جزییات آخرین وضعیت تعیین تکلیف موسسات غیرمجاز

گروه اقتصادی الف،   3961206081

یک مقام مسئول بانکی با تشریح آخرین وضعیت تعیین تکلیف سپرده گذاران موسسات اعتباری غیرمجاز، گفت: تعیین تکلیف ۹۸ درصد سپرده گذاران موسسه منحله وحدت انجام شد.

جزییات آخرین وضعیت تعیین تکلیف موسسات غیرمجاز

به گزارش مهر، سیدامین جوادی در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران با تشریح جزییات آخرین وضعیت سپرده گذاران موسسات اعتباری غیرمجاز گفت: بر اساس برنامه ریزی های بانک مرکزی، ۹۸ درصد سپرده گذاران تعاونی منحله وحدت تعیین تکلیف شدند.

این مقام مسئول بانکی افزود: مقام معظم رهبری راسا به سران قوا دستور دادند تا موضوع موسسات اعتباری غیرمجاز را سلماندهی کنتید؛ این در حالی است که بازار غیرمتشکل پولی باعث شده بود تا بانک مرکزی متواند مسائل پولی کشور را به خوبی ساماندهی کنند که در این میان تا ۹۸درصد، این معضل حل و فصل شده و امید داریم باقیمانده این موسسات نیز ساماندهی شوند.

جوادی تصریح کرد: مجلس و دولت دست به دست هم دادند تا بازار غیرمتشکل پولی ساماندهی شود که بر این اساس مدیریت دارایی و بدهی تعاونی منحله وحدت به ما سپرده شد و با تشکیل کمیته های سه گانه مسائلی همچون تعداد سپرده گذاران و اموال آنها و میزان اقساط رصد شد که البته کار مشکلی بود.

وی اظهار داشت: اینکه حقوق مردم به خوبی و با دقت رصد و رعایت شود مهم است البته ۴۷۰۰ میلیارد تومان پولی بود که در تعاونی وحدت جمع شده بود و تنها ۵۰۰ میلیارد تومان وام داده شده بود و مابقی ۴۲۰۰ میلیارد تومان مشخص نبود. برخی از سپرده ها به اجزای جزئی تبدیل شده بود.

جوادی ادامه داد: گاهی اوقات باید برای دیدن یک سند باید کر سنتی را پیدا می کردند که این کار سختی بود ولی به اطمینان نسبی رسیدیم و البته ۱۶ هزار شکایت دریافت کردیم که ۲۰۰ تا فقط به میزان دستکاری سپرده اعتراض داشتند.

وی افزود: ۴۷۰۰ میلیارد تومان سپرده متعلق به ۳۷۴ هزار و ۲۴۶ بود که دارندگان سپرده تا صد میلیون تومان با تعدیل سود به ۱۵ درصد پرداخت شده است و

جوادی گفت: حدود هشت هزار نفر داریم که منتظر تصمیم سران قوا و بانک مرکزی هستند.  البته جلسات فشرده ای برگزار شده است. البته کار سختی است که این تعداد افراد که برخی از آنها عجول بودند را ساماندخی کنیم البته برخی شعب نیز از سوی سپرده گذاران اشغال شده بود.

البته متولی سیاست های پولی بانک مرکزی است و به همین دلیل قانون بازار غیرمتشکل پولی تصویب شده است. البته شاید برخی به دنبال این هستند که چرا سودشان کم شده است و بنابراین آنها باید منطقی باشند.

وی تاکید کرد: نظام بانکی باید تحت نظارت بانک مرکزی کشور را که اقتصاد محور است تامین مالی کرده تا اقتصاد را بچرخاند.

وی افزود: ۵۰۰ میلیارد تومان از پول تعاونی منحله وحدت وام داده شده است و ۶۰۰ میلیارد تومان از اموال شناسایی شده است و به قیمت گذاری آنها رسیده ایم و ۳۷۰ میلیارد تومان به مزایده گذاشته است و مابقی املاک را مقامات امنیتی شناسایی کرده اند که امیدواریم به زودی  اموال را به ما بدهند.

جوادی گفت: ما اموال را به مزایده گذاشتیم تاکار شفاف باشد؛ قیمت ها طمع آمیز نیست ولی با توجه به  تغییرات مثبت ملک این اموال مشتری نداشت.

وی افزود: دو درصد ۱۷۰۰ میلیارد تومان نیاز دارند تا تسویه کامل صورت گیرد از همان تاریخ افتتاح حساب تعدیل سود صورت گرفت در حالیکه برخی از آنها  سود ۳۳درصدی هم گرفته بودند اما اگر اموال مازاد شناسایی شود مازاد سود خواهیم داد.

جوادی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه ۲درصد باقیمانده تعاونی منحله وحدت چه زمانی به سپرده گذاران پرداخت می شود، ادامه داد: هنوز مشخص نیست که سران قوا برای ۱۷۰۰ میلیارد تومان چه تصمیمی خواهد گرفت و ما منتظر تصمیم آنها هستند. 

وی افزود: ممکن است دوباره بانک مرکزی اجازه یابد که خط اعتباری جدیدی بدهد یا اینکه پرداخت ها به نحوی باشد که املاک شناسایی و پول آن بازگشت داده شود و سپس سپرده ها پرداخت شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین