بیشترین عامل تصادفات برون شهری چیست؟

گروه حوادث الف،   3961205227 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: سواری ها با 63 درصد بیشترین تصادفات برونشهری بهمن ماه سال جاری را به خود اختصاص دادند.

 بیشترین عامل تصادفات برون شهری چیست؟

به گزارش پایگاه خبری پلیس راهور، سرهنگ نادر رحمانی افزود: درماه گذشته همچنین پس از سواری ها، بیشترین تصادفات با 13 درصد متعلق به موتورسیکلت ها بوده است.

وی ادامه داد: درعین حال وانت بارها و کامیون ها نیز با نقش 11 درصدی در رتبه بعدی قرار دارند و کمترین سهم تصادفات جاده ای بهمن ماه با حدود 2 درصد متعلق به ناوگان مسافربری عمومی است.


رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: همچنین ناوگان عمومی مسافربری کمترین تصادفات برون شهری دی ماه را به خود اختصاص داد.


رحمانی افزود: در دی ماه سال جاری بیش از5600 فقره تصادف در جاده های برون شهری رخ داد.


وی گفت: براین اساس سواری ها با 62 درصد، موتورسیکلت ها 15 درصد و وانت بارها 11 درصد بیشترین نقش را در شکل گیری تصادفات برون شهری را در دی ماه داشتند.


رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا تصریح کرد: پس از این خودروها، کامیون ها و مسافربرهای عمومی کمترین سهم را در این تصادفات به خود اختصاص دادند.


سرهنگ رحمانی ادامه داد: نزدیک به ۳۸ درصد تصادفات درون شهری آذر امسال بر اثر بی توجهی رانندگان به جلو رخ داده است.


رحمانی گفت: در آذرماه سال ۹۶، رعایت نکردن حق تقدم با ۲۷درصد در رتبه بعدی تصادفات جاده ها قرار داشته است.


وی ادامه داد: طبق این آمار پس از این عوامل، تخطی از سرعت مطمئنه، تغییر مسیرناگهانی و انحراف به چپ در رتبه های بعدی عوامل رخداد تصادفات درون شهری آذر امسال بوده اند.


وی افزود: در بین تخلف ها، خواب آلودگی، نقص فنی، رعایت نکردن فاصله طولی و عبور از محل ممنوعه به یک میزان در شکل گیری تصادفات درون شهری نقش داشته اند که کمترین سهم بوده است.