعیت دوگانه در بسیاری از کشورها معنی ندارد. ایران باید سریعا تابعیت ایرانی اتباعی که تابعیت دوگانه دارند را لغو کند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  2. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  3. اعتماد کنید و مطمئن باشید

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  5. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  6. این صدای اقتدار ایران است ...

  7. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  8. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. وحدت ملی با وعده صادق

  12. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  14. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  15. پشت‌پرده عقب‌نشینی صهیونیست ها از غزه

  16. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  17. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  18. درگیری لفظی علی دبیر و پیمان یوسفی روی آنتن زنده: شما تنت میخاره!

  19. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  20. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  22. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  23. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  24. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  25. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

پربحث‌های هفته

  1. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  2. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  3. افزایش ۳۵ درصدی مزد کاهش قدرت خرید کارگران را جبران نکرد

  4. اردوغان در حال بلعیدن ارس/ نقشه خطرناک ترکیه علیه محیط زیست ایران

  5. ماجرای طرح مالیات بر ازدواج چیست؟  

  6. تبلیغ کولرهای گازی ممنوع شد

  7. ریزش قابل توجه بهای سکه و طلا در کمتر از ۲۴ ساعت

  8. افزایش قیمت دلار آزاد و سکه در معاملات امروز بازار

  9. کاهش مصرف ۲۲ میلیون لیتری بنزین با توسعه CNG/ لزوم گازسوز شدن تاکسی‌های اینترنتی  

  10. مرغداری‌ها به ازای فروش هر کیلو مرغ ۱۲ هزار تومان ضرر می‌کنند!

  11. قیمت جدید گوشت، مرغ، برنج و روغن اعلام شد/ جدول قیمت

  12. زعفران ایرانی به سرنوشت پسته و فرش دچار شد  

  13. وزیر اقتصاد: عوامل کلیدی تأثیرگذار بر نرخ ارز در وضعیت مطلوبی قرار دارند  

  14. افزایش حقوق بازنشستگان تأمین‌ اجتماعی در پرداختی اردیبهشت اعمال خواهد شد

  15. قیمت خودرو فعلا تغییر نمی‌کند

  16. دستمزد ۱۴۰۳ ثابت ماند، حق مسکن کارگران افزایش نیافت

  17. موشک‌های سپاه کدام نقاط سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داد؟

  18. اعلام زمان دومین حراج شمش طلا/ خریداران تا پایان امروز ۳۵۰ میلیون تومان واریز کنند

  19. مأموریت تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی همراه با عدالت اجتماعی و کاهش فاصله طبقاتی

  20. اعمال افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران از اردیبهشت ماه

  21. چگونه ۲۰۰۰ دلار ارز سهمیه ای بگیریم؟

آخرین عناوین