سکوت نهاد نظارتی سازمان سینمایی در قبال فیلم همجنس‌بازان!

گروه فرهنگی الف،   3961206085

انفعال وزارت ارشاد و سازمان سینمایی در برابر واسطه‌های بین‌المللی در عرصه سینما، باعث شده که فیلمی که به عنوان نماینده سینمای ایران در جشنواره برلین حضور یافته در بخش «همجنس بازی» نامزد شود!

سکوت نهاد نظارتی سازمان سینمایی در قبال فیلم همجنس‌بازان!

به گزارش مشرق، حضور فیلم «هجوم» ساخته شهرام مکری از سیاستگذاران گروهک دولتی هنروتجربه، در بخش جوایز تدی برلین که ویژه فیلم‌های همجنسگرایانه است موجی از انتقادات را در فضای رسانه ای موجب شده است با این حال هیچ پاسخی از جانب متصدیان گروه هنروتجربه که در راس آن  کارمند حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی بوده منتشر نشده است. این کارمند سابق همچنان مشغول انتشار پست‌هایی درباره مواجهه با حجاب اجباری است و در این وضعیت مسلم است که حقوق بگیران سیستم فرهنگی که موظف به  همراهی با اهداف فرهنگی نظام جمهوری اسلامی هستند، یاوران اینستاگرامی و توئیتری مسیح علی‌نژاد می‌شوند. در چنین وضعیتی افسار مدیریت از دستشان رها شده و به نقطه‌ای می‌رسند که گروهک دولتی هنر و تجربه اقدام به نمایش فیلمی با موضوع همنجسگرایانه در سینماهای کشور می‌کند. با چنین خطای فاحشی و حمایت از چنین اثری، آیا نیاز به توقف این گروهک سینمایی نیست؟!

روزنامه «کیهان» در مطلبی با انتقاد از انفعال ارشاد در برابر این حضور به سرزنش دلالی پرداخته که شرایط حضور این فیلم در بخش همجنسگرایانه را فراهم کرده است.

کیهان در مطلب خود می‌نویسد: انفعال وزارت ارشاد و سازمان سینمایی در برابر واسطه‌های بین‌المللی در عرصه سینما، باعث شده که فیلمی که به عنوان نماینده سینمای ایران در جشنواره برلین حضور یافته در بخش «همجنس بازی» نامزد شود!

دلالان بین‌المللی سینما که همچون همیشه، حضور و کسب جایزه از جشنواره‌های غربی را بر منافع فرهنگی و ملی در اولویت قرار می‌دهند، این بار نیز طوری عمل کردند که نماینده سینمای ایران در جشنواره فیلم برلین در بخش فیلم‌های همجنسبازانه نامزد جایزه شود.

اما نکته قابل تامل، انفعال وزارت ارشاد و سازمان سینمایی در مقابل این دلالان است که به اسم «فعال پخش بین‌الملل» فیلم‌هایی با مضامین ضدملی را به عنوان نماینده سینمای کشورمان دراختیار محافل بین‌المللی قرار می‌دهند و در مقابل، از حضور فیلم‌هایی با درونمایه ملی و استراتژیک در سطح جهان خودداری می‌کنند. 

سال ۸۷ و پس از تولید فیلم ضداسلامی «فتنه» در آمریکا، جمعی از اهالی سینما در کشورمان نامه‌ای را در اعتراض به ساخت این فیلم و در ستایش از نبی مکرم اسلام (ص) امضا کردند و از یکی از فعالان در حوزه پخش بین‌الملل خواسته شد که با توجه به ارتباط با محافل سینمایی خارجی، این نامه را در سطح بین‌المللی منتشر کند، اما وی با این بهانه که این نامه جنبه سیاسی دارد، از انتشار آن خودداری کرد!

گفتنی است، توجه جشنواره‌های غربی به آثاری با مضامین ضداخلاقی، ازجمله همجنس بازانه باعث شده که برخی از فیلمسازها در ایران داستان فیلم خود را طوری طراحی کنند که از آنها برداشت‌های انحرافی صورت گیرد. حتی یکی از فیلم‌های سی و ششمین جشنواره فیلم فجر هم که در بخش‌های مختلف نامزد کسب سیمرغ شده بود نیز به همین ترتیب ساخته شده است اما متاسفانه در نهادهای نظارتی سازمان سینمایی هیچ اقدامی برای کنترل چنین رفتاری صورت نمی‌گیرد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین