اقدام قابل تقدیر امام جمعه اهواز در قبال اعتراض تلخ کارگران

گروه سیاسی الف،   3961205222 ۲۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۲ تکراری یا غیرقابل انتشار
اقدام قابل تقدیر امام جمعه اهواز در قبال اعتراض تلخ کارگران

به گزارش الف به نقل از رسانه ها ، جمعه هفته ای که گذشت جمعی از کارگران شرکت «گروه ملی فولاد ایران» که ماه هاست حقوق و مزایای خود را دریافت نکرده اند، به مصلای نمازجمعه اهواز آمدند تا صدای اعتراض خودشان را به گوش مسئولان برسانند.

کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز در شرایطی که روزهای پایانی سال در حال فرارسیدن است هنوز حقوق ماه های آذر، دی و بهمن را دریافت نکرده‌اند و علاوه بر آن کارفرما با عدم واریز حق بیمه آنان به صندوق سازمان تامین اجتماعی که موجب عدم تمدید دفترچه‌های درمانی‌شان شده است شرایط مصیبت باری را برای هزاران کارگر این مجتمع بزرگ صنعتی و خانواده‌هایشان به وجود آورده است.

در اواسط خطبه دوم، یکی از کارگران که در صفوف ابتدایی هم نشسته بود، با صدای بلند نکاتی را در خصوص مشکلاتشان مطرح کرد که عملا باعث توقف خطبه های نمازجمعه شد، یکی از پرسنل ستادنمازجمعه به سمت وی رفت تا او را دعوت به آرامش کند اما خطیب جمعه از او خواست به آن کارگر فرصت بدهد تا با آرامش مطالبش را مطرح کند.در ادامه کارگران با کنایه و با سردادن شعارهایی، اعتراض خود را نسبت به مشکلات بوجود آمده ابراز کردند که حجت الاسلام حاجتی هم از مردم خواست با کارگران همزبان شوند و همه جمعیت مصلا شعار کارگران را تکرار کردند...

امام جمعه موقت اهواز ضمن همدردی با کارگران از دولت و مسئولان مربوطه خواست هرچه سریعتر نسبت به رفع مشکل این کارگران اقدامات لازم را انجام دهند. وی گفت: ما بسیار خوشحالیم که برادران مان برای عرض مشکل و رساندن صدای اعتراض شان به نمازجمعه آمده اند، نمازجمعه متعلق به این مردم و محل اصلی طرح مشکلات  مردم است.

حجت‌الاسلام حاجتی با اشاره به حضور کارگران و کارکنان شرکت گروه ملی فولاد در نماز جمعه، خطاب به مسئولان دولتی و قضایی و نمایندگان مجلس، افزود: مشکلات را باید خودمان باتدبیر حل کنیم تا به تعبیر رهبر انقلاب، تبدیل به زخمی نشود که مگس بر روی آن بنشیند.

 

اما اسماعیل معنوی یکی از فعالان مجازی در این باره می نویسد: این هفته نمازجمعه اهواز با حاشیه هایی همراه بود. البته حاشیه هایی از جنس متن مردم.

 واکنش بجا و منطقی و برآمده از روحیه مردمی حجت الاسلام والمسلمین حاجتی به عنوان یک نقطه اوج در ماجرای نمازجمعه این هفته اهواز شایسته تقدیر است. رسانه های وابسته به دولت های غربی نظیر بی بی سی و امدنیوز با انتشار بخش کوتاهی از فیلم شعارهای اعتراضی کارگران سعی داشتند مطالب خاصی را به مخاطبان خود القا کنند اما ناخواسته در میدان ما بازی کردند و مفهومی را منتشر کردند که قطعا مد نظر آنان نبوده، رسانه های معاند ناخواسته این ادعا را تایید کردند که نمازجمعه به عنوان اصلی ترین تجمع انقلابیون، محل رجوع و بیان دغدغه های واقعی مردم نظیر بیکاری و... است.

اکبر شهبازی نیز در این باره نوشت: اینجا نماز جمعه، یکی از پایگاه های روحانیت پس از انقلاب است. کارگران فولاد اهواز به ماهها حقوق معوقه معترضند، حقوقی که دربرابر قراردادهای میلیاردی بازیکنان تیمهای فوتبال همین شرکت هیچ است. کارگران انگار هنوز به این ترییون ها امید دارند. تو گویی آنها به روحانیت و این بلندگوها چشم دوخته اند و پناه آورده اند تا صدایشان شنیده شود و کسی بازتاب صدای همیشه سرکوب شده آنها شود. اما این تریبون‌های نماز جمعه در این سالها چقدر صدای بیچارگان بوده است؟ ائمه جمعه خطبه های خوانده در این سالها را یکبار دیگر مرور کنند.

برخی رسانه ها هم نوشته اند که بسیاری از ائمه جمعه خود پیش‌قدم شده و دستور جمع‌آوری نرده‌های موجود در مصلا را صادر نمودند. نرده‌هایی که یک روز به‌واسطه ترورهای منافقین و برای حفظ جان مسئولین و ائمه جمعه نصب‌شده بود، بعد از سه دهه به نماد شکاف میان مردم و مسئولین تبدیل‌شده بود.

به گزارش الف، بدون شک اگر تریبون های نماز جمعه محلی برای بیان مشکلات معیشتی و نارضایتی‌های اجتماعی و تبعیض باشد تاثیر بسزایی در برقراری رابطه همدلانه مردم با روحانیت می شود و احتمال حل مشکلات و نابسامانی ها تقویت شود و تریبون‌های نمازجمعه پیشگام بازگشت مسئولین به میان مردم می شوند.

دیروز کارگران فولاد اهواز نیز از ساعت ۹ صبح امروز در مقابل ساختمان استانداری خوزستان تجمع کردند. نمایندگان کارگران در توضیح مطالبات صنفی خود عنوان می کند: تا این لحظه سه ماه مطالبات مزدی پرداخت نشده، طلبکاریم. علاوه بر آن عیدی و پاداش پایان سال و حق سنوات این واحد پرداخت نشده است.

تجمع‌کنندگان همچنین گفتند: از مسئولان استانداری خوزستان می‌خواهیم مقدمات برداشته شدن مشکلات مدیریتی این کارخانه و در نتیجه امکان پرداخت مطالبات صنفی کارگران را فراهم کنند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۵۷۴۲۶۰۸:۰۴:۵۴ ۱۳۹۶/۱۲/۶
هرچی میکشیم از فوتبال و بریز بپاش فوتبال هست شهرداری و کارخونه داری چه ربطی به فوتبال داره
ناشناس۲۵۷۷۴۱۱۳:۲۳:۳۴ ۱۳۹۶/۱۲/۶
یک عده باید حقوقشون عقب بیفتد و یا کار نداشته باشند مدیر عامل و اعضای هیت مدیره یکی از بانک ها هم باید تنها در یک قلم وام بالاید400 میلیون تومان با سود 2 درصد بگیرند و انرا 23 درصد در همان بانک سپرده کنند اگه واقعا در مملکت مردی وجود دارد که عرضه رسیدگی داره تماس بگیرهmoh_farhadiyeh@yahoo.com
ناشناس۲۵۷۸۷۴۱۵:۲۵:۲۴ ۱۳۹۶/۱۲/۶
دولت تحمل ندارد فردا این آقا متهم به سیاسی کاری علیه دولت می شوند
ناشناس۲۵۷۴۲۹۰۸:۰۸:۴۲ ۱۳۹۶/۱۲/۶
اقای روحانی لطفا صدای اینها را هم بشنوید.
ناشناس۲۵۷۴۷۶۰۸:۵۰:۵۶ ۱۳۹۶/۱۲/۶
سلام اگه این رویه در تمام نمازهای جمعه باشه عالیه
ناشناس۲۵۷۴۷۷۰۸:۵۲:۵۹ ۱۳۹۶/۱۲/۶
این دوستانی که دارند از اقدام امام جمعه محترم دفاع میکنند اگر که قضیه برعکس بود یعنی اگر احتمالا امام جمعه با شعار ها مخالفت میکردند و با کارگران همدردی نمیکردند الان مشغول فلسفه بافی در مورد اقدام شایسته امام جمعه محترم در مخالفت با ابراز احساسات قشر کارگر بودند .
الف ر۲۵۷۷۲۳۱۳:۰۱:۵۹ ۱۳۹۶/۱۲/۶
چرا قضاوت عمل انجام نشده را میکنید امام جمعه محترم اقدامی در ست انجام دادند اگر غیر این میکردند نادرست بودو درخور نقد .اظهارات شما یعنی فتنه انگیزی
ناشناس۲۵۷۴۸۰۰۸:۵۶:۴۴ ۱۳۹۶/۱۲/۶
ببین چقدر به درد مردم ناشنوایی کردید که همین تک و توک خبر های همدردی نه تنها رسانه ای که باعث تعجب میشود هم !!
نسل سوم۲۵۷۴۹۶۰۹:۲۳:۴۴ ۱۳۹۶/۱۲/۶
اقا ما از نیمه مرداد حقوق نگرفتیم. الان هم حاجی بهمراه خانواده رفته سفر امریکا برای تمدید گرین کارتش! کسی فریاد رس ما نیست.
ناشناس۲۵۷۵۳۹۱۰:۱۹:۰۱ ۱۳۹۶/۱۲/۶
البته کارشان بسیار مورد تقدیر است مخصوصا اینکه موجد مشکلات کارگران هیچگاه ائمه جمعه نبوده و نیستند.
ناشناس۲۵۷۵۷۴۱۰:۵۷:۵۶ ۱۳۹۶/۱۲/۶
"اقدام قابل تقدیر"!!!!!!!! اینکه خواسته مردم شعار دهند قابل تقدیر است؟؟؟؟!!!!!! این حرکت امام جمعه مشکل کارگران را حل نمود؟؟؟؟!!!!!!!!---
تیمور۲۵۷۵۸۰۱۱:۰۵:۴۵ ۱۳۹۶/۱۲/۶
نه اینکه بخوام ارزش کارش را ندیده بگیرم ولی مطمئنا اگر دولت غیر از دولت روحانی بود این کار را نمی کرد...
ناشناس۲۵۷۵۸۵۱۱:۱۰:۳۴ ۱۳۹۶/۱۲/۶
امری بسیار مبارک است انشالله که اهداف سیاسی مد نظر نباشد و مردم بتوانند در سایر امور هم مشکلات را مطرح کنند
ناشناس۲۵۷۶۰۴۱۱:۲۰:۵۸ ۱۳۹۶/۱۲/۶
نماز جمعه باید به سایر ساعات و ایام هفته تسری یافته و امامان جماعات شنبه ، یکشنبه ، دوشنبه ... بنیان نهاده شوند تا مشکلات حل گردند.
مودی۲۵۷۶۱۳۱۱:۳۱:۰۰ ۱۳۹۶/۱۲/۶
نماز جمعه و خطیب جمعه باید همین گونه مامن و پناهگاه تمام افراد زجر کشیده و مظلوم درون جامعه و انقلاب باشد..... مطمئنا این نوع اعتراض و مطالبه گری علاوه بر اینکه باعث شنیدن بهتر صدای این مطالبات میشود جلوی سواستفاده ها و رذالت های ضد انقلاب را نیز میگیرد.
ناشناس۲۵۷۶۲۲۱۱:۳۹:۳۹ ۱۳۹۶/۱۲/۶
معلوم نیست این همه تولید فولاد وفروش اون کجا میره.
ناشناس۲۵۷۶۲۷۱۱:۴۸:۰۸ ۱۳۹۶/۱۲/۶
این هم از مصیبتهای خصوصی سازی است.
محمد۲۵۷۶۶۵۱۲:۰۶:۲۹ ۱۳۹۶/۱۲/۶
اقا چرااعتراض دارید؟مگه شما عملکرد این دولت رو در 4 سال اولش ندیده بودید که دوباره بهش رای دادید. شما مگه نبودید شعارمیدادید ما که هوا نداریم هواتو نگه میداریم. خب الانم باید هوای دولت نگه دارید چون بهش رای دادید. شما نبودید که شعارمیدادید مابه عقب برنمی گردیم الان چرا دارید کم میارین و به عقب برمیگردید.
ناشناس۲۵۷۶۸۳۱۲:۲۵:۲۰ ۱۳۹۶/۱۲/۶
امیدواریم در آینده همه آنهایی که حقوق خود را نگرفته و یا به نوعی به حقوقشان اجحاف شده بتوانند و اجازه بدهند که به محل نماز جمعه رفته تا از آن طریق صدای شان را به گوش مسئولان برسانند. این خواسته ناشدنی است چون نماز جمعه محل تجمع افراد خاص و وابستگان به جناح و نهاد خاصی است که فکر می کنند نماینده همه مردم و نماینده خدا بر زمین هستند.
ناشناس۲۵۷۶۸۶۱۲:۲۷:۵۰ ۱۳۹۶/۱۲/۶
بنظر میرسد مدیر و روسای قوای کشور مدیریت عالی کشور و ائمه جمعه و نمایندگان ملت در مجلس و خبرگان و شوراها باید حصار و دیواری که به عنوان حفاظت انهم در بعضی موارد چند لایه دورشان کشیده اند را با دست خودشان برچینند و به میان مردم بیایند در کشور بگردند دردها را بفهمند و بشنوند سری به زندانها بزنند ، نیمه شب سرکی به بیمارستانها بکشند ، بیخبر وارد مدرسه های شهری و روستایی شوند ، بنشینند حرف جوانان بیکار و دختران دم بخت را بشنوند ، مدیریت عالی کشور گاهی سری به دادگاهها بزنند درد دل مردم و حتی درد دل قضات را هم بشنوند ، حصارها را از دور خودتان جمع کنید و به میان مردم بروید ، ای حاکمان خوب سرزمین ایران اسلامی ......
ناشناس۲۵۸۱۰۷۱۹:۰۵:۲۵ ۱۳۹۶/۱۲/۶
دیگه برای این کارها دیرشده عزیز
ناشناس۲۵۷۶۹۹۱۲:۳۷:۲۴ ۱۳۹۶/۱۲/۶
با سلام بنده نه اهوازی هستم و نه کارمند گروه ملی فولاد ولی توجه داشته باشید که حقوق معوقه مربوط به گروه ملی فولاد است و آن شرکتی که تیم فوتبال دارد شرکت فولاد خوزستان ایت و این یک تشابه اسمی است . و دو شرکت را نباید با هم اشتباه گرفت.
محمد۲۵۸۳۲۵۲۳:۳۴:۴۰ ۱۳۹۶/۱۲/۶
استقلال صنعتی مگه مال گروه ملی نیست؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

پربحث‌های هفته

  1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  2. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  11. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  15. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  16. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  17. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  18. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  19. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  20. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  21. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

  22. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  23. یک سیلی برای تنبیه

  24. رئیسی: می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم        

  25. نگاهی به جایگاه و موقعیت ارتش شاهنشاهی

آخرین عناوین