سرقت اطلاعات بانکی بیش از ۲‌ هزار نفر با روبات جعلی تلگرام

گروه فناوری الف،   3961212094

دو تبهکار که با ترفندهای خاص رمز حساب‌های بانکی شهروندان را به‌دست آورده و از آنان مبالغ هنگفتی را سرقت کرده بودند، در عملیات تخصصی پلیس شناسایی و دستگیر شدند.

سرقت اطلاعات بانکی بیش از ۲‌ هزار نفر با روبات جعلی تلگرام

به گزارش شرق در نخستین پرونده فردی که با طراحی روبات جعلی در تلگرام اقدام به سرقت اطلاعات بیش از دو‌هزار و ۱۰۰ کاربر اینترنت در کشور کرده بود، به دام افتاد.

در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب آنها، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس اصفهان قرار گرفت. در تحقیقات صورت‌گرفته مشخص شد مال‌باختگان از یک روبات جعلی در تلگرام اقدام به خرید شارژ تلفن همراه یا شارژ بسته‌های اینترنتی کرده‌اند. بلافاصله ماموران، عملیات شناسایی سازنده این روبات جعلی را در دستور کار قرار دادند و با انجام اقدامات علمی و تخصصی و جمع‌آوری ادله دیجیتالی عامل این برداشت‌ها شناسایی شد. ماموران پلیس فتای استان اصفهان پس از شناسایی محل سکونت مجرم با هماهنگی با مقام قضائی به آنجا رفتند و متهم را در مخفیگاه خود دستگیر کردند.

با انتقال متهم به استان اصفهان و تحقیقات تخصصی از او مشخص شد وی با طراحی روبات جعلی در تلگرام تحت عنوان درگاه خرید شارژ تلفن همراه و بسته‌های اینترنتی توانسته اطلاعات بیش از دو‌هزارو ۱۰۰ نفر از کاربران اینترنتی را از استان‌های مختلف کشور سرقت کند.

متهم انگیزه‌اش از این کار را تفریح و سرگرمی و کسب درآمد برای خود عنوان کرد. براساس اعترافات متهم وی تاکنون مبلغ دو ‌میلیارد ریال از حساب شهروندان برداشت کرده و برای اینکه شناخته نشود با وجوه سرقتی اقدام به خرید کارت شارژ، خرید پول‌های الکترونیکی، خرید ارز و سایر موارد در فضای مجازی کرده است. ‌ متهم با تبلیغ این روبات با عنوان «تنها درگاه ارزان‌قیمت شارژ تلفن همراه و بسته‌های اینترنتی» در کانال‌ها و گروه‌های مختلف تلگرام اقدام به فریب کاربران می‌کرد. فرمانده انتظامی استان اصفهان در رابطه با این پرونده اظهار کرد: تلاش برای شناسایی مال‌باختگان و کشف حساب‌هایی که این نوجوان برای خود باز و وجوه سرقتی را به آنها منتقل کرده، همچنان ادامه دارد.

در همین حال رئیس پلیس فتای استان آذربایجان‌شرقی از دستگیری فردی خبر داد که با به‌دست‌آوردن رمز کارت حساب اشخاص اقدام به برداشت از حساب آنها به صورت غیرمجاز می‌کرد. در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب آنها کرده و مبالغ برداشتی در کل به میزان ۱۴۵‌میلیون‌ و ۴۵۰‌ هزار ریال است، بررسی موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت. در بررسی اولیه از شکات همگی اظهار کردند اخیرا از یک فروشگاه اقدام به خرید کردند. صاحب فروشگاه اعلام کرد در پی درج آگهی در سایت دیوار تحت عنوان جذب شاگرد، فردی با مراجعه به فروشگاه به مدت چند روز مشغول به کار بوده و سپس بدون اطلاع فروشگاه را ترک کرده است. پس از انجام تحقیقات پلیسی و تخصصی در نهایت هویت واقعی متهم شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی منزل متهم یک دستگاه اسکیمر و تعدادی کارت خام بانکی و کارت هدیه بانکی کشف شد. متهم در بازجویی‌ها توضیح داد از طریق درج آگهی‌هایی با عنوان استخدام و اعطای دیپلم در سایت دیوار شناسنامه و کارت ملی سه ‌نفر را به دست آورده و سپس به نام افراد مذکور سیم‌کارت خریداری کرده و با تهیه یک دستگاه اسکیمر (کپی‌کننده کارت‌های بانکی) و تعدادی کارت خام بانکی و کارت هدیه بانکی اطلاعات کارت‌های افراد را در آنها کپی‌برداری و با پوشاندن چهره خود اقدام به خرید از حساب افراد کرده است.

سرهنگ ‌محسن محمودی رئیس پلیس فتای استان آذربایجان‌شرقی در توصیه به شهروندان با بیان اینکه در انجام اقدامات مالی و ارائه اطلاعات شخصی خود به دیگران دقت لازم را داشته باشند تا مورد سوءاستفاده کلاهبرداران قرار نگیرند، گفت حتما هنگام خرید از فروشگاه‌ها و هنگام پرداخت وجه از طریق کارت بانکی خود کارت کشیده و رمز را وارد کنند و نگذارند کسی متوجه رمز آنها شود. 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. این صدای اقتدار ایران است ...

  4. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  5. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  8. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  9. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  10. کمی دیر نیست؟

  11. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  12. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  13. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  14. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  15. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  19. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  20. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  21. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  22. اسراییل چه باید بکند؟ 

  23. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  24. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  25. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

آخرین عناوین