زیبایی خیره کننده گنبدهای شیشه‌ای تزئینی، استین گلس و تیفانی

گروه اقتصادی الف،   3961206209

هنر معماری از دیرباز یکی از مهم ترین هنر های ایرانیان بوده است ، از سنگواره ها ، کاشی های زیبای فیروزه ای و ... همیشه توسط معماران ایرانی استفاده شده است. در این مقاله گنبد های شیشه ای تزئینی ، استین گلس و تیفانی را مورد بررسی قرار میدهیم ، ابزار های بسیار زیبا برای فضا سازی در خانه هاست.

اولین ابزار های کاربردی برای زیبا سازی در معماری داخلی می توان استفاده کرد گنبد شیشه‌ای هستند. این ابزار کاربردی به عنوان یک سقف نورانی زیبا از گذشته تا کنون مورد توجه بسیاری از معماران بوده است؛ زیرا تلالو نور به راحتی از میان شیشه‌های به کاررفته درون گنبد عبور کرده و به محوطه مورد نظر می‌رسد. به گونه‌ای که انگار هیچ سقفی بروی بنا قرار ندارد و نور به طور مستقیم در محل مورد نظر می‌تابد.

این گنبدها بیشتر در مکان‌های مذهبی مانند مساجد و کلیساها مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ زیرا با وجود این‌که نور تابیده شده از گنبد شیشه‌ای فضا را روشن‌تر می‌کند. سبب می‌شود که مکان مذهبی از زیبایی بیشتری برخوردار باشد و جلوه‌های معنوی را نیز به زیبایی به نمایش بگذارد.

برای طراحی گنبدهای شیشه‌ای از شیشه‌های ظریف طراحی شده استفاده می‌شود. هم‌چنین تکنیک‌هایی همانند استیندگلس (stained glass) و تیفانی (tiffany) نیز در هرچه زیباتر شدن طراحی این گنبدها بی‌تاثیر نخواهد بود.

چگونگی بهره‌مندی از تکنیک (استیند گلس)

 تکنیک (استیند گلس) یک روش قدیمی هنری جهت طراحی سقف‌ها و پنجره‌ها می‌باشد؛ که به کمک آن می‌توانید شیشه‌های تزیینی زیبایی را برای درب‌ها و پنجره‌ها طراحی کرده و مورد استفاده قرار دهید.

 این روش که بیشتر در کشورهای اروپایی مورد استفاده قرار می‌گرفته است. در گذشته توسط معماران وارد کشور ما شده است و هنوز هم جهت طراحی سقف‌های شیشه‌ای گنبدی شکل مورد استفاده قرار می‌گیرد. هر چند به کارگیری این روش نیازمند به تخصص خاصی دارد و تنها تعداد افراد معدودی قادر به استفاده از این روش طراحی هستند.

ساخت گنبد شیشه‌ای

جهت طراحی و ساخت گنبدهای شیشه‌ای باید اصول ایمنی به طور کامل رعایت شود. تا سقف گنبدی شیشه‌ای از استحکام خوبی برخوردار باشد. از این رو جهت طراحی و ساخت سقف‌های گنبدی از شیشه‌های آستین گلس بهره می‌گیرند.

 این شیشه‌ها به دلیل برخورداری از مفتول فلزی از ایمنی بسیار خوبی برخوردار هستند. هم‌چنین شیشه‌های استین گلس می‌توانند در انواع اشکال گوناگون مقعر و محدب طراحی شده و مورد استفاده قرار بگیرند.

با وجود شیشه‌های رنگی زیبای تراش‌خورده، طراحان قادر به اجرای طراحی‌های جذابی هستند. تا انواع سازه‌های مختلف مانند سقف‌های گنبدی شکل شیشه‌ای با بهترین و زیباترین صورت ممکن طراحی شوند و مورد استفاده قرار بگیرند.

جهت بازید از این نمونه از سقف‌های شیشه‌ای زیبا، می‌توانید به وب سایت ایراچی مراجعه کنید و نمونه‌های متعدد طراحی شده از این سقف‌های گنبدی را مشاهده نمایید. هم‌چنین اگر نیاز به راهنمایی بیشتری داشته باشید می‌توانید با کارشناسان ایراچی در تماس باشید، تا بتوانید اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست بیاورید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. این صدای اقتدار ایران است ...

  4. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  5. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  8. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  9. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  10. کمی دیر نیست؟

  11. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  12. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  13. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  14. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  15. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  19. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  20. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  21. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  22. اسراییل چه باید بکند؟ 

  23. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  24. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  25. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

آخرین عناوین