انتقام‌گیری مجازی از شوهران سابق

گروه حوادث الف،   3961207031

دو زن که در ماجراهای جداگانه‌ای دست به انتقام‌گیری و سرقت اینترنتی از همسران سابق خود زده بودند، دستگیر شدند. در همین حال مردی که همین جرم را علیه همسر سابق خود مرتکب شده بود، به دام افتاد.

شرق در ادامه نوشت: در نخستین پرونده زنی بعد از اینکه فهمید شوهر سابقش قصد دارد ازدواج کند نقشه انتقام‌گیری از او را طراحی و اجرا کرد.

سرهنگ فرامرز شاکری، رئیس پلیس فتای استان کردستان، در تشریح این خبر گفت: شخصی با در‌دست‌داشتن مرجوعه قضائی با موضوع مزاحمت در فضای مجازی به پلیس فتا مراجعه کرد و در اظهاراتش مدعی شد که شخصی اقدام به ارسال پیام‌های توهین‌آمیز در شبکه اجتماعی برای او کرده است‌. او افزود‌: کارشناسان پلیس به پیگیری موضوع پرداختند و با به‌کارگیری شگردهای فنی و پلیسی متهم را شناسایی و پس از اخذ دستور مقام قضائی این زن را دستگیر کردند.

سرهنگ شاکری گفت: متهم که همسر سابق شاکی بود، در تحقیقات مقدماتی منکر قضیه شد ولی پس از مواجه‌شدن با دلایل‌، مدارک و مستندات موجود در پرونده‌، به جرمش اعتراف کرد و گفت وقتی متوجه شدم شوهرم قصد ازدواج مجدد دارد، به انگیزه انتقام‌جویی اقدام به ارسال پیام‌های ناپسند و توهین‌آمیز برای او کردم.

در دومین پرونده زنی بعد از جدایی از شوهرش به‌صورت اینترنتی به حساب او دستبرد زد، اما عاقبت به دام افتاد. مردی به پلیس فتای همدان مراجعه کرد و در شکایتی گفت: مدتی بود کارت بانکی‌ام مفقود شده بود. برای پیگیری موضوع به بانک مراجعه کردم و متوجه شدم از حسابم در چندین فقره مبلغ ۳۹‌میلیون ریال برداشت شده است.

با انجام تحقیقات علمی، پلیسی و بررسی‌های به‌عمل‌آمده از سوی کارشناسان پلیس فتا مشخص شد این مبلغ برای خرید اینترنتی به صورت شارژ تلفن همراه سرقت شده است و در نهایت معلوم شد شخصی که اقدام به برداشت از حساب شاکی کرده همسر دوم اوست که از طریق فعال‌کردن رمز دوم اقدام به خرید اینترنتی کرده است. به‌این‌ترتیب متهم با هماهنگی مقام قضائی دستگیر شد. این زن در ابتدا منکر هرگونه جرمی بود ولی با توجه به ادله موجود، در بازجویی‌های انجام‌شده به جرم خود اعتراف و بیان کرد: قبلا که همسر این مرد بودم، رمز دوم را تعریف کردم و بعد از جدایی به قصد انتقام‌جویی از حساب او برداشت می‌کردم‌.

رئیس پلیس فتای استان همدان‌ با اشاره به این پرونده به شهروندان توصیه کرد: به هیچ عنوان اطلاعات حساب بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهید و رمز حساب‌های بانکی خود را به صورت مستمر تغییر دهید. سرهنگ سرخوش با بیان اینکه برداشت‌های غیرمجاز در قالب خریدهای اینترنتی صورت می‌گیرد، گفت: ضرورت دارد حتما شهروندان رمز دوم حساب‌های بانکی خود را نیز تغییر دهند تا مانع برداشت‌های غیرمجاز شوند.

او اضافه کرد: اگر افراد بخواهند با انگیزهایی مثل تسویه‌حساب شخصی، انتقام‌جویی و اخاذی عمل کنند علاوه بر اینکه مشکل حل نمی‌شود، احتمال به‌وجودآمدن مشکلاتی بدتر نیز وجود دارد. سومین پرونده مربوط به مردی است که پس از طلاق به قصد انتقام‌جویی اقدام به انتشار تصاویر خصوصی از همسر سابق خود در یکی از شبکه اجتماعی کرده بود.

سرهنگ حسن کوره‌بلاغی، رئیس پلیس فتای استان آذربایجان ‌غربی، در‌این‌باره گفت: با شکایت زنی مبنی‌بر اینکه فرد ناشناسی در یکی از شبکه‌های اجتماعی عکس‌های خصوصی او را برای دیگران ارسال کرده و موجب تهدید و آزارواذیت او شده است، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت. او افزود‌: با بررسی‌های فنی صورت‌گرفته مشخص شد متهم در یکی از شبکه‌های اجتماعی فعال بوده و از طریق ارسال عکس‌های خصوصی شاکی به اطرافیان وی، موجبات مزاحمت برای او را فراهم آورده است.

این مقام انتظامی ادامه داد: در روند رسیدگی به پرونده با اقدامات پلیسی خاص متهم مورد نظر پرونده شناسایی و با دستور مقام قضائی دستگیر و به مقر پلیس منتقل شد.

رئیس پلیس فتای استان آذربایجان غربی تصریح کرد: در تحقیقات به‌عمل‌آمده از متهم، او گفت شاکی همسر سابقش است و پس از طلاق، به قصد انتقام‌جویی اقدام به انتشار تصاویری از او کرده است. این متهم در نهایت برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شد. سرهنگ کوره‌بلاغی با اشاره به این پرونده گفت: به افرادی که در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اقدام به هتک حیثیت و نشر اکاذیب علیه همدیگر می‌کنند، هشدار داده می‌شود با اثبات عمل مجرمانه آنها باید پاسخ‌گوی قانون و مسئول عمل مجرمانه خود باشند.

او با اشاره به مواد ۱۶، ۱۷ و ۱۸ قانون جرائم رایانه‌ای به شهروندان هشدار داد: به‌هیچ‌وجه اختلافات شخصی و خانوادگی را به فضای مجازی نکشانید، چراکه هرگونه مزاحمت در فضای مجازی جرم بوده و مطابق قانون با این‌گونه افراد برخورد خواهد شد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  5. این صدای اقتدار ایران است ...

  6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  8. وحدت ملی با وعده صادق

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  15. کمی دیر نیست؟

  16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

آخرین عناوین