واکنش آیت‌الله نوری همدانی به حجاب نامناسب در کشور

گروه اجتماعی الف،   3961213205

یکی از مراجع تقلید گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گونه مذاکره و صحبتی با دشمنان انقلاب اسلامی که جزء کفار هستند ندارد، چراکه هیچ زمانی اسلام و کفر در یک جبهه قرار نخواهند گرفت.

به گزارش فارس، آیت‌الله حسین نوری همدانی عصر امروز در دیدار با جمعی از پاسداران نیروی دریایی، حفاظت و نیروی زمینی سپاه، با اشاره به اینکه دین اسلام مانند ساختمان است، اظهار کرد: در ساختمان مواد مختلفی مصرف شده است، ولی زیربنا و پایه جزء اصلی ساختمان است، در اسلام نیز ایمان اصل و اساس مسلمان است.

وی با بیان اینکه نخستین درس پیامبر اکرم (ص) درس ایمان بوده است، مطرح کرد: در قرآن کریم حدود ۸۰۰ آیه در ارتباط با خداشناسی وجود دارد چراکه ایمان با خداشناسی به دست می‌آید.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه در قرآن کریم به شناخت خدا و ایمان به خداوند تاکید بسیار زیادی شده است، عنوان کرد: یکی از نمونه‌های آیات خداشناسی آیه ۱۶۴ سوره بقره است که خداوند به هشت مورد از مبانی خداشناسی از جمله تفکر در خلقت آسمان‌ها و زمین اشاره کرده است.

وی با بیان اینکه در فضای پهناور آسمان میلیون‌ها ستاره و سیاره وجود دارد، خاطرنشان کرد: خداوند در خلقت آسمان و زمین از نظم و دقت بسیاری استفاده کرده است به گونه‌ای که افراد عالم می‌توانند زمان دقیق طلوع و غروب خورشید در سال‌های آینده را مشخص کنند.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به اینکه حرکت کشتی‌ها در سطح دریا نیز جزو مبانی خداشناسی است، تصریح کرد: در فصل خزان زمین مرده است، ولی خداوند با نزول باران به زمین جانی دوباره می‌بخشد؛ وزش باد‌ها نیز دارای نظم و تربیت است که شناخت تمام این موارد به شناخت خداوند کمک می‌کند.

این مرجع تقلید با اشاره به لزوم آشنایی با تاریخ اسلام ادامه داد: مسلمانان در هیچ زمانی نباید زیر سلطه ظالم قرار بگیرند چراکه اسلام بسیار قدرتمند و با عزت است و همه ما وظیفه داریم این قدرت و عزت را حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) در ۱۰ سال ۶۴ جنگ انجام داده است، افزود: این تعداد جنگ‌های رسول خدا (ص) در صدر اسلام نشان دهنده لزوم جهاد و دفاع از اسلام در برابر کفر است.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به اینکه غیرت و عزت اسلامی با خون شهدا ثابت شده است، بیان کرد: انقلابی بودن و انقلابی ماندن یکی از نکاتی است که امروزه برای تمام مردم جمهوری اسلامی واجب است، زیرا دشمن از بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همواره درحال توطئه علیه نظام جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه با قدرت گرفتن اسلام در جمهوری اسلامی کشور‌های استعمارگر آمریکا، انگلیس و فرانسه احساس ترس کرده‌اند، ابراز کرد: قیام امام خمینی (ره) در راستای خارج کردن مسلمانان از زیر ظلم و ستم کفار بوده است.

این مرجع تقلید از ارکان انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: نخستین رکن این انقلاب اسلام است چراکه امام خمینی (ره) اسلام ناب محمدی را به میدان آورده و این موضوع را در وصیت‌نامه‌شان نیز بیان کردند.

وی با اشاره به اینکه حفظ اسلام به عنوان نخستین رکن انقلاب برای تمام افراد واجب است، بیان کرد: یکی از مباحثی که در اسلام به آن تاکید شده است مسئله حجاب است که متاسفانه امروزه در جامعه متناسب با شرایط اسلام رعایت نمی‌شود.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه مردم و ولایت فقیه دیگر ارکان انقلاب اسلامی هستند، اظهار کرد: بنا به گفته امام خمینی (ره) تمام این کشور متعلق به مردم است و همه مسوولان وظیفه دارند خدمت‌گذار این مردم باشند.

وی با اشاره به اینکه مردم باید به عنوان یکی از ارکان اساسی انقلاب اسلامی باید همیشه در صحنه حاضر باشند، عنوان کرد: در زمان غیبت معصومین مردم وظیفه دارند از، ولی فقیه پیروی کنند و، ولی فقیه نیز باید عالم، باتدبیر و شجاع باشد که خوشبختانه مقام معظم رهبری دارای تمام این خصلت‌ها است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه مردم باید کتاب صحیفه نور و وصیت‌نامه امام خمینی (ره) را مطالعه کنند، مطرح کرد: افرادی زیادی برای دفاع از انقلاب از جان، مال و خانواده‌ها گذشته‌اند که موجب شده است تا امروز حفاظت از انقلاب به یک وظیفه همگانی تبدیل شود.

وی از فضای معنوی شب‌های عملیات در دوران دفاع مقدس یاد کرد و گفت: شهدا جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و باخدا معامله کردند؛ شهدا مانند امام حسین (ع) در برابر کفار جهاد کرده‌اند و ما نیز وظیفه داریم مانند حضرت زینب (س) ارزش‌های اسلام را به دیگران منتقل کنیم.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری با امیدواری و توکل به خداوند به جهاد با کفار می‌پردازند، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی یک بیدارگری اسلامی را در جهان راه انداخت که موجب ترس کفار و کشور‌های استعمارگر شده است.

وی با بیان اینکه انتظار ظهور، ایمان و عقیده مسلمانان است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی یک انقلاب مادی نیست بلکه یک انقلاب مذهبی بوده و در راستای فراهم کردن زمینه‌های ظهور امام زمان (عج) تلاش می‌کند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه مذاکره میان اسلام و کفر هیچ معنایی ندارد، یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران هیچ گونه مذاکره و صحبتی با دشمنان انقلاب اسلامی که جزو کفار هستند ندارد، زیرا هیچ زمانی اسلام و کفر در یک جبهه قرار نخواهند گرفت.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین