مروری بر اخبار مهم روز؛ اعتراض امام جمعه تبریز به نوع پوشش بانوان در یک مراسم/ کنایه مجری تلویزیون به جهانگیری/ دو میوه تلخ اصلاح طلبان/ انتشار فیلم تقطیع شده از ظریف/ وحید حقانیان شب گذشته کجا بود؟

گروه سیاسی الف،   3961213166 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار مهمی در رسانه ها در حوزه های مختلف منتشر می شود. بعضاً این اخبار توسط خبرگزاری ها و رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد و تحلیل می شود اما ممکن است برخی از اخبار چندان دیده نشود. الف در نظر دارد بسته خبری ویژه ای را منتشر نماید که اخبار مهم آن روز به صورت خلاصه جمع آوری شده و مخاطبان می توانند برای اطلاع کامل تر درباره آن موضوع به اصل خبر مراجعه کنند.

اعتراض امام جمعه تبریز به نوع پوشش بانوان در یک مراسم/ کنایه مجری تلویزیون به جهانگیری/ دو میوه تلخ اصلاح طلبان/ انتشار فیلم تقطیع شده از ظریف/ وحید حقانیان شب گذشته کجا بود؟

اعتراض امام جمعه تبریز به نوع پوشش بانوان در یک مراسم

چهارمین همایش تجلیل از فعالان اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان آذربایجان‌شرقی در حالی برگزار شد که با حاشیه‌های بسیار روبه رو شد... دختران حاضر در مراسم با تیپ‌های بسیار ناهنجار سینی به دست، تندیس‌ها را جابه‌جا می‌کردند، با نگاهی به امام جمعه تبریز به خوبی ملموس بود چهره‌اش دگرگون شده و کاملا مشخص بود به شدت ناراحت است... وقتی تذکرات امام جمعه با بی‌توجهی برگزارکنندگان برنامه مواجه شد، در نهایت و در یک لحظه حجت‌الاسلام آل‌هاشم با آرامش هر چه تمام گفتند اینجا کسی به حرف من گوش نمی‌دهد و بهتر است بروم، این شد که از سن پایین آمده و در اعتراض به نحوه پوشش ناهنجار بانوان دست‌اندرکار برنامه، همایش را ترک کرد.

ترک همایش تجلیل از فعالان فرهنگی ـ اجتماعی توسط امام جمعه تبریز/ اعتراض به نوع پوشش بانوان+عکس

خط و نشان جدید فرانسه

«ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه گفت که ایران باید به نگرانی‌ها درباره برنامه موشکی خود توجه نشان دهد یا اینکه با تحریم های احتمالی مواجه خواهد شد. وی در گفت‌وگو با روزنامه فرانسوی «ژورنال‌ دودیمانش» گفت: «برنامه‌های موشک بالستیک هستند که (موشک‌ها) می‌توانند چندین هزار کیلومتر برد داشته باشند. چنین چیزی با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل سازگار نیست  و فراتر از نیاز تهران به دفاع از مرزهای خود است.» این موضع‌گیری در حالی است که لودریان امشب وارد تهران می‌شود .

تهدید وزیر خارجه فرانسه به تحریم ایران

استیضاح کنندگان آخوندی قانع نشدند

شهرام کوسه غراوی عضو کمیسیون عمران اظهار داشت: جلسه امروز کمیسیون عمران با حضور وزیر راه و شهرسازی برای بررسی درخواست استیضاح آخوندی برگزار شد. در پایان استیضاح کنندگان اعلام کردند که از پاسخ های وزیر قانع نشدند.

اظهارات متناقض ۲مقام مسئول/جعبه سیاه آسیب دیده یا سالم است؟

هر دو جعبه سیاه هواپیمای ای تی آر شرکت هواپیمایی آسمان طی دو روز اخیر (عصر دیروز و صبح امروز) در ارتفاعات دنا توسط امدادگران هلال احمر و کوهنوردان ارتش پیدا شد و به ستاد مدیریت سانحه سقوط هواپیما واقع در استانداری کهگیلویه و بویراحمد منتقل گردید. علی رغم آنکه مدیرکل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرده بود وضعیت ظاهری این دو جعبه سیاه نشان می دهد مشکلی برای آنها از نظر فنی پیش نیامده، اما رئیس کمیسیون سانحه سقوط هواپیمای تهران ـ یاسوج اعلام کرد به دلیل باقی مانده جعبه سیاه ای تی آر آسمان به مدت دو هفته زیر برف ها، احتمال خرابی قطعات الکترونیکی آن وجود دارد که سبب شده نتوانیم به طور مستقیم به اطلاعات جعبه سیاه دسترسی مستقیم داشته باشیم.

14 ساعت مذاکره ذوالنوری با کروبی در حصر

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری در توضیح جزئیات دیدارش با مهدی کروبی، گفت: بنده در مجموع در دوران حصر آقای کروبی حدود 14 ساعت بحث خصوصی دو نفره داشته‌ام. این 14 ساعت در طول زمان هفت سال حصر ایشان بوده که بحث‌ها نیز در دیدار دو نفره صورت گرفته است. وی در پاسخ به این پرسش که آیا این بحث‌ها و صحبت‌ها نتیجه داشته است، گفت:‌ به هر حال بی‌نتیجه نبوده است.

سعید مرتضوی کجاست؟

روز گذشته دومین جلسه رسیدگی به قسمتی از پرونده او در بخش تامین اجتماعی در شعبه ۶۸ دادگاه تجدید نظر استان تهران برگزار شد که مرتضوی در آن حاضر نشده بود. این در حالی است که مرتضوی به گفته بود که در این جلسه دادگاه حاضر خواهد شد. جلسه نخست این دادگاه هم ۱۶ بهمن به صورت غیر علنی برگزار شده بود که مرتضوی در آن هم شرکت نکرده بود. نکته‌ دیگر در مورد مکان زندگی سعید مرتضوی است، مشخص نیست که او ساکن تهران است یا در شهر محل تولدش، تفت یزد است. همین شاید حکم جلب او را با مشکل مواجه کند.

سعید مرتضوی کجاست؟

پشت پرده روند واگذاری جعبه سیاه به دادستانی

یک عضو هیات رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی از اعمال فشار گروهی به استانداری کهگیلویه و بویراحمد برای ممانعت از واگذاری جعبه سیاه هواپیمای تهران - یاسوج به دادستانی دنا خبر داد و گفت که این افراد می‌خواستند پیش از رویت دادستانی، جعبه سیاه را به تهران منتقل کنند.

بهرام پارسایی افزود: گروهی سعی داشتند به استانداری کهگیلویه و بویراحمد اعمال فشار کنند تا جعبه سیاه از مسیر دادستانی دنا منتقل نشود و این مساله به درگیری فیزیکی هم منجر شد. اما بعد از انتشار این خبر سازمان هواپیمایی کشوری درگیری میان نمایندگان سازمان هواپیمایی با دادستانی بر سر جعبه سیاه را تکذیب کرد.

زور خودروسازان به سازمان استاندارد می رسد؟

تعداد استانداردهای مورد اعتراض خودروسازان در استانداردهای ۸۵ گانه خودرویی ۱۳ مورد است. اعتراض خودروسازان به طور مثال می‌توان به استاندارد سیستم هشدار از انحراف مسیر و حفاظت از افراد پیاده اشاره کرد. آنچه سازمان ملی استاندارد ایران بر آن تاکید دارد این است که در حال حاضر تمامی خودروهای تولیدی در اتحادیه اروپا ملزم به رعایت این استانداردهای ۸۵ گانه هستند و با توجه به تغییرات شتابنده دنیای خودرو، در ایران نیز باید هر چه سریعتر امکان بومی سازی این فناوری‌های جدید فراهم شود و از این رهگذر، قیمت تمام شده خودروها کاهش یابد.

افروغ:‌ اگر این طرح واقعاً به نتیجه برسد اعتماد به انقلاب دوبرابر می‌شود

عماد افروغ کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی با اشاره به اهمیت طرح «اعاده اموال نامشروع» مسئولان گفت: بنده به‌عنوان یک شهروند می‌گویم اگر این طرح به نتیجه نهایی برسد اعتمادم به نظام و انقلاب دوبرابر می‌شود.

افروغ: به اموال مسئولان رسیدگی شود اعتماد به نظام دوبرابر می‌شود

 درگیری خونین دو دانش‌آموز ۱۵ساله در زنگ تفریح مدرسه

ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه جمعه ۱۱ اسفند امسال یکی از ماموران کلانتری ۱۴۸ انقلاب با بازپرس سجاد منافی آذر، کشیک قتل دادسرای جنایی تهران تماس گرفت و از مرگ دانش‌آموزی ۱۵ ساله به‌ نام «میلاد» در بیمارستان امام خمینی (ره) خبر داد. ماموران در بررسی اولیه متوجه شدند پسر نوجوان ۹ اسفند امسال زمانی که در مدرسه محل تحصیلش در شهر فیروزکوه بوده، در زنگ تفریح با پسر ۱۵ ساله دیگری درگیر شده بود.

بلیت مترو از اردیبهشت گران می‌شود

در جلسه امروز شورای شهر تهران مصوب شد که بلیت مترو از اردیبهشت گران شود. سید حسن رسولی در پنجاهمین جلسه شورای شهر  در در جریان بررسی لایحه تعیین قیمت بلیت متروی تهران در سال 1397 سه پیشنهاد از سوی کمسیون ارایه داد که هر سه پیشنهاد به تصویب رسید.

سخنگوی شورای شهر: افزایش قیمت بلیت مترو از اردیبهشت/ افزایش نرخ بلیت مترو از ۱۰۰۰ تا ۷۵۰۰ تومان

عباس جدیدی: عقب نشینی در مقابل اسرائیل نشانه ضعف است

عباس جدیدی کشتی گیر سابق تیم ملی در خصوص سونامی استعفا در ورزش کشتی گفت: پیشنهاد من این است که آقای خادم در رسانه ملی حضور یابد و توضیحات لازم را در این خصوص به مردم بدهند تا مردم نیز بتوانند در حل این مشکل مشارکت داشته باشند. جدیدی یادآوری کرد: ... من این است که برای این افکار مهندسی شده آنها ما نیز تدبیری بیندیشیم و قطعا عقب نشینی و استعفای ما نشان دهنده ضعف در مقابل آنها خواهد بود.

عباس جدیدی: عقب نشینی در مقابل اسرائیل نشانه ضعف است/ خادم استعفا داد تا بگوید شرایط بحرانی است

چین، ایران و ترکیه محور جدیدی علیه غرب تشکیل داده اند

استیو بنن؛ مدیر اجرایی اخراج شده وب سایت محافظه‌کار "بریت بارت نیوز" آمریکا، در مصاحبه با مجله " جی کیو" از تشکیل محور جدید ضد تمدن غرب از سوی دو تمدن باستانی چین و ایران در کنار ترکیه خبر داده است. به گفته این استراتژیست سوپر راستگرا: آنچه که امروز شاهد آن هستیم تشکیل یک محور جدید از سوی چین، پرشیا (ایران) و ترکیه به عنوان بازماندگان – سه تمدن باستانی- است. هدف این سه کشور مقابله با غرب مسیحی و بخشی از کشورهای جهان اسلام است که وابسته به غرب هستند.

شورای عالی سیاست گذاری اصلاحات دو میوه تلخ را به جامعه تحمیل کرد

«رسول منتجب نیا»، قائم مقام حزب اعتماد ملی، در گفتگویی پیرامون استعفای خود از حزب اعتماد ملی، نامه کروبی به رهبری، رفع حصر، عملکرد شورای عالی سیاست گذاری، عملکرد مجلس و شورا و همچنین اقدامات اخیر احمدی نژاد داشت. قائم مقام حزب اعتماد ملی گفت:

* تصمیمات انحصارطلبانه ای بعضی از دوستان گرفتند و محصول این شورا هم درست نبوده است. این شورا دو میوه تلخ را به جامعه تحمیل کرده است، یکی لیست امید در مجلس که ناکارآمد و ضعیف هستند و دیگری لیست شوراها که آنها هم در مجموع عملکردشان قابل دفاع نیست.

* اینکه بگوییم در انتخابات مجلس و شورا پیروز شدیم به شوخی نزدیک است. ما در تهران مجموعه ناکارآمد را برای مردم مطرح کردیم و از همه پتانسیل ها استفاده کردیم تا این 30 نفر وارد مجلس شوند. در استان ها هم گفتیم 160 نفر در لیست هستند که به 100 نفر هم نمی رسید.

* من معتقدم که کاش 50 اصلاح طلب در مجلس داشتیم و این دوستان نبودند، پس ما پیروزی به دست نیاوردیم. برخی می گویند ما جلوی تندروها را در مجلس گرفتیم، من تا حدی این را قبول دارم اما درصدی از آنها وارد مجلس نشدند.

بازداشت سرشبکه توزیع کوکائین

در عملیات شب گذشته پلیس که پس از مدت‌ها کار اطلاعاتی انجام شد، مردی که اقدام به قاچاق مخدر کوکائین از شهر وان ترکیه کرده بود، شناسایی و در عملیاتی دستگیر شد. این عملیات که توسط ماموران پایگاه دوم پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ انجام شد، منجر به دستگیری این فرد که به عنوان سرشبکه توزیع کوکائین در تهران محسوب می‌شود، شد.

دستگیری سرشبکه باند کوکائین در تهران

هیاهو برای هیچ؟

در پی ناآرامی‌ها ‌اخیر،‌ شورای شهر تهران طرحی را با دو فوریت مبنی بر الزام شهرداری تهران به تعیین مکان مناسب برای تشکیل اجتماعات اعتراضی به تصویب رساند. ایده اولیه طرح این بود که براساس اصل بیست و هفتم قانون اساسی، تشکیل اجتماعات بدون حمل سلاح به شرط آن که مخل مبانی اسلامی نباشد باید به رسمیت شناخته شود و در برخی از کلانشهرهای دنیا همچون لندن چنین مکانی وجود دارند.

عیسی فرهادی، فرماندار تهران که خودش در آستانه کار شورای پنجم پیشنهاد مکانی برای برگزاری تجمعات را داده بود و عضو هیئت تطبیق هم است در خصوص نظر هیئت تطبیق درباره مصوبه شورای شهر گفت: «شورای شهر نمی‌تواند در این زمینه تصمیم بگیرد و این جز وظایف شورای تامین است.»

محسن هاشمی:‌ درختان ناموس شهرند

محسن هاشمی صبح امروز در ابتدای جلسه علنی شورای شهر با بیان اینکه شورای شهر پنجم بر خود واجب می داند با سرلوحه قرار دادن توصیه رهبر انقلاب در صیانت از فضای سبز از هر گونه تخلف و آسیب زدن به محیط زیست به خصوص از طرف اشخاص حقیقی و حقوقی پرقدرت مقابله کند اظهار کرد:‌ از درختان که نفس مردم هستند همچون ناموس شهر صیانت کرده و به جای هر درخت قطع شده که ثمره سیاسی کاری سیاستمداران بوده است، جلوگیری کرده و نهال نو می کاریم. وی مجددا با خواندن یک بیت شعر گفت:‌ جای مردان سیاست بنشانید درخت تا هوا تازه شود.

هومن حاجی عبداللهی: آقای جهانگیری نگران حالتان شدم!

هومن حاجی عبداللهی ، مجری تلویزیون در واکنش به صحبت‌های معاون اول رئیس جمهور در اینستاگرام نوشت: سلام عمو اسحاق، عذر خواهی ما را بپذیرید، اگر میدانستیم انقدر به زحمت می افتید غلط می‌کردیم مزاحم شویم. چرا تا می بینیم بدگفتیم میگوییم حرفهایمان تقطیع شده؟.

وحید حقانیان شب گذشته کجا بود؟

علی رغم شایعاتی عجیب در برخی رسانه‌های فارسی زبان خارج کشور، شب گذشته «وحید حقانیان» در مراسم افتتاحیه‌ی شبکه‌‎ی «ایران کالا» حضور داشت.  با انتشار تصویر سردار وحید در افتتاحیه‌ی یکی از شبکه‌های صداوسیما، این شایعات مثل همیشه نقض شد. «محمد شلتوکی» از فعالان فضای مجازی نیز عکسی از وحید حقانیان معاون امور ویژه دفتر مقام معظم رهبری در مراسم افتتاح شبکه تلویزیونی ایران کالا در شب گذشته منتشر کرد.

 مجریان تحویل سال 97 چه کسانی هستند؟

شبکه یک سیما، برخلاف سال پیش که با برنامه تلویزیونی «سین مثل سریال» سال جدید را جشن می گرفت، امسال همان گروه برنامه ساز «فرمول یک» بعد از یک وقفه کوتاه در اسفند ماه، با اجرای سید علی ضیا لحظات تحویل بهار 97 را در برنامه ای با عنوان «یک/یک» جشن بگیرند.

همچنین در شبکه سه سیما همانند سال های گذشته احسان علیخانی اجرای برنامه تحویل سال را به عهده دارد. گروه احسان علیخانی از ماه ها قبل طرح خود را به شبکه سه تحویل داده اند و در حال تدارک یک برنامه جذاب برای مخاطبان هستند.

البته امسال ویژه برنامه «سه ستاره» از شبکه سه سیما پخش نمی شود و برنامه سال تحویل دو روز زودتر روی آنتن خواهد رفت.

ویژه برنامه تحویل سال شبکه پنج سیما نیز در برنامه‌ «شب فیروزه‌ای» گنجانده شده است که با توجه به مقارن شدن این روز با شهادت امام هادی (ع) برنامه روی آنتن خواهد رفت، اما هنوز مجری این برنامه مشخص نشده است.

انتشار فیلم تقطیع شده از ظریف

انتشار یک فیلم تقطیع شده که لحظاتی از ورود محمدجواد ظریف به زاگرب را نشان می‌دهد، باعث برداشت هایی درباره عدم استقبال مقام های دولت کرواسی از وزیر خارجه کشورمان شد.‏ در فیلم تقطیع شده مذکور، محمدرضا صادق از سردی هوا و اینکه افراد بیشتری ممکن بود به استقبال ‏بیایند صحبت می کند؛ در حالی که قبل و بعد این ویدئوی چند ثانیه ای حذف شده است. واقعیت آن است که در فرودگاه زاگرب، اسکراچیچ معاون سیاسی منطقه ای وزارت خارجه، سفیر کرواسی در تهران، نماینده ‏تشریفات وزارت خارجه کرواسی، رییس پروتکل ریاست جمهوری این کشور، معاون شهردار زاگرب و چند مقام دیگر کروات به ‏همراه و اعضای سفارت ایران در این کشور به استقبال ظریف رفته بودند.  ظریف در کرواسی با رییس جمهور، نخست وزیر، رییس مجلس، معاون نخست وزیر و وزیر خارجه، وزیر ‏اقتصاد، وزیر کار و بسیاری از مقام های دیگر سیاسی و اقتصادی این کشور دیدار کرد.‏

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۶۵۴۴۹۰۰:۴۳:۳۱ ۱۳۹۶/۱۲/۱۴
خیلی خوشحال شدم که حاج وحید دوباره جلو دوربین ها ظاهر شدن.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. کمی دیر نیست؟

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  15. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  19. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  23. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  24. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  25. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

پربحث‌های هفته

  1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  2. وحدت ملی با وعده صادق

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  9. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  10. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  11. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  12. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  13. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  14. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  15. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  16. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  19. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  20. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  21. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  22. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

  23. واکنش احمدی‌نژاد به عملیات موشکی سپاه/ وعده زارع‌پور درباره افزایش سرعت اینترنت

  24. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  25. یک سیلی برای تنبیه

آخرین عناوین