مروری بر اخبار مهم روز؛ پیام دیدار ژنرال با لودریان/ توصیف محسن هاشمی از فائزه و فاطمه هاشمی/ انتقاد یک اصولگرا از آیت‌الله خاتمی/ توصیه برخی اصلاح طلبان به روحانی/ ماجرای ارسال صدقات به لبنان و یمن صحت دارد؟

گروه سیاسی الف،   3961214187 ۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار مهمی در رسانه ها در حوزه های مختلف منتشر می شود. بعضاً این اخبار توسط خبرگزاری ها و رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد و تحلیل می شود اما ممکن است برخی از اخبار چندان دیده نشود. الف در نظر دارد بسته خبری ویژه ای را منتشر نماید که اخبار مهم آن روز به صورت خلاصه جمع آوری شده و مخاطبان می توانند برای اطلاع کامل تر درباره آن موضوع به اصل خبر مراجعه کنند.

 پیام دیدار ژنرال با لودریان/ توصیف محسن هاشمی از فائزه و فاطمه هاشمی/ انتقاد یک اصولگرا از آیت‌الله خاتمی/ توصیه برخی اصلاح طلبان به روحانی/ ماجرای ارسال صدقات به لبنان و یمن صحت دارد؟

پشت پرده عجیب از کشف جعبه سیاه هواپیمای آسمان

یک تیم که ادعا می کند از سوی سازمان مدیریت بحران استخدام شده و پول خوبی برای این ماموریت گرفته است، به جعبه سیاه هواپیمای آسمان دست می یابد، اما بنا به دلایلی جعبه سیاه را در 24 ساعت اول از کشف تحویل نمی دهد... در روز ۱۲ اسفند ماه از ادامه فعالیت تیم امدادی هلال‌احمر در منطقه کوه دنا جلوگیری شده و هلی‌کوپتری اختصاصی به منظور انتقال تیم کوهنوردان برای جست‌وجوی جعبه سیاه راهی منطقه وقوع حادثه می‌شود. به گفته ساکنان محلی منطقه، حوالی ساعت ۷ صبح این تیم کوهنورد به منطقه سی سخت دنا اعزام شد و و نهایتا بعد تلاش نصف روزه، بعد از ظهر همان روز موفق به کشف جعبه سیاه هواپیمای آسمان می‌شوند... این تیم کوهنورد از تحویل جعبه سیاه به مسئولان استانداری و تیم های امداد و نجات ممانعت کرده و با وجود درگیری‌های ادامه دار، تا دریافت مبلغ کامل از ستاد مدیریت بحران این امر را به تعویق انداختند.

پشت پرده جعبه سیاه هواپیمای آسمان و عدم تحویل آن توسط تیم کوهنوردی

پروژه کشته سازی جهت مظلوم نمایی

«سید پویان حسین پور» فعال فضای مجازی با اشاره به پروژه کشته سازی درآویش گنابادی و استفاده از عکس مرحوم نسیم حشمتی (همسر بنیامین بهادری) ، به عنوان کشته دراویش گنابادی در توییتر نوشت: وقتی از کشته سازی دراویش صحبت می‌کنیم یعنی این!

شمخانی در قامت یک ژنرال به استقبال لودریان رفت

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان امروز بر خلاف ملاقات‌های قبل با مقامات خارجی، این بار با لباس نظامی و در قامت یک ژنرال به استقبال لودریان وزیر خارجه فرانسه رفت. سفر لودریان به تهران در حالی صورت می‌گیرد که او و رئیس جمهور این کشور در طی این مدت اظهارات و ادعاهای بی پایه و اساسی را نسبت به نقش منطقه‌ای ایران و همچنین برنامه دفاع موشکی جمهوری اسلامی بیان کرده‌اند.

دیدار وزیر خارجه فرانسه با شمخانی

جزئیات جدید از فوت یکی از دراویش

یک منبع آگاه با اعلام کذب بودن خبر فوت یکی از دراویش در زندان اوین یا پلیس آگاهی گفت: هیچ گونه فوت مربوط به اعضای فرقه دراویش در حین تحقیق نداشته ایم. وی ادامه داد: فرد مورد نظر در شب حادثه در همان خیابان پاسداران در درگیری مجروح شده و به بیمارستان بقیه الله منتقل شد، اما فوت کرد. این فرد گفت: ابتدا هویت متوفی مشخص نبود؛ اما بعدا هویت وی شناسایی شده و خانواده‌اش هم در جریان قرار گرفتند.

نمایندگان روحانی نتوانستند طراحان سوال ازرئیس جمهور را قانع کنند

جلسه بررسی سئوال نمایندگان از رئیس جمهور با حضور آقایان رحمانی فضلی وزیر کشور، سیف رئیس کل بانک مرکزی، امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور، نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور و برخی از نمایندگان سئوال کننده در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی برگزار شد. یکی از امضا کنندگان طرح سئوال از رئیس جمهور اظهار داشت: پاسخ های مسئولان قانع کننده نبود و طراحان سئوال اعلام کردند  از پاسخ های نمایندگان ویژه رئیس جمهور قانع نشده اند. وی ادامه داد: تعلل دولت در مبارزه جدی با قاچاق کالا و ارز، ادامه تحریم های بانکی علیرغم تعهدات جمهوری اسلامی ایران، بیکاری، رکود اقتصادی، کاهش ارزش پول ملی و نوسانات بازار ارز محورهای اصلی سوال از رئیس جمهور هستند.

تلاش ناکام نمایندگان روحانی برای انصراف طراحان سوال ازرئیس جمهور

 دلیل اختلال تلگرام در اروپا و خاورمیانه

امروز تلگرام در مناطقی از دنیا دچار اختلال شد. پیام رسان تلگرام در توئیتی، دلیل اختلال پیش آمده در این شبکه را مشکل سخت افزاری اعلام کرد.

حقوق‌ زیر دو میلیون تومان پلکانی افزایش می‌یابد

وزیر کار معتقد است فقر شهری بدتر از فقر روستایی و زندگی در روستا است.او می‌گوید همسان سازی حقوق و دستمزدها پول کلان می‌خواهد ولی تلاش می‌کند که حقوق های زیر دو میلیون تومان به شکل پلکانی افزایش یابد و دستمزد کارگران از تورم پیشی بگیرد. ربیعی خاطرنشان کرد: شاید نتوانیم امسال همسان سازی را اجرا کنیم چون پول کلانی می‌خواهد ولی امسال برای بازنشسته‌ها پول گذاشته‌ایم و ۳۵۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته‌ایم و در مورد کارگران هم معتقدیم که باید مزدشان از تورم پیشی بگیرد و قدرت ضعیف شده آنها بازگردد، لذا تلاش می‌کنیم که حقوق‌های زیر دو میلیون تومان را به شکل پلکانی بالا ببریم.

ترامپ شجاعت خروج از برجام را ندارد

بهروز کمالوندی، معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی در پاسخ به این سوال که در صورت لغو برجام از سوی آمریکا تدابیر ایران درباره میزان غنی سازی یا پژوهش های اتمی چه خواهد بود گفت؟ بر خلاف آن چیزی که نشان می دهد ترامپ شجاعت لازم را ندارد چون اگر قرار است که یک کاری را انجام بدهند دلیلی ندارد که فقط حرفش را بزنند... کمالوندی در پاسخ به این سوال که اروپایی‌ها اصرار دارند که یک توافقی پیرامون موشک‌های ایران داشته باشند؟ افزود: اروپا تحت فشار آمریکا موضوعاتی را مطرح می‌کند اما اینکه به طور کلی جمهوری اسلامی بپذیرد پیرامون بحث موشکی صحبت کند، مواضع ما کاملا مشخص است و اینکه مسائل دفاعی ما مسائل قابل مذاکره ای نیست .

انتقاد یک اصولگرا از سخنان اخیر آیت‌الله خاتمی

عباس سلیمی‌نمین در یادداشتی نوشت: « جمعه این هفته خطیب محترم نمازجمعه تهران حجت‌الاسلام سیداحمد خاتمی با لحنی هیجانی خطاب به مسئولان انتظامی و قضایی کشور سخنانی گفت که دور از انتظار بود. در حالی که افرادی با ارتکاب جنایت می‏‌کوشند نیروهای تامین‌کننده امنیت کشور را عصبی سازند و به واکنش‏‌های تند با صاحبان یک‏ گرایش وا دارند، کاش امام جمعه موقت محترم تهران بدون هیچ‏‌گونه توصیفات احساسات‏‌برانگیز آنان را در عمل به قانون دعوت به بردباری می‌کردند، زیرا نیروی انتظامی که در برابر دیدگانش جنایتی هولناک را نسبت به همکارش شاهد بوده، به اندازه کافی خشمگین است. دامن زدن به احساسات مظلوم واقع‌شدگان می‌تواند آنها را به همان وادی سوق دهد که  دشمن با نفوذ دادن عوامل خویش به صحنه‌های مختلف به آن تمایل دارد. بنابراین در مسائل چندوجهی جایگاه‌هایی که از آنان انتظار دعوت به هوشمندی می‏‌رود نباید نا‌خواسته زمینه‌های دوری اعتدال را رقم بزنند. ظاهرا فراموش کرده‏‌ایم که رهبری در مورد رخدادهای دی ماه چگونه مسئولان حفظ امنیت را دعوت به حلم و حکمت کردند. در آن حوادث نیز برخی، جنایات مشابهی آفریدند اما رهبری ضرورت تفکیک نیروهای بازداشت شده را مطرح ساختند. این بدان معنی بود که موعظه، بردباری و قاطعیت همزمان باید دنبال شود تا مبادا همه نیروهای وارد شده به یک صحنه را یک گونه ببینیم و به یک چوب برانیم. متاسفانه این هفته در خطبه‌های امام جمعه موقت تهران کمتر دعوت به حلم و حکمت را شاهد بودیم، حال آن که لازمه حکومت‏داری بر پایه رشد مردم، ابتدا اقناع حداکثری و سپس قاطعیت حداقلی است.»

مبنای محدودیت برای رئیس جمهور سابق / تصمیم شورای عالی امنیت ملی درباره حصر تغییر نکرده است

بخش هایی از سخنرانی حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای در نشستی با عنوان نگاهی نو به مدیریت کشور در ادامه آمده است:

* معتقد هستم اگر با فساد برخورد نشود، باعث سقوط نظام می‌شود. فساد مالی اثر وضعی دارد. باید محاکم ما علنی برگزار و پخش شود.

* هر خودکشی به خاطر سختی در زندان نیست گاهی بخاطر افشا نشدن اطلاعات است. در دهه اول انقلاب همه سیانور داشتند و اگر طرف می‌گرفتند همان جا می‌خورد و خودکشی می‌کرد... در پرونده محیط زیست هیچ سختی در زندانی نبود. از او هیچ دستنویسی در رابطه با خودکشی کشف نشده و انگیزه او از این کار مشخص نیست.

* شورای عالی امنیت ملی گفت که محاکمه آنها به مصلحت نیست و باید محصور شوند. اینکه کی مصلحت به پایان می‌رسد، شورای عالی امنیت ملی باید بگوید و تا زمانی که مصوبه پا برجا است، قوه قضائیه نمی‌تواند کاری کند. شورا امنیت هنوز تصمیم خود را تغییر نداده است و اگر تغییر داد قوه قضائیه وارد میدان می‌شود

* در مورد احمدی نژاد باید گفت که در آینده قوه‌قضائیه در زمان مقتضی به آن رسیدگی می‌کند...

*رئیس جمهور اول گفت راجع به حصر مصوبه‌ای نیست اما بعد قبول کرد که وجود دارد. در شورای امنیت کمیته‌ای تشکیل شده است که در دبیرخانه است و در آنجا تصمیمی گرفته شد. دادستان نیز چنین تصمیمی گرفت.

همه خودکشی‌ها به‌ دلیل سختی در زندان نیست /شورای عالی امنیت ملی تا کنون در مصوبه «حصر» تجدیدنظر نکرده است

نام‌گذاری ساختمان شماره ۲ شورای شهر به نام سعید‌ حجاریان

 محسن هاشمی صبح امروز در مراسم افتتاح دوازدهیمن نمایشگاه زنان وتولید ملی که در بوستان گفت‌وگو برگزار می‌شود با اشاره به نقش تاثیر گذار مادرش عفت مرعشی در خانواده و اداره امور گفت:‌حالا هم می بینید که درخانواده ما فاطمه و فائزه فعال‌تر هستند به طوری که در برخی مواقع باید آنها را مدیریت کرد و جلویشان را می‌گیرم. وی همچنین در حاشیه این افتتاحیه در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال نام‌گذاری ساختمان شماره دو شورای شهر به نام سعید حجاریان که در شبکه های اجتماعی مطرح شد، گفت: این بحث مطرح بود اما از تصمیم کمیسیون نام گذاری اطلاعی ندارم.

محسن هاشمی: در خانواده ما فاطمه و فائزه فعال‌ ترند و برخی مواقع باید آنها را مدیریت کرد و جلویشان را می‌گیرم

توصیه عباس عبدی به دولت

عباس عبدی طی یادداشتی به نکته ظریفی درباره ریشه توهین های رئیس جمهور اشاره کرده و نوشته است: " اگر قصد داریم به جامعه امید تزریق کنیم، در مرحله نخست خودمان باید اعتماد به نفس و امید لازم را دارا باشیم. زمانی که فردی از اعتماد به نفس مطلوبی برخوردار باشد بدین شکلی که در سخنان رییس‌جمهور ما شاهد آن هستیم، با مخالفان خود برخورد نمی‌کند... وقتی رییس‌جمهور تمامی مخالفان را یک کاسه می‌کنند، تمامی این افراد را در سبد تندرو‌ها قرار می‌دهند. دولت نیازمند آن است که در ادبیات خود با منتقدان تجدید نظر کند. این موضوع بارها ذکر شده اما متاسفانه تاکنون به آن توجهی نشده است. استفاده از کلمات مبارزه کردن یا مخالفت کردن با دولت نیز مشکلی را حل نمی‌کند. دولت باید چنان سعه‌صدری نشان دهد که مبارزه با آن بی‌معنا شود. اصولا حق هر کسی است که رفتارهای خاص خود را داشته باشد تا هنگامی که قانون را نقض نکرده است. حال این رفتارها را هرچه می‌خواهیم بنامیم در اصل حق او فرقی نمی‌کند."

 محمدجواد حق‌شناس، عضو شورای مرکزی اعتماد ملی نیز معقتد است: گاهی اوقات ادبیات رییس‌جمهور در سخنرانی‌های‌شان چندان مناسب و پسندیده نیست. در گذشته آقای روحانی با استفاده از برخی واژه‌هایی با لحن تند به مخالفان این فرصت را می‌داده که بتواند در مسیر درستی که دولت حرکت می‌کند، تهاجم را افزایش دهند. این امر عملا موجب می‌شود تا رییس‌جمهور نتواند از مواضع اصولی و درستی که دولت می‌پیماید، دفاع کند. لذا آقای روحانی باید در به کار بردن واژه‌هایش دقت کرده و اگر هم این واژه‌ها از زبانش بدون اختیار خارج شده، باید به نوعی درصدد جبران آن بربیاید. ایشان باید قبل از دیگران در مورد این مساله واکنش نشان دهد. شاید بهترین کار این باشد که از مخاطبانش بابت به کار بردن چنین واژه‌ای عذرخواهی کند.

مردم موافق افزایش ۹۰ درصدی نرخ بلیت مترو هستند!

محسن پورسید آقایی، معاون شهردار تهران امروز و در پنجاهمین جلسه شورای شهر تهران و در بررسی لایحه نهایی قیمت بلیت مترو در سال ۹۷ حضور یافته بود، برخی افزایش‌های لحاظ شده در این لایحه را این گونه تشریح کرد: «ارزان کردن خدمات به نفع مردم نیست و دود آن به چشم مردم می‌رود. حمایت از مردم، خدمات‌رسانی بهتر و کاهش ازدحام افراد در مترو اولویت ماست و طبق نظرسنجی‌های انجام شده بیش از ۶۰ درصد شهروندان تهرانی اظهار داشتند که با افزایش قیمت بلیت مترو موافق هستند.»

معاون شهردار تهران در خصوص افزایش ۷۰۰ تومانی قیمت بلیت مترو در یک مسیر (یعنی افزایش ۸۷.۵ درصدی نرخ بلیت)، گفته: «پیشنهاد کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر در این زمینه ۲۰۰۰ تومان است»؛ جمله‌ای که معنایش این است که پورسید آقایی و همکارانش ۲۰۰۰ تومان را به ۱۵۰۰ تومان کاهش داده‌اند!

اظهارات قابل تامل معاون شهردار تهران؛ مردم موافق افزایش ۹۰ درصدی نرخ بلیت مترو هستند!

ماجرای ارسال صدقات مردم به لبنان و یمن صحت دارد؟

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در پاسخ به این ابهام که آیا صدقه ای که از مردم اخذ می شود در لبنان و یمن هزینه می شود، با اشاره به اینکه تمام 320 میلیارد تومان صدقه جمع آوری شده به دقت توزیع می‌شود و حتی یک ریال به غیر از آن که شرع اجازه داده توزیع نمی‌شود، بیان کرد: بعضی می‌گویند صدقات به خارج از کشور می‌روند، اما ما شرعا مسئول هستیم و 100 درصد صدقات مختص به مردم همان استان و شهرستان است و باید در آنجا توزیع شوند. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۶۶۲۴۷۰۱:۲۲:۵۲ ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
بشنو ولی باور نکن مسیولین اخبار درستی در خصوص عملکردشان ارایه نمیدهند
ناشناس۲۶۶۳۰۸۰۷:۵۱:۴۳ ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
به هیچ خائن وطن فروشی نباید هیچ رحمی کرد
ناشناس۲۶۶۳۱۸۰۸:۰۳:۳۹ ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
دوستان اصلاح طلب لطفا توجه داشته باشند که روحانی تا 1400 با انهاست و نمیتوانند از این مسئله فرار کنند
ناشناس۲۶۶۳۴۶۰۸:۴۴:۵۸ ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
چقدر این شهردای و شورای شهر جدید زحمت می کشند و عرق جبین می ریزند یک روز نام خیابان کارگر شمالی را به مصدق تغییر می دهند
ناشناس۲۶۶۳۶۶۰۸:۵۵:۱۵ ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
عجیب هشتم عجایب هشتگانه! مردم با گرانی موافقند!!!
ناشناس۲۶۶۵۰۲۱۰:۵۲:۲۶ ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
چرا کسامی که خلاف قانون عمل می گیرند کسی جرات بردن اسم انها راندارد چرا نمی گ.یید
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین