کدام بهتر است؟ پورشه پانامرا توربو، بی‌ام‌و M6 گرن کوپه یا مرسدس AMG S63

گروه فناوری الف،   3961206045 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

در این مقاله به بررسی سه مدل لوکس و زیبا از سه خودروساز مشهور آلمانی می‌پردازیم.سه خودرویی که آرزوی بسیاری از افراد نشستن پشت فرمان آن‌ها است.

کدام بهتر است؟ پورشه پانامرا توربو، بی‌ام‌و M6 گرن کوپه یا مرسدس AMG S63

به گزارش زومیت، اولین خودروی موردنظر ما پورشه پانامرا توربو است. توجه کنید که پورشه پانامرا یک هاچبک معمولی نیست. پانامرا یک خودرو کوپه 5 متری لوکس و جذاب است. شاید یکی از جذاب‌ترین خودروهایی که می‌توان دید. این باعث می‌شود که بررسی امروز ما یک تست بسیار متفاوت با استانداردهای مرسوم بازار باشد. در این آزمون از نسل دوم پورشه پانامرا توربو استفاده‌شده است.

panamera 2017

اولین نسل پانامرا یک خودروی نامتناسب اما دوست‌داشتنی و زیبا بود که تبدیل به بخشی از خودروهای اسپورت کوپه و سوپر سدان شد. پورشه اشتیاق فراوانی برای ارائه یک سدان زیبا بر اساس اصالت کمپانی پورشه داشت. تا مشتریان با این مدل یک پورشه واقعی را با همان کیفیت و اصالت تجربه کنند. نسل دوم پانامرا فقط یک نام مشترک با نسل اول دارد. این خودرو دارای طراحی داخلی جدید، پیشرانه و شاسی بهبودیافته است. نسل دوم پانامرا این احساس و اصالت را بیشتر نشان می‌دهد. پانامرا طراحی خاصی دارد حتی ازنظر برخی از کارشناسان خوش‌چهره ناست و در حقیقت یک 911 جذاب در لباس یک سدان چهاردر است.

پورشه ۹۱۱

این اولین خودروی لوکس به معنای واقعی از شرکت پورشه است.

اگرچه طراحی خارجی آن نسبت به نسل قبل تفاوت بسیار زیادی نشان نمی‌دهد ولی با ورود به کابین خودرو متوجه پیشرفت قابل‌ملاحظه آن خواهید شد. به‌طور ویژه کنسول مرکزی آن که در نسل قبل با دکمه‌های فراوان هر راننده‌ای را در نگاه اول گیج و مبهوت می‌کرد در این مدل از نو طراحی‌شده و دکمه‌های کنترلی آن بسیار کاهش‌یافته و به‌جای آن از یک نمایشگر بزرگ اچ‌دی استفاده‌شده است.

porsche cabin

porsche cabin

از مشخصات پورشه پانامرا توربو جدید می‌توان به موتور 4 لیتری هشت سیلندر با توان 542 اسب بخار که انتقال قدرت آن توسط یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک با کلاچ دوگانه به هر چهارچرخ است، اشاره کرد.همچنین از دیگر امکانات آن یک خودروی پنج‌در با چهار صندلی که صندلی‌های عقب به‌وسیله یک کنسول میانی از یکدیگر جداشده‌اند و این صندلی‌ها بسیار راحت بوده و استفاده از آن در مسیرهای طولانی خسته‌کننده نیست. صندلی‌هایی پانامرا بسیار به صندلی‌های ورزشی شبیه است که به‌راحتی بدن فرد را در برگرفته و حمایت می‌کنند.

porsche

امکانات رفاهی بسیار زیادی در این خودرو وجود دارد اما بااین‌وجود وزن پانامرا 2070 کیلوگرم است که برای کمک‌فنرهای بادی آن رقم مناسبی به‌حساب می‌آید. سیستم تعلیق بادی و دامپرهای تطبیق‌پذیر به‌صورت استاندارد در خودرو موجود بوده و وظیفه‌ی خود را به‌خوبی انجام می‌دهند. قیمت این مدل کمی بیشتر از 113 هزار یورو است.

حال این سوال مطرح می‌شود که پانامرا با چه مدل‌هایی رقابت خواهد کرد. دیدن خودروهای کوپه لوکس پنج در در خیابان‌ها به‌ندرت اتفاق می‌افتد. باید مدل‌هایی انتخاب شوند که در کلاس پورشه پانامرا باشند.

دوست داشتیم که مرسدس AMG E63 سدان قدرتمند را در این لیست قرار دهیم ولی بااین‌وجود دسترسی به این مدل برای ما مهیا نشد. البته مرسدس سدان های لوکس دیگری هم دارد که آماده رقابت هستند ولی برخی از آن‌ها در این دسته قرار نمی‌گیرند.

مرسدس بنز AMG E63

به همین دلیل جستجوی خود را گسترش دادیم و در حقیقت خودروی انتخابی ما مرسدس AMG S63 کوپه است. البته این مدل مرسدس در برابر پورشه پانامرا به‌صورت استاندارد 2 سرنشین کمتر دارد. مرسدس کلاس S کوپه کوچک‌تر و کوتاه‌تر از مدل سدان و پایه این سری است. همچنین نسبت به پورشه پانامرا تقریباً نیم سانتی‌متر کوچک‌تر است. البته مرسدس بنز در ساخت سدان های لوکس دو در و چهارنفره تجربه زیادی دارد و خودروهای تولیدی آن واقعاً قدرتمند، زیبا و رضایت‌بخش هستند. این مدل یکی از آن خودروهایی است که بی‌نظیر و قدرتمند است. مرسدس S63 کوپه نه برای آرامش و راحتی اشرافی، که برای سرعت و شتاب‌گیری ناگهانی طراحی شده است.

s63 amg

AMG S63 به یک موتر هشت سیلندر 5.5 لیتری با توان 577 اسب بخار مجهز است که نیروی خروجی موتور از طریق یک گیربکس 7 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. البته در کشورهایی که این مدل با فرمان در سمت چپ عرضه می‌شود، این انتقال قدرت به هر چهارچرخ صورت می‌گیرد. باوجود وزن بسیار بالای ۱۹۹۵ کیلویی مرسدس بنز S63 AMG کوپه این خودرو می‌تواند تنها در ۳٫۹ ثانیه از ۰ به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و این رقم برای مدل محور عقب به ۴٫۳ ثانیه افزایش میابد. در هر دو مدل حداکثر سرعت به‌صورت الکترونیکی به ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت محدودشده است. همچنین این خودرو در جلو از چرخ‌هایی با اندازه ۲۵۵/۴۰R 20 و در عقب ۲۸۵/۳۵R 20 بهره می‌برد.

s63 amg

 سیستم انتقال قدرت این خودرو می‌تواند در سه حالت متفاوت C به معنای بهبود کنترل و S به معنای اسپرت و M به معنای دستی قابل تنظیم است. سیستم استارت استاپ (سیستمی جدید از مرسدس بنز در ترمز که به بهبود مصرف سوخت نیز بسیار کمک می‌کند) همان سیستمی است که در مرسدس S63 AMG استاندارد استفاده‌شده است. همچنین دیسک‌های خودرو همان دیسک‌های کربن سرامیکی قبلی است که در نسخه استاندارد به‌کاررفته بود.

s63 amg

کمک‌فنرهای بادی در این خودرو از سیستم پیشرفته کنترل فعال بهره می‌برد که این امکان را ایجاد می‌کند تا در پیچ‌ها بدنه خودرو را در حالت تعادل حفظ کند. همچنین سیستم تعلیق این خودرو بسیار شبیه به سیستم مرسدس بنز S کلاس استاندارد است که در نسخه مرسدس بنز S63 AMG کوپه ۲۰۱۵ کمی سخت‌تر شده است و از آن سیستم رویایی و شگفت‌انگیز مجیک بادی نسخه سدان خبری نیست که می‌توان آن را تنها نقطه‌ضعف مرسدس بنز S63 AMG کوپه ۲۰۱۵ بیان کرد. و قیمت این خودرو 127675 یورو است.

bmw m6 gran coupe

مدل بعدی که در اینجا به بررسی آن می‌پردازیم بی‌ام‌وM6 گرن کوپه است. مدلی که این شرکت آلمانی متناسب با تقاضای بازار این دسته از خودروها شروع به تولید آن کرد.آئودی و بی‌ام‌وسرپرستی توسعه این مدل را در دست داشتند. اولین مدل آن‌ها یک سدان بود، سپس نسخه دو در از آن تولید شد که پس از تغییر و تحول به نسخه شاسی‌بلند، کانورتیبل و سرانجام به یک کوپه چهاردر مثل M6 گرن کوپه مبدل گشت.

bmw m6

این مدل را ترکیبی از مدل‌های M5 و M6 می‌دانند. به عقیده برخی از کارشناسان این مدل یک m6 است که روی چرخ‌های m5 قرارگرفته است. طراحی سری M ب ام و ظاهر گرن کوپه را بسیار دلپذیر کرده است. جلوپنجره‌های بزرگ خودرو طراحی چرخ هانیز ظاهری مقتدرانه به آن بخشیده است. سری 6 گرن کوپه 5 متر طول دارد و تقریباً 4 سانتی‌متر از پورشه کوتاه‌تر است و این باعث مشکل در ورود و خروج به خودرو می‌شود. با ورود به داخل اتاقک فضای راحت و زیبا شمارا مجذوب می‌کند. سقف ترکیبی از چرم و جیر آلکانتارا بر خود دارد و با نواری نازک خط وسط سقف M6 گرن کوپه پوشانده شده است. در همه‌جا، فیبر کربن جای چوب را گرفته است. این مدل بر پایه پلتفرم سری 5 بی‌ام‌وساخته‌شده است که هم‌اکنون یک رده پایین‌تر از سری هفت است.

بی‌ام‌و سری ۵

خودروهای زیادی بر پایه پلتفرم سری 5 ساخته و عرضه‌شده‌اند. این پلتفرم یکی از برترین‌ها در کلاس خود است. برخی از ویژگی‌های آن در نوع خود مانند هندلینگ و کیفیت سواری آن عالی است. حتی نسخه قبلی سری 7 نیز در این زمینه در جایگاه پایین‌تری قرار می‌گرفت. یکی از مدل‌های که از این ساختار استفاده کرده است M6 کوپه است که میزان رضایت‌مندی مشتریان آن در سطح بسیار بالایی قرار دارد.

bmw m6

البته شما باید سوار این خودرو شوید تا توصیفات ما را از این مدل با تمام وجود درک کنید. تمرکز این مدل درنهایت لذت در رانندگی خلاصه می‌شود.

تا به امروز من با یک بی‌ام‌وm6 گرن کوپه چهاردر رانندگی نکردم. این خودرو 1950 کیلوگرم وزن دارد و تقریباً سبک‌ترین در سری مدل‌های مسابقه‌ای بی‌ام‌واست که از موتور 4.4 لیتری تویین توربو هشت سیلندر با توان 592 اسب بخار بهره می‌برد.

bmw m6

این مدل از سیستم فرمان هیدرولیک بهره می‌برد. ولی بیشتر خودروهای این رده به دلیل کاهش مصرف سوخت به سیستم فرمان الکتریکی مجهز می‌باشند.

با افزودن بسته مسابقه‌ای به این مدل قیمت آن با 6300 یورو افزایش به 101965 یورو می‌رسد. اما در این مدل سیستم فنربندی، دامپرها و سیستم تعلیق کمی سفت‌تر شده‌اند. ممکن است فکر کنید که بی‌ام‌ودر این خودرو راحتی را فدای سرعت کرده است. که این‌طور نیست.

بسته به اینکه شما یک سدان لوکس بزرگ یا سدان اسپرت را انتخاب کنید. این شما هستید که باید از انتخاب خود لذت ببرید.

این سه خودرو فوق‌العاده هستند. آخرین باری که به‌صورت گروهی خودروها را موردبررسی قراردادم را به یاد نمی‌آورم.

bmw m6 cabin

فضای داخلی این خودروها بسیار باهم متفاوت است. فضای داخل کابین M6 خیلی خوب و زیبا است. و در آن چرم عالی و باکیفیت به همراه فلز برس خورده کم رنک که خاص این کلاس بی‌ام‌واست استفاده‌شده است. رنگ‌ها ثابت هستند و به‌مرورزمان رنگ آن تغییر نمی‌کند. صندلی‌ها بزرگ و جادار هستند و به‌طور کامل بدن شخص را پوشش می‌دهد. صندلی عقب نیز برای نشستن افراد بزرگ‌سال کاملاً مناسب است. همچنین جوی استیک کنترل سیستم چندرسانه‌ای idrive در بهترین جای ممکن قرار دارد. از این نظر حتی M6 شرکت بی‌ام‌وحتی در سطح کلاس S مرسدس می‌باشند. با این موارد حتی از مرسدس AMG بهتر، لوکس‌تر به نظر می‌رسد.

s63 amg

S63 کوپه نیز همه این موارد مثبت را در خود جای‌داده است. یک کوپه دو در چهارنفره بسیار زیبا و جذاب است. و ازنظر آئرودینامیکی عالی است و قدرتمند و عضلانی به نظر می‌رسد. در تمام کابین این خودرو از چرم باکیفیت، نرم و اعلا استفاده‌شده است. این مدل یک هتل به‌تمام‌معنا است.

s63 amg

اتاق M6 بخصوص در صندلی عقب جادارتر است و کابین M6 لوکس‌تر به نظر می‌رسد. بااینکه تمام مدل‌های این دسته از خودروهای لوکس تقریباً 5 متر طول دارند. اما فضای کابین بنا به طراحی آن ممکن است متفاوت باشند. مرسدسAMG s63 حتی به گرم‌کن کنسول بین دو صندلی و جایی که دست راننده و سرنشین قرار می‌گیرد مجهز است. این‌یک نمونه از امکانات رفاهی و لوکسی است که در این خودرو قرار داده‌شده است.درباره طراحی داخلی پورشه نیز موارد زیادی وجود دارد. فضای کابین پورشه پانامرا بزرگ‌تر از دو مدل دیگر است. حتی نسبت به نسل قبل خود نیز کابین جادارتری دارد.

panamera turbo

کلیدهای موجود در کنسول مرکز به‌صورت بسیار ظریف و درخشان طراحی‌شده‌اند. در وسط کنسول یک صفحه‌نمایش بزرگ و دیجیتال قرار دارد. که اطلاعات ترافیکی، سرگرمی و کنترلی خودرو را باکیفیت بالا به نمایش می‌گذارد. تنها نشانگر دور موتور در این مدل هنوز به‌صورت آنالوگ باقی‌مانده استازنظر حس لوکس بودن بی‌ام‌ونسبت به مرسدس در جایگاه بالاتری قرار می‌گیرد. با نشستن در این خودرو احساس خاص و بی‌نظیری را تجربه خواهید کرد.سیستم این خودرو اکنون تقریباً به‌وسیله صفحه‌نمایش لمسی کنترل می‌شود که ساده‌تر و کاربردی‌تر است. زیر منوهای زیادی وجود دارد که با جوی استیک کنترل می‌شود و با قرار دادن آیکون‌هایی استفاده از آن‌ها بسیار ساده‌تر از قبل شده است.

panamera turbo

هیچ‌چیز جدیدی در رانندگی با پانامرا نسبت به دیگر مدل‌های پورشه وجود ندارد. البته با پانامرا احساس ناب و زیبای سواری یک پورشه را با تمام وجود و در بالاترین سطح ممکن حس خواهید کرد. سیستم تعلیق بادی این مدل بسیار خوب عمل می‌کند. البته باید توجه داشته باشیم اگر از تایرهای کوچک‌تر از 21 اینچ استفاده کنیم، این سیستم دیگر کارایی لازم و کافی را نخواهد داشت.

مرسدس از تایرهای 19 اینچی مخصوصی بهره می‌برد که دارای ضربه‌گیرهای چهارگانه ویژه‌ای برای جذب تکانه‌های ناشی از ناهمواری‌های جاده است. درنتیجه سواری آن نسبت به پورشه نرم‌تر و بی‌صداتر است و صدای اضافی نیز کمتر شنیده می‌شود. و موتور بزرگ‌تر آن نیز در دور پایین گشتاور بیشتری تولید کرده و روان‌تر کار می‌کند.هردو خودروها دارای گیربکس بسیار خوبی هستند که کارکرد قابل‌قبول و موفقی دارند. کلاچ دوگانه به همراه گیربکس خودکار پورشه به‌عنوان یکی از بهترین نمونه‌ها در دنیا شناخته می‌شود. مرسدس نیز یکی از بهترین گیربکس‌های خودکار دنیا را دارد.بی‌ام‌وازنظر سیستم انتقال قدرت موتور به چرخ‌ها در مکان سوم قرار می‌گیرد.

دنده

دنده

دنده

در مسیرهای خارج شهر این خودروها توانایی‌های خود را نشان دادند. مانند همه بی‌ام‌وهای حاضر در مسابقات مختلف که از این پلتفرم استفاده می‌کنند.M6 نیز قدرت و توان خود را به رخ همگان می‌کشد. و هیچ فردی در توانایی‌های بی‌نظیر خودروهای سری M بی‌ام‌وتردیدی ندارد.

M6 از تایرهای 20 اینچی معروف میشان بانام پایلوت سوپر اسپرت بهره می‌برد. که می‌توانند در دو حالت نرم و سفت قرار گیرند. و هر حالت تجربه متفاوتی را به ارمغان می‌آورد.M6 دارای تعادل وزنی بی‌نظیری است. به همین دلیل نیروی کشش قدرتمندی را در هر شرایط ایجاد می‌کند.پورشه پانامرا به‌تمامی رکوردهای بی‌ام‌ومی‌رسد و آن‌ها را افزایش می‌دهد نیروی بیشتر، کشش بیشتر و همچنین شتاب بیشتر در سرعت‌های پایین که به لطف گشتاور بی‌نظیر آن است. در رانندگی نیز اصالت بی‌نظیری از خود نشان می‌دهد.

ما این خودروها را در مسیرهای خارج شهر مورد آزمایش فرار دادیم. پورشه در حالت رانندگی بسیار بی‌صدا است. زمانی که شما در بزرگراه در حال حرکت هستید به نظر می‌رسد که تنها هستید و خودروهای دیگری در کنار شما حضور ندارند.

panamera

بابی‌ام‌ونیز یک رانندگی راحت و باکیفیتی را شاهد بودیم. تنها نکته‌ای که در اینجا قابل‌ذکر است. طراحی تکراری داشبورد بی‌ام‌واست که توانایی رقابت با خودروهای مدرن امروزی را برای آن سخت می‌کند. بی‌ام‌وباید در این زمینه یک طرح کاملاً جدید و مدرن ارائه کند.

bmw m6

مرسدس نیز در حین حرکت بسیار باوقار و قدرتمند به نظر می‌رسد و به‌سادگی نظر هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کند. صدای موتور آن بسیار گوش‌نواز است. سکوت کابین مرسدس، از هر نظر جالب است. نه‌تنها غرش پیشرانه، که صدای شلوغی و ازدحام شهر هم در داخل کلاس S شنیده نمی‌شود. باور این واقعیت مشکل است که با درهایی که پنجره آن‌ها قاب ندارد و شیشه‌ها محدود نشده‌اند، چگونه مرسدس به این سطح از سکوت و آرامش در یک خودرو رسیده است.

benz s63

استفاده از تجهیزات دیجیتال در خودروهای لوکس به امری عادی بدل شده است. در این میان پورشه پانامرا نسبت به دو مدل دیگر استفاده بیشتری از فناوری‌های دیجیتال در کابین خود داشته است. مرسدس از این حیث در جایگاه دوم و بی‌ام‌ودر مکان سوم قرار می‌گیرد.البته فراموش نکنید هیچ‌چیز اشتباهی در اینجا وجود ندارد. تفاوت میزان استفاده از این نوع تجهیزات در کابین خودرو به نگاه طراحان و مهندسان بازمی‌گردد.

باید توجه داشته باشیم که نام مرسدس AMG برای مردم بسیار مورد اعتماد بوده و این نام در میان مردم به خودروهای قدرتمند، لوکس و باشخصیت خاص مشهور است. البته نباید از کابین به نسبت کوچک مرسدس نسبت به دو مدل دیگر به‌راحتی عبور کرد.

آن چیز که در این میان اهمیت دارد مجموع نقاط قوت و ضعف این خودروهاست که به‌صورت بسیار دقیق ساخته‌شده‌اند.بی‌ام‌وM6 یک سدان زیبا و رضایت‌بخش است و رانندگی با آن فوق‌العاده است. مرسدس AMG S63 نیز بسیار راحت، لوکس و باشکوه است.

panamera turbo

اما برنده نهایی این بررسی که احتمالاً شما هم به آن ایمان‌دارید پورشه پانامرا است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۵۷۵۸۶۱۱:۱۱:۵۱ ۱۳۹۶/۱۲/۶
چه موضوع مهمی واقعا در شرایط فعلی باید در این موارد خیلی مطلع بود
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین