عادل الجبیر در شورای حقوق بشر همه چیز و همه جا را محکوم کرد؟!

گروه جهان الف،   3961209003

عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان در جلسه شورای حقوق بشر در ژنو بدون اشاره‌ای به فجایع یمن؛ دیگر اتفاقات در سطح منطقه و جهانی را محکوم کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان در جلسه شورای حقوق بشر در ژنو بدون اشاره‌ای به فجایع یمن؛ دیگر اتفاقات در سطح منطقه و جهانی را محکوم کرد.

الجبیر گفت: کشور‌های جهان در اجرایی سازی این اصول و معاهدات تجارب متفاوتی دارند. با توجه به گوناگونی فرهنگ‌ها و جوامع ما همچنین باید بین اصول حقوق بشر که از نظر بین المللی بر سر آن توافق داریم و مسائل بحث برانگیزی که برخی تلاش می‌کنند که آن را بر همگان تحمیل کنند، فرق قائل شویم. در این رابطه ما باید درباره تلاش‌هایی که به دنبال تحمیل برخی ارزش‌های خارجی بر یک جامعه خاص هستند و مدعی هستند که حقوق بشر هستند، دقیق باشیم.

وی افزود: منازعه عربی-اسرائیلی طولانی‌ترین منازعه زمان معاصر است. این منازعه شامل موارد متعدد نقض حقوق بشر و آزار‌های انسانی است. از این تریبون ما بایستی بر روی اهمیت حقوق بشر مردم فلسطین و از جمله حق تعیین سرنوشت تاکید کنیم. ما از جامعه بین المللی و نمایندگان آن در شورای حقوق بشر می‌خواهیم که تمام تلاش خود را تا حد ممکن برای حفاظت از حقوق بشر در فلسطین اشغالی و دیگر سرزمین‌های عربی به کار گیرد.

وزیر خارجه عربستان سعودی در ادامه گفت: در رابطه با میانمار ما به شدت تمامی موارد صریح نقض حقوق بشر و آزار‌ها ضد اقلیت روهینگیا را محکوم می‌کنیم. ما از همگان می‌خواهیم که تلاش خود را برای پایان دادن به موارد نقض حقوق بشر و بازگشت آوارگان به کشورشان و فراهم آوردن کمک‌های بشردوستانه ضروری برای آن‌ها به کار گیرند.

وی گفت:عربستان سعودی تلاش‌های زیادی در سال‌های گذشته برای مبارزه با افراط گرایی و تروریسم نه تنها در سطح ملی بلکه در سطح منطقه‌ای و بین المللی انجام داده است. در این رابطه در آخرین مورد ما صد‌ها میلیون یورو برای تقویت تلاش‌ها برای مباررزه با تروریسم در کشور‌های منطقه ساحل در آفریقا اختصاص دادیم. عربستان سعودی بر روی اهمیت مقابله با این تهدید خطرناک تاکید می‌کند. ما اقدامات همه آن‌هایی را که به صورت مادی و معنوی از تروریسم حمایت میکنند، محکوم می‌کنیم. حال چه این حامیان، کشور‌ها و چه سازمان‌ها و یا افراد باشند.

الجبیر در ادامه گفت: ما همچنین اقدام همه آن‌هایی را که از نشست‌های رسانه‌ای برای حمایت از این ایده‌ها، تحت پوشش آزادی بیان و آزادی عقیده استقاده می‌کنند، محکوم می‌کنیم. ابزار‌هایی بین المللی محدودیت‌های مشروع را بر آزادی بیان و آزادی عقیده و از جمله احترام به عقاید دیگران و همچنین حفظ امنیت ملی، نظم عمومی، بهداشت و اخلاق عمومی ایجاد کرده اند. به همین دلیل برای مثال اجازه توهین به مذاهب و دیگر فرهنگ‌ها به بهانه آزادی عقیده و آزادی بیان داده نشده است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

آخرین عناوین